- 550 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Çilimli'nin Sesi ile Düzce SEVDASI / Hikmet OKUYAR
Düzce ve İlçeleri ile çok yakından ilgilenirken; elbeteki öncelikle kaymakamlıkların, belediyelerin, okulların web sitelerine girerek bilgiler almak çok daha sağlıklı oluyor genellikle.
Türkiye Sevdası ile Düzce ve ilçelerinde yaptığım araştırmalarda; güzel sanatlar alanında iddialı olan çok özel yetenekli öğrencilerden; şiir, şarkı, türkü, resim, fotoğraf, karikatür işiyle ilgilenen; duvar gazatesi çıkaran öğrenciler ve şiir yorumcusu elemanlar her zaman çok özel ilgi alanımda oldu.
Zaten sınıf öğretmenleri, rehber öğretmenler, okul yöneticileri, okul aile birliği temsilcileri ile il milli eğitim müfettişleri de okullardaki çok özel yetenekli öğrencilerle yakından ilgileniyorlar.
Düzce ve ilçeleri için hizmet yapan vakıf dernek ve bir çok stk gördüm il çevresinde ve il dışında.Ayrıca çok yetenekli saygın medya mensuplarıyla ilgi ile okunan ya da izlenen medya organlarına rastladım güzel ortamlarda. Belli ölçüde mutluluk duydum.
Tarım, sanayi, ticaret, turizm, kültür ve Sanat şehri olan yeni il Düzce İli; Akçakoca, Cumayeri, Çilimli, Gölyaka, Gümüşova, Kaynaşlı ve Yığılca ilçeleriyle beklenen heyecanı aksettiremediğine şahit oldum bunca özelliğe bunca güzelliğe rağmen.
Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı, Edebiyat bilimcisi şiir dostu Prof.Dr. Necat Birinci zamanından beri çok faydası görüldüğü için zevk ile çok az masrafla okullarda, beldelerde ilçelerde il merkezlerinde gerçekleştirlilen Bir Bahar Akşamı Şiir Dinletisi etkinliklerinin izlerine baktım Akçakoca Şiir Akşamları gibi etkinliklerin devamına baktım ilçelerde il merkezinde. Hiç de sevindirici sonuçlar alamadım.Düzce ve İlçelerinin özelliklerini güzeliklerini aksettiren şiirler aradım durdum köşe bucak şiir yüklü duygularla. Sadece 2008 Himet Okuyar Kültür Sanat Ödülü ile Şebinkarahisar Kales’inde ödüllendirdiğim Nihat Yılmaz imzalı Akçakoca isimli şiire ulaştım.Belki de arşivlerde ya da benim ulaşamdığım sitelerde Düzceli Aşık Ozan ve Şairlere ait çok güzel Düzce Güzellemeleri var.
Varsa mutlaka duymalıyız, görmeliyiz ve bahar coşkuları ile Düzceli şiir yorumcusu elemanlardan dinlemeliyiz yanık kaval nağmeleri eşliğinde.İşte tam bahar sevinciyle hazırlıklarının başlatılmasını umduğumuz Bir Bahar Akşamı Şiir Dinletisi etkinlikleri bakalım kaç okulda kaç ilçede ve Düzce merkezinin hangi tesisinde tertiplenecek?
Tertiplensin ki özel yetenekli öğrenciler öğretmenler bir adım öne çıksın.Düzceli aşık ozan şair şiir yorumcusu ustalar, öğrenciler, öğretmenler daha yakından tanınsın.Türkiye genelinde övünçle tanıtımını yaptığımız Düzce Çilimlili Abdülkadir Kalay gibi çok başarılı şairler şiir yorumcuları yazarlar Düzce ve ilçelerinde de ilgiyle okunsun tanınsın tez konusu yapılsın.
Düzce Çilimli tanıtımı adına gecesini güzdüzüne katarak tanıtım turizm kültür sanat gazetesi çıkaran Kürşat’lar gibi tarihe gececek saygınlıktaki Düzceli medya mensupları daha çok ilgi görsün, takdir edilsin desteklensin.
Biz Düzce Türküleri; Ada Yolu, Atkama, Dar Sokaktan Geçemem, Denizde Karabalık, Deymen Tepesinde Çaldığım Sazlar, Estireyim Mi?, Evlerim Evlerim gibi ezgilerle hüzünlenip, coşarken Gelin Alma Havası, Kalk Gidelim Dağlara, Melek Hanım ve Yemenimin Uçları gibi havalarla gelenekleri sürdürürken; elbetteki yeni umutları yeni coşkularla buluşturma arzularımızı hep saklı tutacağız.
Netice itibariyle burada, bir güzellik daha olsun diye Düzceli Şairlerden Abdülkadir Kalay şiirlerinden, Kürşad Kalay şiirlerinden örnekler sunmak isterdim ama; siz o şiirleri şairlerinden çok özel isteyip okusanız sonra da sevdiklerinizle paylaşsanız daha iyi olur.
Şebingülü sunumlarımla selamlar saygılar..
Çilimli’nin Sesi okuyucularına ve Tüm Düzce Sevdası ile yanıp tutuşan Düzceliler’e..
hikmetokuyar@
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.