- 3451 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
Hayatın Anlamı Sevgi
Bu dünyaya yalnız gelir, yalnız gideriz. İşte bu aradaki süreç hayat değil mi sizce?
Yaşamayan ne bilir ki hayatı. Yaşamak gerekir elimizden geldiğince yaşamı; korkularımızla, endişelerimizle, beklentilerimizle, sevgilerimizle, hüsranlarımızla ama yılmadan… Çünkü her gecenin ardından sabah olacak, güneş tekrar doğacak, yeni bir gün, yeni bir umut başlayacak.
Güneş kovacak endişelerimizi, korkularımızı. Ama bilin ki gecenin en karanlık anında bile yıldızlar vardır bize ışık veren, yol gösteren. Bunu görmek, duyumsamak gerekir.
Bizi hayata bağlayan en büyük etmenlerden biri sevgi değil midir? Sevmek gerek, hele bir de sevilirsek hayat daha kolay olmaz mı?
Sevgi yüreğimizde yanan bir volkandır. Bu öyle bir volkandır ki; patlayıp sönse bile, yıllar boyu, belki ömür boyu tütüp gider. Sevgi gözlerde hayat bulur, kalplerde saklanır. Hani bazı zaman gecenin bir vaktinde uykuya dalmadan, kendinizle baş başa kaldığınızda, kalbinizin sesini dinlediğinizde, ta ki uykuya dalana dek geçen süreç içinde maziye gömülüp, içimizden derin bir sızı ve dudaklarımızda acı bir tebessüm duyduğumuzda anılarımız bir bir canlanır. İşte o zaman kendimizle hesaplaştığımız andır. Yaptıklarımız, yapamadıklarımız derken bazı zaman bir endişe kaplar içimizi. İleriye dönük keşkeler ile dolu bir süreç başlar bir süre için. Aslında bu keşkeler çok az olmalı. Bu günün tekrarı yok. Bugünü, yarınları doyasıya yaşamak gerek. İşte o zaman ileride keşkeli geçen süreçlerimiz az olacak kanısındayım.
Uzun yıllar önce, hayatın ilk basamaklarını çıkarken sanki hiç yaşlanmayacakmış gibi hissederdik kendimizi. Hayat ne kadar tozpembe idi…
Aynaya bakıp “Bu ben miyim?” dediğimizde, o dönüşü olmayan sessiz gemide sevdiklerimizi bir bir uğurladığımızda, yaşamın ne kadar da hızlı geçtiğini anlarız. Artık yalnız kalma zamanı geliyor diye düşünürüz. İşte o zaman sevdiklerimiz bizi hayata bağlar.
Evet, çok zaman geçti yaşananların üzerinden. Vakit o eski vakit değil. Saatin tik takları bile bir başka artık; eskisi kadar rahatsız etmiyor.
Biz o biz değiliz.
Ne, nasıl değişirse değişsin, elimize kalan tek şey sevgidir. Bu yüzden hayatımızın, hayatın anlamı sevgidir.
YORUMLAR
"Hayatın Anlamı Sevgi" yi büyük bir beğeni ve geride bırakılan yılları yad ederek okudum.
Evet, yalnız ve çıplak geliriz bu misafirhaneye. Yine yalnız ve çıplak olarak gideriz.Bu kısacık yaşam sürecinde gerek kendimize ve gerekse çevremize ekleyebildiğimiz tek şey sevgidir.Sevgiyle gelir katlayarak sevgiyle gideriz.
Her ne şekilde olursa olsun, hayat bir şekilde yaşanıyorve tüketiliyor.Arkaya bakıldığında o süreç içinde belleklerimizde kalan yegane şey sevgi oluyor. Sevdiklerimiz oluyor.Sevenlerimiz oluyor.Aşklarımız oluyor.Coşku dolu da olsa , hüzün ve hüsranlarla da olsa, yüreğimize ekebildiğimiz sevgi tomurcukları filizlenip boy vermişse bu yaşamdır.Yaşamak ve aynı zamanda yaşatmaktır.Her ikisini becerebiliyorsak adı mutluluktur.Ne yer ne de zaman mefhumu yoktur.Gecenin öyle bir vaktidir ki o vakit;uzandığınız, depreştiğiniz o yatağınızda gözleriniz bir türlü uykuya dalamaz ya, ve işte o zaman tül aralığından gözleriniz göğe kayar ya, dudaklarınızın kımıldadığını hissedersiniz. Anlarsınız ki hayalinizin siyah bir geceden ibaret kalan semasında parıldayan bir yıldız görürsünüz ve o yıldızın hiç sönmemesi için dua edersiniz.Sabah olur, kaybolur.Beklersiniz geceyi...
Sevgileri kirletmeden ve heveslerle karıştırmadan, ertelemeden yaşamak gerek.Yaşamak, bilinmelidir ki nefes alıp vermek değildir.
Çok güzel bir anlatımdı. Yazan yüreği tebrik ediyorum.
Sevgilerimle.
can.er tarafından 2/22/2010 2:44:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
sevgidamlalarim
sevgidamlalarim
YAZAR DOGRU BIR KONUYU YINE ISLEMIS HARIKA TEBRIKLER SEVGILI YAZAR
KUTLARIM EYVALLAH
sevgidamlalarim
Sevgi adına çok güzel bir yazıydı...Yazan yüreğiniz dert görmesin...saygılarımla
sevgidamlalarim
Harika bir yazıydı
Büyülendim.
Yüregine saglık
Çok saygılar
Saatin tik takları bile bir başka artık, eskisi kadar rahatsız etmiyor...
sevgidamlalarim
Ilık bir esinti eşliğinde dostla sohbet eder buldum kendimi...Sevgi; Değerinin hiçbir şeyle ölçülemeyeceği, mevlanın insanlara bahşettiği en büyük nimettir...Çok hoş bir yazı okudum...Sevgiyle kalın...
sevgidamlalarim
Hayatın ,yaşamın gayesi sevgi .Ancak :Gurur ,kibir,Kıskançlık,haset,dedikodu ,yalan sevgiyi yok ediyor.Severek,sevmeyerek yaşasakta o kaçınılmaz son,herkesin sonu olacak.Sevenler ne kaybedecek?ama sevmeyenler ahiretinide kaybedecek.
Hayatın anlamı sevgi.Tebrik ederim.Selamlarımla kal.
sevgidamlalarim
Başlarken dahi güzel girilmiş konuya.
Aşama aşama daha güzel olmuş.
İçerik sizin dünyanız.
Güzel bir yazı okudum kanaatindeyim. Aslında hayatın hiç anlamı yoktur. İtihan dünyasında debelenip durmaktayız. Sevginin nefretten ne farkı vardır. Kötü olan her şeyden kaçınıp nefret ederek sevgiye ulaşılamaz mı?
Selamlar.
sevgidamlalarim
''Güneş kovacak endişelerimizi, korkularımızı. Ama bilin ki gecenin en karanlık anında bile yıldızlar vardır bize ışık veren, yol gösteren. Bunu görmek, duyumsamak gerekir.''
Her yönüyle güzel bir yazı...
sevgidamlalarim
SABAHI SİZİN YAZINIZLA AÇTIM DEĞERLİ DOSTUM..
BU GÜZEL SATIRLARI YAZAN KALEMİNİZİ VE YÜREĞİNİZİ KUTLARIM..
RABBİM KALEMİNİZİ VE YÜREĞİNİZİ HEP DAİM ETSİN..
TIPKI DEDİĞİNİZ GİBİ..
HAYATIN TEK ANLAMI SEVGİ..
ÇÜNKÜ RABBİMİZİN YANINA GİDERKEN BİR TEK KALBİMİZİ GÖTÜRECEĞİZ..
HEP MUTLU OLMANIZ TEMENNİSİYLE..
ALLAH'A EMANET OLUNUZ..
ECE...