- 5114 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
MEDENİ KANUN VE TÜRK KADINININ KAZANIMLARI
17 Şubat 1926’da kabul edilen Medeni Kanun Türk kadınının en büyük kazanımlarındandır. Bu kanun, Türk ailesini, çağdaş ve demokratik bir yapıya kavuşturmuştur. Medeni kanunla kadınlarımız evlenme, boşanma, mal varlığı, miras gibi özel hayata dair haklar bakımından erkeklerle eşit konuma getirilmiştir. Ailede kadın erkek eşitliği sağlanmış, evlilikte resmi nikah şartı konulmuş, erkeklere tek eşle evlenme zorunluluğu getirilmiş, boşanan kadın ve çocuğun geleceği güvence altına alınmıştır. Miras hukukunda kadın ve erkek eşitliği sağlanmıştır
Bütün bu hakları ve kazanımları Türk kadınına altın tepsi içinde sunan büyük ATATÜRK e minnet ve şükran borçluyuz
Bunun bilincnde olmayan cahil kadınlarımızı affedebilirim ,ama bunları bildiği halde ,ATATÜRK e saldıran onu bağnazca düşüncelerin etkisiyle inkar eden ,kendi kazanımlarını bile bu uğurda feda edecek olan kadınlara acıyorum sadece .beyinlerinizi de mi aldırdınız .?
Soruyorum şimdi ,medeniyetin bütün nimetlerinden kendileri yararlanırken ,kadınlara bunu çok gören ,günah ,haram diyen zihniyetler acaba bugün ATATÜRK ün çıkardığı bu devrim niteleğindeki yasaları çıkarırlar mıydı ? Kadınlar için ? Hiç sanmıyorum ..
Kadını haremi olarak gören ,birden fazla kadınla evliliği islamın beş şartı gibi gören zihniyet erkekse bi yere kadar ama bunu bir kadın onaylıyorsa ,ben onun aklından da şüphe ederim .
Diyeceksiniz ki ,bunları isteyen mi var ?Evet açıkça söylenmiyor ama ,bu zihniyetin düşlediği idare biçiminde ,ki bunun örnekleriyle dolu sınır komşularımız .Varılacak nokta orasıdır .
Zaten TÜRK kadını ATATÜRK ün sağladığı kazanımlarla kalmıştır nerdeyse bugüne dek .Erkek egemen toplumda ve mecliste ,kadınların yararına çıkarılmış yasalar nerdeyse yok denecek kadar azdır .
Onun için ,hiç değilse bize bu hakları veren büyük öndere sevgi ve saygı duymayı öğrenelim kadınlar olarak .ve kazanılmış haklarımızı da geri götürmeye çalışanlara ,ve bu yolda sinsice yürüyenlere ,eşimiz ,babamız veya kardeşimiz bile olsa dur diyelim DUR! ORDA Bİ DUR!
Ve aslında Türk Kadını bu günü bayram ilan etmeli ve ettirmelidir .Sevgililer Gününden ,Çok daha önemli bir gündür bugün .Meclisteki kadın milletvekillerimiz bu konuda önerge vermeli .TÜRK KADINLARI ÖZGÜRLÜK GÜNÜ olarak kutlanmalıdır bugün.
Sevgili Duygu Asena ( Allah rahmet eylesin )Kadının Adı Yok .diyorduya bir kitabında .yıllar bunu az da olsa değiştirdi . Ama yetrli mi ? hayır . işte bu konuda yazdığım bir şiirle bitiriyorum yazımı ve tüm kadınlara sesleniyorum .KADININ ADI VAR diyelim bütün gücümüzle ……..
.
KADININ ADI VAR
Kadının adı yoksa da
Doğuda hala ,
Töreler kıysada
Hergün bir cana
Kadının adı var .
Artık batıda...
Kadının adı Hülya ,
Kadının adı Leyla ,
Kadın yön verir topluma .
Kadının emeği var .
Okulda fabrikada.
Kadının elleri var
Sıcak olan yuvada .
Kadının adı Ayla
Kadının adı sevda
Kadın can verir hayata ...
Kadının bebeği var
Karnında kucağında
Kadının oğulu var
Bekler onu sınırda ...
Kadının adı Fatma
Kadının adı Havva
Kadın kurbandır vatana ...
Kadının dileği var
Umutlu yarınlarda
Kadının yüreği var
Adanmıştır barışa ...
Kadının adı şeyda
Kadının adı ceyda
Kadın anadır en başta ...
MELAHAT ÇETİNKAYA
YORUMLAR
Atatürk ü ve yaptıklarını anlamak ve anlamamak..Ben de çok şaşarım bu işe..Kimi kominist değildi diye kızar beğenmez ,kimi şeriatçı değildi diye.
Onun bu ülkeye ,insnalrına ve de elbette kadınlarına yaptıklarını göremeyecek,anlamayacak kadar gözleri perdeli..Aklın yolu birdi hani?
Dediğiniz gibi ,ben de bunları savunan ,isteyen kadınları anlamıyorum.Bu kadar mı cahillikle gözler kolayca bürünebiliyor...
Çağdaşlığın ve birey olmanın kapısını açan Atatürk e sonsuz teşekkürlerimle.Her gece dualarım önce onun ruhunadır.
Şiirinizde çok güzeldi..
Güzel dinimizi cahillikleriyle ve töre adı altında cinayetleriyle kirleten ve bunu yaşam tarzı olarak gören ve görmeye itilen yerlere de sosyal bir devlet yapısının canlanıp bir an önce ulaşmasını isterdim.
Olan önce kadın ve çocuklara oluyor çünkü....hele doğuda kadın ve çcocuğunyaş sınırı çizilmemişken.çocuk kadınlar doluyken
atatürk ün binde biri bile olamayan yurdumum gelmiş geçmiş politikacıları , dlerim en azından bundan sonra yapacak en önemli icraatlerden biri olan kadının yaşama hakkına,yaşantısını seçme hakkına, çocuk olma hakkına , birey olma hakkına sahip çıkarlar..tabii bu da tek başına olmaz..önce devlet yapısı daha sosyalleşecek sonra ciddi anlamda reformlar gelecek toplumun her kesimine ihtiyacı olduğu kadar...eğitim her yere ulaşacak ve parasız olacak.insanların karnı doyacak..aşiret sistemi yok ediilecek.vs vs...hadi o kapı açıldı zamanında onu sürekli açık tutmak ve diğer kapıları da açmak günümüzün politikacılarına ve aydınalrına aittir.
melahat çetinkaya
BİZİM GİBİ DÜŞÜNEN KADINLAR ÇOĞALDIKÇA ,HAKALRIMIZI DA ALACAĞIZ MUTLAKA .SELAM SEVGİ VE SAYGIMLA ESEN KAL GÜZEL YÜREKLİ DOSTUM .
melahat çetinkaya
Bütün bu hakları ve kazanımları Türk kadınına altın tepsi içinde sunan büyük ATATÜRK e minnet ve şükran borçluyuz
tebrikler yazınız çok yerinde ve güzeldi.....saygılar