Günbegün Notlarım 24/ İnternet Çocukları
.......................................
Günümüz çocukları bilgisayarlar başında zaman harcayarak, kendilerini harap ederek büyüyorlar ne yazık ki...
Ne yazık ki, ruhsuz ve kıvamsız bir gençlik bekliyor insanlığı...
İnsanlık kırmızı alarma geçmeli, bu bilgisayar kullanan çocuklar yüzünden...
********
Şuan bulunduğum internet kafe, abartısız 12 yaşı geçmez 30 dan fazla çocukla dolu. Aman Allahım, bu ne izdiham, bu ne rezalet, bu ne başı boşluk...
Aileleri neredeler? Hiç mi çocuklarını takip etmiyorlar? Hiç mi terbiye vermiyorlar körpecik canlarına?..
Şaşırmış durumdayım ve ne söyleyeceğimi bilemez şokundayım...
Her bilgisayar başı toplu çocuklar dolu. Kargalar gibi üşüşmüşler bilgisayara, bilmem ne oyunlar oynuyor. Ses gürültüsünden yazımı zor zor kaleme alıyorum. Ettikleri küfürleri yazsam, küçük dilinizi yutarsınız...
Bozulmak, parçalanmak buna derim...
Okulda olacaklarına, kütüphane içinde kitaplar okuyacaklarına...
Bunları da bırakalım bir kenara, sokaklarda oyun oynayıp çocukluklarını yaşayacaklarına; internete kilitlenmişler...
Saatlerce kalıyorlar dört duvar arasında....
********
İnternet kullanan çocuklar, gün geçtikçe çoğalıyor sayıları...
Yaşları beşe kadar inmiş durumda. Böyle çocuklar gördükçe, kahroluyorum, acayip üzülüyorum...
Bu vahim meselede, anne ve babaya büyük mü büyük görevler düşüyor...
Bu derin yara iyileştirilmezse, bu hastalık, daha doğrusu bu bağımlılık önlenilmezse virüs bela olmaya, can almaya ve can yakmaya devam edecek...
Korkumdan haklıyım, acı gerçeğimiz bu...
.............................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
1 Mart 2010,,,15.30
Kerboran
YORUMLAR
evet mehmet bey ne yazıkki durum bu
artık gençler böyle yetişiyor.aileden kopuk bir şekilde yaşıyorlar
ne yazıkki okula gitmesi gerekirken
internet kafelerde bilgisayar başında geçmekte .
elbette ailelere büyük iş düşüyor ama şimdiki çocuklar ailelerini ayakta uyutuluyorlar.
ve inanın bu çok feci kanayan bir yara.bu sistemin getirdiği bir durum.gençler böyle yetişince sorguluyacakları hiç birşey de olmuyor.
sevgiyle kalın
O kadar güzel bir konuyu ele almışsınız ki sizi kutluyorum. Çocuklar, gençler geleceğimiz bizim. Ama msn konuşmalarındaki bozuk türkçe maalesef yazım kurallarına da yansıyor. Aslında chat yaparken bile düzgün cümle kurmaları gerek slm tşk bnd gibi saçma sapan yazışmalar. Ben de sizin kadar üzülüyorum. Güzel Türkçemize layık değil. Yazık, dediğiniz gibi kütüphaneler okunmaya hazır kitaplarla doluyken.... Saygılarımla...
Çok mühim bir mevzu hakikaten evet söyledikleriniz çok da doğru fakat önü alınmaz gibime geliyor bilgisayar başında hayatı yok etmenin bari faydalı şeyler yapmalarını öğütleyelim. Deyin mesela o çocuklara "size masal sayfaları açayım, hikaye sayfaları açayım ya da farklı türde haberleri okusunlar" vs. vs. Biz akşama kadar işleri nasıl yetiştireceğiz diye uğraşıyoruz bilgisayar başında ve çok da faydası var ama tabi herkes çalışmıyor işlerden ziyade akıl başka şeylerin peşinde. Allah sonumuzu hayrede.
Sevgiler.
Çocuklar evlerinde ne görüyorlar büyürken? Ya anneleri, ya babaları bilgisayar başında. Ya da her ikisi birden. Maddi olanaklara göre değişken bir durum. Evlerinde yoksa, arkadaşlarından öğreniyorlar ve internet cafe ye gidiyorlar.
Bir bakıyorlar; Selim abileri de orada..:-)))
Çelik-çomak, sobe, elim sende, vb oyunları söylediğinizde suratınıza bakıyorlar.Onlar için oyun: futbol ya da b.sayar oyunları demek.
Medeniyet, çağdaşlık diyerek yozlaştırdıklarımızdan bir tanesi: bilgisayar ve internet.
Dikkat edin, gençler, iki işi bir arada yapamıyorlar. Kısırlaşıyor beyinler. Pratik zeka kayboluyor.
Saygılar.
**Havin_**
Bir bakıyorlar; Selim abileri de orada..:-)))
Ah Eser Hanım bu cümle nasıl güzeldi böyle :)))
yine güzel bir konu
güzel yazım anlatım
acı ama gerçek
kafeler ayrı evde ayrı
benim torunlarımda aynen fırsat kaçırmıyorlar
güya yasak okulları var dersleri var
kim dinliyor ki
öyle bir vürüs ki
kanseden beter
gelecek nesilin işi çok zor
sevgiyi bilmiyorlar saygı desen rafa kalkmış
işte hayat
saygı ve dualarla