DUA 25-29
DUA 25
Allah’ım!
Sultanlığının azametine, zatının celaline layık olan hamd sana mahsustur. Salât ve selam Resulüne ve onun pak ehlibeytine olsun.
Ey her şeye şahid olan, her şeyi işiten, her şeyi gören, her şeyden haberdar olan Allah’ım!
İnsanları ölümünden sonra diriltip, onlar unutsalar bile yaptıkları her şeyi tam olarak anlatacağın ve hesaba katacağın gün, sana ve elçin’e karşı gelen aşağılanmış zalimlerden olmaktan sana sığınırım. Günahları affedici Allah’ım, beni bağışla.
Ey bütün yapıp-ettiklerimden haberdar olan Allah’ım! Her iki kişinin yanında üçüncü sensin. Üç kişinin yanında dördüncü de. Az ya da çok olsa da her nerede bulunurlarsa bulunsalar da senin olmadığın bir yer ve bir an yoktur. Üzüntü veren şeytan işi gizli konuşmalardan, kötü işler yapmaktan, sana ve elçin’e karşı itaatsizlik olacak saldırgan davranışlardan merhametine sığınırım. Sana olan güvenimi artır, zira güvenilecek olmakta Tek’sin.
Ey her şeye üstün gelen, dilediğini üstün getiren güç ve kudret sahibi Allah’ım! Hakikati inkar eden, yalan ve düzmece değerler üstüne bile bile yemin eden gazaba uğrayan bir toplumla, dünyevi servet -soy sop kaybetme korkusuyla ya da elde etme hırsıyla dostluk kurmaktan sana sığınırım.
Ey kalplere imanı nakşeden Allah’ım!
Kalplerine imanı nakşettiğin kullarından et beni. Ki o imanla babam, oğlum, kardeşim ya da yakın akrabam da olsa sana ve elçin’e karşı çıkanlara karşı yüreğimde sevgi beslemeyeyim. Beni, hoşnut olduğun, mutluluğa ulaştıracağın kullarından et.
Not : Mücadele suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
DUA 26
Allah’ım!
Sultanlığının azametine, zatının celaline layık olan hamd sana mahsustur. Salât ve selam Resulüne ve onun pak ehlibeytine olsun.
Allah’ım sen varsın, Tanrı yok. Yaratılmışların kavrayış alanı dışındakileri de, duyuları yahut akıllarıyla kavrayabildiklerini de bilen Tek’sin.
Rahman ve Rahimsin. Mutlak Hakimsin. Kutsalsın. Kurtuluşun Tek Kaynağısın.
İman bağışlayansın. Doğru ile yanlışın Tek Belirleyicisisin. Üstünsün. Eğriyi düzeltip doğruyu ihya edensin. Bütün ihtişamın sahibisin. İnsanların ilahlık yakıştırdıkları her şeyden münezzehsin. Yaratıcısın. Bütün özlere ve görüntülere şekil veren yapıcısın. Bütün mükemmellik vasıflarının yegane sahibisin. Göklerde ve yerde olan her şey senin sınırsız şanını yüceltir. Çünkü yalnız sensin kudret ve hikmet sahibi ALLAH’ım.
Ey göklerde ve yerde olan her şeyin yaratılış amacı doğrultusunda yücelttiği sınırsız şan, izzet ve hikmet sahibi Allah’ım! Dilediğinin kalbine korku yayar, dilediğinin kalbine sukunet ve huzur ihsan edersin. Benim kalbimi korkularımdan arındır, lütfunla sukunet ve huzur ihsan et.
Ey dilediğini yapmaya kadir olan Allah’ım!
Başkasına bol bol verdiğin nimet ve rızıklar için kalbimde zerre kadar da olsa hasedlik olmasından sana sığınırım. Beni, açgözlü tamahkarlardan etme.
Ey şefkat sahibi, rahmet kaynağı Allah’ım!
“Ey Rabbim! bizi ve bizden önce iman etmiş olan kardeşlerimizi bağışla ve imana ermiş olanlardan hiçbirine karşı kalblerimizde yersiz ve uygunsuz düşünce veya duygulara yer bırakma.”
Ey Rabbim! Beni, senden habersiz olupta yarın için hiçbir hazırlığı olmayan sapmışlardan etme. Yarın için ne hazırlayacağını bilen sorumluluk bilincine sahip kurtuluşa erecek kullarından et.
Not: Haşr suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
DUA 27
Allah’ım!
Sultanlığının azametine, zatının celaline layık olan hamd sana mahsustur. Salât ve selam Resulüne ve onun pak ehlibeytine olsun.
Ey Rabbim! Sana güveniyor ve Sana yöneliyorum. Çünkü bütün yolların varışı Sanadır.
Ey rabbim! Beni hakikatı inkar edenler için bir oyun ve eğlence aracı yapma. Günahlarımı bağışla.
Ey rabbim ! Sensin tek kudret ve hikmet sahibi.
Ey, hiç kimseye muhtaç olmayan, herkesin ve her şeyin kendisine muhtaç olduğu, bütün övgülere layık olmada tek olan Allah’ım!
Düşmanlığını savaşa dönüştürmedikçe hiçbir kuluna karşı adaletsiz ve nezaketsiz davranmaktan Sana sığınırım. zira Sen aynı inancı paylaşmasalarda inanmayanlara adaletle ve nezaketle davranan imanlı kullarını seversin.
Sırf Sana karşı sorumluluklarının bilincinde oldukları için düşmanlıklarını savaşa vardıranlara -babam, kardeşim,çocuğum olsa da- destek olmaktan, dostlukla yaklaşmaktan ve dost edinmekten de sana sığınırım. zira bu tür yaklaşım insanın kendi nefsine ve inanç(gerçek) kardeşlerine karşı bir zulümdür.
Sen ise zulmü ve zalimleri asla sevmezsin.
Ey çok bağışlayıcı ve rahmet kaynağı Allah’ım! Beni, gazabına uğrayan bir toplumla dost olmaktan, dost olanlarla olmaktan koru. Zira onları dost edinenlerin öteki dünya ile ilgili hiçbir ümitleri kalmamıştır buyuruyorsun. beni, buyruğunu dikkate almayanlardan etme.
Not: Mümtehine suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
DUA 28
Allah’ım!
Sultanlığının azametine, zatının celaline layık olan hamd sana mahsustur. Salât ve selam Resulüne ve onun pak ehlibeytine olsun.
Ey göklerde ve yerlerde olan her şeyin sınırsız kudretini yücelttiği, güç ve hikmet sahibi Allah’ım!
Özümden sözümü, sözümden özümü ayırma. Özümle davranışlarımı bağdaştır. Yapmadığım şeyi söyleyerek Seni tiksindirmekten bağışlayıcılığına ve merhametine sığınırım.
Doğru yolundan saptıracak her türlü riyadan(iki yüzlülükten) ve azgınlıktan sana sığınırım.
Günahlara gömülüp giden bir toplumu doğru yola çıkarmazsın. Doğru yoluna çıkarmayacağın toplumda günahlara gömülüp gitmekten de sana sığınırım. beni doğru yoluna hidayet et. Kalbimi bir an olsun hidayet ettiğin yolundan çevirme.
Nurunu boş laflarla söndürmek isteyen zalim bir halka, rehberliğini bağışlamazsın. Beni, rehberliğini bağışladığın, sana ve elçine itaat eden kullarından et.
Not : Saf suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
DUA 29
Allah’ım!
Sultanlığının azametine, zatının celaline layık olan hamd sana mahsustur. Salât ve selam Resulüne ve onun pak ehlibeytine olsun.
Ey göklerde ve yerlerde olan her şeyin sınırsız kudretini yücelttiği, güç ve hikmet sahibi Allah’ım!
Bana, her türlü pislikten, kötülükten ve günahtan arındıracak, ilahi kelamın ve elçinle gönderdiğin mesajlarına uyan kullarından olmayı lutfet. Çünkü yalnızca sensin sınırsız lütuf sahibi.
Sırtına kitap yüklenmiş ama yükünden habersiz merkeplerin durumuna benzeyen( mesajlarını okuyup da ne yapacağını bilmeyenlerden) olmaktan Sana sığınırım. Bana, mesajlarını okumayı, kavrayışa dönüşen anlamayı ve iyi işler yapmayı lutfet.
Allah’ım! Senin katında olanlar, bütün geçici eğlence ve kazançlardan çok daha hayırlıdır. Çünkü sen, rızık verenlerin en iyisisin. Bana, katındakilerden bol bol ihsan ve ikram et.
Not: Cuma suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
msg
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.