- 567 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
RESİM ÖĞRETMENLERİNİN TEMEL EKSİKLERİ
-Sayın Ayşe İlhan Çakır’ın - EĞİTİM PROFESÖRÜ VE MÜFETTİŞ- Hazırladığı değerli çalışmaya katkı ve eleştiri mahiyetinde bir değerlendirmedir.-
Resim öğretmenlerinin eksiklikleri proplematiğini sayın İlhan teorik çerçeve olarak çok iyi çizmiş. Bizim çerçeveye bir diyeceğimiz yok.
Sayın İlhan resim öğretmenlerinin başarı ve başarısızlıklarını sıralarken
olgu tesbitinde isabetli olması, kendininde eski bir resim öğretmeni olmasından.
Bizim rastgele değerlendirmemiz metodik olmayacaktır.
Resim öğretmenlerinin şikayetçi yapılarını saptaması ve vazıha erdirmesi çok isabetli ve yararlı olmuştur.
Çağdaş dünyanın eleştirel düşünce ile geliştiği bir gerçek, bu eleştirel ve bilimsel yorumlama resim öğretmenlerinin yararınadır.
Konuşulma ve irdelenme herşeyin başıdır.
Eleştiri ve öz eleştiri bizatihi resim öğretmenlerince yapılması sonucu kendilerinin yararına olacaktır.
Ayşe İlhan Çakır’ın tüm söylediklerine ilaveten bizim katkımız;
Türk resim öğretmenleri sadece şu dusturu gütse. Yeterli olacaktır.
Bir İngiliz resim öğretmeni benim rakibimdir. Onunla bir yer de karşılaştığım da ondan alt kalmamam gerekir hatta onun bana yetişememesi niye düşünülmesin?.
Dünyada ki bütün resim öğretmenleri ile ben bir murakabedeyiz. Ya öndeyim ya da geride. O halde çalışmalıyım, çabalamalıyım, en azından kendime olan öz saygım gereği.
A. İ. Çakır öğretmenlerin müfredat handikaplarını aşmaları yönünde öneriyi olumlu kılmamaktadır.
Resim öğretmeni; Öğrencinin getirdiği kadar malzemeyle çalışır.
Akademik konu esas olmak kaydıyla resim öğretmeni açılımını istediği ve yaratıcılığı kadar yayabilir.
Açık orta ve koyu kavramları, diyelim o günki çalışma konusu olsun. Öğrenci malzeme getirmemiştir. Öğretmen sınıftaki nesnelerden renkleri açık, orta, koyu olarak okutarak ta bu konuyu işleyebilir.
Resim sanatının veya görsel sanatların yasaları: Leonard da vinci-den beri belli ve nettir. Açık, orta ve koyu-yu Da Vinci yasalaştırmıştır.
Akademik konuları bariz ve basit olan resim sanatı, tüm konuları birbirlerine geçmiş haldedir.
Aslında resim sanatı bir kavram haritası ve zihin haritası eşliğinde de yapılır. Bir konuyu anlatırken diğeri gelir ayıramazsınız ve zinciri izlemek durumunda kalırsınız.
A.O.K. anlatırken ışık- gölge gelir dayanır. Işık- gölge anlatırken A.O.K. çıkar gelir. Sarı, kırmızı, mavi anlatırken ana renk anlatmak çıkagelir. Açık: Sarı. Orta: Kırmızı. Koyu: Mavidir. A. O. K. yu da anlatmış olursunuz.
Resmin tüm konuları bir konudadır. Bir konu-dakiler, tüm konulardadır.
Öğretmen bu harita zenginliğini her an kullanabilmelidir.
Analize boğulmadan bazen sentez içinde tüm resmi bir saatte verebilir.
Analize boğularak yıllara da yayabilir. Ama " Grand Stratejiyi" unutmadan.
Resmin grand stratejisi: Kavram haritası olan görsel biçimlendirme öğeleridir.
O da bir kavram haritası kadardır.
Hepsi bu kadar.
YALÇINER YILMAZ 18-02-2010
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.