- 1906 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BİSİKLET HIRSIZLARI
Bisiklet hırsızları; 1948 yılında Vittario De Sica’ nın Luigi Bartolini’ nin aynı adı taşıyan romanından hareketle Cesare Zavattini tarafından hazırlanan bir senaryo üzerinden İtalya da gerçekleştirdiği unutulmaz filmin adıdır. Fotoğraf yönetmenliğini Carlo Mantuari’ nin üstlendiği müziğini Alessondro Cicognini’ nin hazırladığı filmin başrollerini Lamberto Maggiorani Lianella Carnel ve Enzo Staiola paylaşmaktadırlar. Filmin konusu olabildiğine basitti; Roma’ da yaşayan bir işsiz, afiş asarak hayatını kazanmak üzere bir bisiklet satın alır. Bisikleti çalarlar,çocuğuyla birlikte hırsızı aramaya koyulur. Çaresizlik içinde kendisi bir bisiklet çalar ve yakalanır.
Bu eşsiz yapıtta belli başlı sekansları da şöyle sıralanmaktaydı :
Ailenin yıkık dökük bir binadaki sefil hayatı; Belediye’ ye bağlı bir afiş asıcısı olabilmek için bisikletli olması gereken adamın yorgun ve çarşaflarını Emniyet Sandığına rehin bırakması; Amerikan filmi Gilda’ nın afişini asarken bisikletini çaldırması; polisin böyle ufak işlerle uğraşmaya vakit olmadığını söylemesi; çocuğuyla birlikte bisikleti bulmak için bit pazarına gidişleri; yağmur altında bir ihtiyarı kovalayışları; babanın umutsuzluk içinde oğlunu tokatlayışı; baba oğlun barışması ve bu falcıya gidişleri; hırsızı bulup izleyişleri ve sokakta yakaladıkları an bütün mahalleyi karşılarında buluşları; polisle birlikte hırsızın annesinin evine gidişleri ve gördükleri sefalet karşısında şikayetlerini geri alışları; en son olarak da adamın; maç oynanan stadyumun önündeki bisikletlerden birini çalışı, yoldan geçenler tarafından yakalanışı ve çocuğunun önünde hakarete uğraşarak koyuverilişi…
Baba oğlun el ele kalabalığın içinde yavaş yavaş yitip gitmeleriyle son bulan bu baş yapıt; sinema sanatına yepyeni bir soluk getiren uluslar arası çapta etkisiyle İkinci Dünya Savaşı sonrasının en önemli ürünü oldu.