- 859 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
12 MART A CEYREK KALA..........
Yıl 1969 12 Mart darbesine çeyrek kala ANKARA nın karli bir kış günü.
Aşağı Ayrancı nın Dikmen e çıkan caddesi üzerinde 5 katlı bir apartmanın önden bakılınca ikinci katında arkadan bakıldığında da zemin katında komşularıyla iyi ilişkiler içerisinde olan 7-8 kişilik bir aile oturmaktadır.Dışarıdan bakıldığında evde hep yazlıklarla dolaşan ara ara arka pencerelerden bahçeye çıkıp büyüklü küçüklü kar topu oynayan bir değişik aile işte.Eeeeee sizde kalorifer kazanının üzerinde otursanız kısa kolluyla değil mayoyla gezerdiniz..
İşte bu aile günlük yaşantısına başlamışken evin içerisinde bir ses yankılanır....Eminnnnnnn kalk artık hadi öğlen oldu,kahvaltı sofrasını kaldırıyorummmmm.Önceleri duymamazlığa geldiysemde o otoriter sesin bir daha kulaklarımda yankılanmaması için mecburen kalktım.O seslensinde kalkma bakimmmm o bir osmanlı kadını o bir otorite ve dediğinin yapılmadığını gördüğü anda bir bardak suyun başından aşağı döküleceğini bilmenin korkusu ile kalktım hemen.
Koridordan mutfağa yönelmişken etrafa şöyle bir göz gezdirdim kimseler kalmamıştı etrafta,her birey bir şekilde Ankara nın sokaklarına dağılmıştı demekki.Aniden gözüm kapının üzerinde ki saate takıldı Allahhhh çok geç kalmıştım hemde çokkkkk.Ayak üzeri bir şeyler atıştırırken bir taraftanda giyiniyordum.Çoğu sol görüşlü öğrencinin giyindiği gibi kadife pantolon,boğazlı kazak,parka ve bot işte milli giysi ve ben sokaktaydım.
İlk gelen dolmuşa el kaldırdım ve Dikmen e Yıldız mahallesine doğru yola koyuldum.Son durakta indikten sonra çamurlu yollarda yürümem gerekecekti ki öyle de oldu zaten en sonunda arkadaşların aynına varmıştım.
Beni ODTÜ lü arkadaşlar karşıladı ve sorar gibi bir ifade takınmıştı tamamı eeeee ben ne yapayım yani akşam ki toplantı çok geç bitmiş ve ben yaya olarak eve geldiğimde saat gece yarısı 3 ü geçiyordu.
Yıldız Mahallesinde bulunan gecekonduların yerlerine Apartman yapılmak üzere günün iktidarı tarafından yıkılmaya başlanmış ve onların yıktığını bizler bir günde yeniden yerine koyuyorduk.
İşte bu ortamda bende hiç sesimi çıkarmadan işin bir ucundan tutmuş ve ortamın gerginliğini yumuşatmak için bir türkü söylemeye başlamıştım ki bu türkü biraz sonra dalga dalga yayılmaya başladı tüm çalışanlar arasında............SAYILMAYIZZZZZZ PARMAK İLE, TÜKENMEYİZZZZ KIRMAK İLE................EMİN NAMIK BÜLBÜLOĞLU
YORUMLAR
Sayın yorgun demokrat kardeşim.Yazılarından anladığım kadarıyla 68 kuşağının bir zamanlar yaşadıklarını kaleme alıyorsun.Hemen belirtmeliyim ki,şu yorulmuş demokratlığı hiç anlamış değilim.Demokratlık ya da devrimcilik ideolojik anlamda ezilenlerin yanında yer alan,siyasi olarak emekçilerin iktidarını hedefleyen evrensel bir görüştür.Bunun yaşamanın şu kesitinde başlayan ve şu kesitinde biten bir tanımlamasıda yok.Demokrat her zaman zinde ve mücadele eden bireydir.Öyle zor zamanlarda yorulup emekliye ayrılmaz.Bu ülkenin özgür geleceği için dar ağaçlarında,yoldaş kanıyla sulanmış hücrelerde ve pusularda 'meçhul' cinayetlerle katledilen insanlarımızın anıları hep tazedir.Sanat ve edebiyatta da bu yolda yürümüşler çok daha duyarlı olmalıdır.Bu bakış açısının rehberliğinde lütfen yaratılan değerlerimizi yazarlık adına karükatürize etmeden kaleme sarılalım.Demokratlar hiç kimsenin aferine ihtiyacı duymazlar.selamlar
YORGUN DEMOKRAT
UZUN FAKAT ELEŞTRİ KOKAN YAZINIZI ZEVKLE OKUDUM...ÖNCELİKLE HEMEN BELİRTEYİM OKUDUĞUNUZ ALINTILAR BENİM YAŞANTIMDN KESİTLER İÇERMEKTEDİR..
KALDIKİ RUMUZUM OLAN YORGUN DEMOKRAT ADINI İSTEYEREK ALDIM.ANCAK HEMEN BELİRTEYİM YAZINIZDA BELİRTTİĞİNİZ GİBİ YORGUN DEĞİLİM VE ELİMDEN GELDİĞİNCE İNANÇLARIM UĞRUNDA MÜCADELEME DEVAM ETMEKTEYİM Kİ BU BİZİM AİLE GELENEĞİMİZDİR..
İLERİDE YAZACAĞIM YAZILARDAN EĞER TAKİP EDERSENİZ BUNU DAHA İYİ ANLIYACAKSINIZ...
12 MART VE ÖNCESİ DAHA KİMSE SOL ADINI AĞZINA ALAMAZKEN BENİM AİLE BİREYLERİM FİKİR KULUPLERİNİN KURUCULARI ARASINDA YER ALMAKTAYDI , BİZ BÖYLE BİR AKADEMİDE YETİŞMİŞ BİREYLERİZ VE YORULMA KAVRAMINI HENÜZ ÖĞRENEMEDİK...
ÖLÜRKEN , SANCAĞI DÜŞÜRMEDEN ARKADAN GELENLERE TESLİM EDEBİLENLERDENİZ ANLIYACAĞINIZ...
SAĞLICAKLA KALIN ...
YORUMUNUZ VE ELEŞTRİLERİNİZ İÇİN SAĞOLUN....
ESKİ BİR ANIYI GÜZELLİKLE SUNMUŞSUN.kUTLARIM.SEVGİ VE SELAMLARIMLA .
YORGUN DEMOKRAT
begeniniz için sağolun..