- 1191 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
TÖRENİZ BATSIN SİZİN
TÖRENİZ BATSIN SİZİN
Adıyaman’ın Kahta ilçesinde ,onaltı yaşında henüz gençliğinin baharında ,bir genç kızı ,babası ve dedesi ,cahiliye devrindeki vahşi Araplar gibi ,diri diri gömerek öldürüyor .bütün suçu sevmek olan bu yavruyu böylesine vahşice öldürenler insan olamaz bence .hayvan bile değiller .Zira ,hayvanlar bile kendi yavrusunu öldürmüyor .
Ve bu vahşet ,ne toplumdan ,ne de yetkililerden gereken tepkiyi görmüyor.Doğu ve Güney doğunun kangren olmuş bu yarasına yıllardır hiçbir siyasi neşter atmadı .Buradan bölücü başının emirleriyle ülkeyi yıllardır kan gölüne çeviren ,kardeşi kardeşe vurduran vekillere sesleniyorum .dönüpte aynaya bir bakın hele .kürt kadınlarını bu zulümden kurtarmak adına ne yaptınız bugüne dek .? Yörenizde ağalığı mı kaldırdınız?Berdeli mi bitirdiniz ?Yoksulluğa sefalete son vermek için yatırım mı yaptınız ? Ne yaptınız ne ? Ülkeyi bölüp parçalamaktan başka ..Medine ‘nin bağlanan elleri ,sizin duyarsız yüreğinize bir kelepçe gibi takılacak öte alemde ….
Hergün darbe senaryolarıyla ülkeyi yöneten ,topluma korku filmi faragmanları izleten ,,inasanları yaşamaktan bezdiren ,eşini başörtülü ,Gata ya almadılar diye üç yıl sonra mağduru oynayan sayın başbakan ,bu zavallı kız ve kızların mağduriyetini gidermek için ,hangi yasayı çıkardı ? soruyorum ?
Yürekleriniz bu kadar mı paslandı .size acı vermiyor mu artık hiç bişey .vijdanınızı cebinizde mi unuttunuz .? Kefenin cebi yok biliyorsunuz .Ve insanlar yıktıklarıyla değil yaptıklarıyla iyi anılırlar .
İmdattttttt ! diyorum .Çığlık atıyorum ….dayanamıyorum ..Artık bu vahşet haberlerini izlemeye .bi çere bulun buna bi çare..Sivil toplum örgütleri ,Hayvanseverler ,sokakta katledilen hayvanlara gösterdiğiniz tepkiyi Medinelere de gösterin ne olur .Susmayın .Çığlık atın Medine nin sesiyle .
AFFET BİZİ MEDİNE
O , yaralı bir ceylandı ,
Daha tazecik fidandı.
Kahta nın dağlarında ,
Boy verecekti baharda .
Düşemeden sevdalara
Kopardılar kardeleni .
İki kara örümceğin
Pitona benzeyen eli
Bağladı da ellerini
Cahiliye devrindeki
Vahşi araplar gibi ,
Gömdüler diri diri
Güzelim Medine yi ...
Attılar nefretlerini
Kürek kürek sinsice
Yavru ceylanın üstüne ...
Bunlar da insan mı bee ...?
Kimbilir nasıl yalvardı ,
Kıymayın bana diye
Yayıldı çığlıkları
Bütün ülkeye..
Ama kıydılar ona .
Kıydılar işte...yine ...
Cehalet çukurunda
Yaktıkları tezek kadar
Pislikti yürekleri ....
Töreniz batsın sizin
Töreniz batsın emi...
Medine bir ay gibi
Parlarken cennetinde
Tükürecek yüzünüze
Yanarken siz cehennemde ...
Medine ...ahh ..Medine ..
Yavru maralım benim .
Koruyamadık işte ...
Kurban verdik seni de .
Töre denen cehalete ...
Ne olur affet bizi ...
Affet bizi MEDİNE ....
MELAHAT ÇETİNKAYA
YORUMLAR
sevgili arkadaşım sözde namus uğruna kıyıyorlar evlatlarının canına, daha çocuk yaşta üç beş kuruşa başlık parası adı altında kızlarını kardeşlerini pazarlarken.? kızın iki üç taliplisi oldumu, pazarlığı bırakıp açık arttırmaya kadar giderken namusları nerede oluyor.? töre diye tutturmuşlar bir yol gidiyor, hangi kitapta böyle bir soysuzluk, namussuzluk, şerefsizlik var. başbakana sesleniyorsunuz ne yaptınız bu tür olaylarda diye.? asıl onlar ve onların şeyhleri değilmi, bu ülkenin her geçen gün geriye gitmesi ve toplumun cahil kalması için çabalıyanlar. erbakanı, hüseyin üzmezi affeden zihniyetten ne beklersin.? duyarlı yüreğine sağlık, sevgi ve saygılar sunarım.
Bir babnın bir amcanın belkide bir çaresiz ananın öz evladını (özellikle) seviyor diye katlatmesi insanlığa sığmadığı gibi hiç bir Din kabul etmez.O zaman soruyorum neden? Anlayamıyorum.Cahiliye devrinde kız çocukları diri diri toprağa gömülürdü.Şimdi sevginin adı namus olmuş.Bu ne cahiliye böyle kavrayamıyorum. Yasalara da aciz kalıyor.Sadece Allah bunları Islak etsin diyorum.
melahat çetinkaya
''Medine ...ahh ..Medine ..
Yavru maralım benim .
Koruyamadık işte ...
Kurban verdik seni de .
Töre denen cehalete ...
Ne olur affet bizi ...
Affet bizi MEDİNE .... ''
Daha fazla işlenmeli bu olay. daha çok haykırılmalı. tuzu kuru olanlar, vurdumduymazlar boş verseler de, birilerinin haykırışlarının sürmesi gerekiyor. Yoksa daha nice Medine'lerimiz kurban verilecek cehalete, vahşete, töreye !
melahat çetinkaya
Sizin isyanınıza bizden önce o töreyi yaşayanların abileri kardeşleri babaları amcaları ,töre adı altında işlenen vahşete kurban gidenler isyan etmeli sonrada biz...
Bu sitede töre adı altında işlenen bu cahillikleri konu alan bu yazıyı görüpte yorumlayn isyanını dile getiren kaç kişi çıkacak onu merak ediyorum
Benim coğrafyamda buna benzer densizlik olmaz ben isyan ediyorsam ilgililer bakalım ne yapacak merak ediyorum
Merak ediyorum bakalım kimler bu yazıyı dile getirene deşekkür edip tebrik edecekler..........
.........................Teşekkürler güzel bir yazı eline sağlık saygımla
melahat çetinkaya
Bizim ülkemizde insan hiç bir zaman değeri daha yükselmedi ki ,ve bu böyle sürdükçe daha çok canımız yanmaya devam eder.
Siyasetçiler kendi çeplerini doldurmakla meşgul .kim takar çocuklar ölmüş veya töre kurbanı olmuş.
Kutlarım duyarlı yüreğinizi ,sevgiyle selamlar.
melahat çetinkaya
melahat çetinkaya
töreleri batsın yüzyıllar önce inka rahipleri tarafından tanrılara kurban verilirdi çocuklar ,bugün kör kuyulara ,fıratın derin sularına,yağlı urganlara ,kör kurşunlara ne değişmiş o günden bugüne sevgili arkadaşım..
bağır
bağır
bağır
lanet olsun ..