Günbegün Notlarım 23/ Fotoğraf Çekmek
......................................................
Fotoğraf, fotoğraflar benim için hayatın tanımına karşılık gelir...
Onlardaki çağrışımı hiçbir sanatta bulamam...
Onlardaki detaylara başka kuytulara rast gelemem...
Her fotoda ayrı bir dünya mevcut. Her fotonun içinde nice öyküler saklı. Her fotoyla eski yaşam, yeni yaşama merhaba der gibi bakar poz veren yüzler, bedenler ve ruhlar...
*******
Kendimi bildim bileli ya fotoğraflar çektiriyorum, ya da fotoğraf çekiyorum. deklanşöre basmak kadar keyifli bir an yok gibi hayatın...
Seviyorum gördüklerimi, farklı olanları, rengarenk duran güzellikleri, maziyi yarınlara taşıyarak anlam vermek, anlamlandırmak hayatın tatlarını...
Hoşlanıyorum eski portrelerimi, vesikalıklarımı muhafaza etmekten...
Fotoğraf hobi olmuş bende. İkimiz de birbirimizle iyi anlaşıyoruz. Paslaşmalarımız, kucaklaşmalarımız, birlikte kararını verdiğimiz molalarımız bizi muhteşem ikili yapıyor adeta...
*******
Geçmişime, çocukluk çağıma gitmek istediğimde, mazimi özlediğimde fotoğraf albümlerime koşar, hasret gideririm...
İçim ferahlar önceki hallerimde...
Önceki eylemlerimde bilmediğim, unuttuğum karelere ulaşırım. Bir bilmeceyi çözerken, sonuna doğru gelirken rahatladığım gibi olurum; çoktandır bakmadığım bir fotoğrafıma...
Masum, pak duran yaşlarımda hayalden hayale atlarım, o anları, o anıları tekrar tekrar yudumlamış gibi olurum...
O geçirdiğim ömürlerime dokunmak, bazen yaralasa da benliğimi; aslında ruhumu okşar, dindirir beni. Beni mutlu kılar o günlerdeki varlığım...
********
Fotoğraf çekmek...
Kimin, neyin sorularına takılmadan gözlerime ilişenleri istikbale taşımak...
Uçan bir kuşun kanadını yakalamak, ağlayan bir çocuğun çaresizliğini keşfetmek, yolda kalmış bir insanı insanlığa haberdar etmek, yağmur damlalarında ıslanır gibi olmak, her mevsimde ayrı bir dünya dönüyor gibi hislere kapılmak. Ve bunu bakışlarımın açılarıyla elde etmek...
işte bu varlığıma müthiş enerji yayıyor...
İşte bu halet, daha uzun ömürlü olmak, daha çok fotoğraf karesine imza atmak için, yaşama gücü veriyor adımlarıma...
İşte bu bende tutku olmuş; aşk gibi, gülü bekler gibi, anneyi özler gibi...
..........................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
25 Şubat 2010,,,17.15
Mardin
YORUMLAR
Genel olarak çok çok iyi bir yazı
sadece;.........."Fotoğraf, fotoğraflar "_______ burada aynı sözcüğü hem tekil hem çoğul kullanmak yerine ,birinin alıp yanına fiil verseydin keşke
bir de; ________"Her fotoyla eski yaşam, yeni yaşama merhaba der gibi bakar poz veren yüzler, bedenler ve ruhlar..."Öncelikle benim de kontrol etmem lazım ama " foto " kelimesini ben yazıya yakıştırmıyorum..Fotoğraf daha uygun olurdu .Ayrıca bir devrik cümle var burada..
"Her fotoğrafla eski yaşamdan yeni yaşama merhaba der gibi bakar poz veren yüzler, bedenler ve ruhlar..." __daha uygun.
Ki bunlar çok ufak şeyler..Yazı çok güzel ve hiç sıkmıyor..Cümleler şairene kurulmuş..
ayrıca , Mehmet fotoğrafı çok beğendim..Sana ait sanırım..Harika..
Sanatın her dalı yakışıyor sana
tebrikler
Urla'da balkonda oturuyordum, bir gün. Akşamın erken saatleriydi. Başımı kaldırdım ve muhteşem bir manzara ile karşılaştım, gökyüzünde. İnanılmaz bir renk çümbüşü. Bildiğim, bilmediğim tonlar bulut kümelerinin üstünde dans ediyorlardı. Paylaşmak istedim." Kim benim gördüğümü görebilir? "diye düşündüm. İki kat aşağıda oturan ressam komşumu aradım. " Çabuk balkona çık ve izle " dedim. Aradan saatler geçip, hava karardığında beni aradı " Hayatımın en güzek manzarasını izlettin bana, teşekkür ederim " dedi.
Bakmak ve görmek. Farkındalıklar. Farkı yaratan bu sanırım.
Saygılar.
Eser Aslanlı tarafından 2/26/2010 1:01:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
Uçan bir kuşun kanadını yakalamak, ağlayan bir çocuğun çaresizliğini keşfetmek, yolda kalmış bir insanı insanlığa haberdar etmek, yağmur damlalarında ıslanır gibi olmak, her mevsimde ayrı bir dünya dönüyor gibi hislere kapılmak. Ve bunu bakışlarımın açılarıyla elde etmek...
HAYATTAN TAT ALMASINI BİLMEK NE KADAR GÜZEL BİR ŞEY...SİZİ KUTLARIM DOSTUM...SAYGILAR...
Geçmişime, çocukluk çağıma gitmek istediğimde, mazimi özlediğimde fotoğraf albümlerime koşar, hasret gideririm
nekadar dogru söylemiş yime güzel yürek...
bende çek severim başka bir anlamı vardır hayatımda onların...
meselci
ne güzel.
ben fotoğrafla içli dışlı olanları severim.
sağol eda.