DUA 13
Allah’ım!
Sultanlığının azametine, zatının celaline layık olan hamd sana mahsustur. Salât ve selam Resulüne ve onun pak ehlibeytine olsun.
Ey ilahi kelamı katından inzal eden kudret ve hikmet sahibi Allah’ım!
Gökleri, yeri ve arasındakileri, deruni bir anlam ve amaç üzere belirlediğin ömürle yaratan sensin. Beni, muhakeme yapabilen bir akıl, görebilen gözler, işiten kulaklar, hisseden gönül ve kusursuz bir beden nimetleriyle şereflendirmişken nasıl bunları görmezden gelebilirim? Mesajlarına nasıl sırt çevirebilir, duymamazlık edebilirim? Sen, âlemlerin övgüye layık olan yegâne Rabbisin. Beni inancında sağlam, korkusuz ve üzüntüsüz olanlardan et. Tüm şartlanmışlık ürünü davranışlardan uzak tutacak bilinçle bilinçlendir. Özüme yerleştirdiğin doğruyu yanlıştan ayırma ve görünenlerin ardında ki hakikatleri kavrama yetilerimi gaflete daldırıp şaşırtma.
Ey Rabbim! beni doğuran ve otuz ayı bulan bir süre zahmetle taşıyan anneme, tüm bu zaman zarfında ve bundan sonra ki dönemlerde yetişip büyümemde gocunmaksızın zahmete katlanarak her türlü bakımımı üstlenen babama ve bana lütfettiğin nimetler için ebediyen şükretmemi ve senin kabulüne mazhar olacak şekilde doğru ve yararlı şeyler yapmamı nasip et. Benim soyuma da iyilikler bağışla. Gerçek şu ki, pişmanlık içinde sana yöneldim, sana döneceğim. Elbette ben sana teslim olanlardanım. Pişmanlığımda ki içtenliğimi ve teslimiyetimde ki azmimi artır.
Allah’ım! Öte ki dünyada hasadı yapılsın için tohum ekme mesabesinde ki bu dünya hayatını zevk ve sefa peşinde koşarak geçirmekten, haklı olanla mücadele etmek gibi küstahça büyüklük taslamaktan, mesajlarına karşı müstehzi tavırlardan ve tüm sapkınlıklardan sana sığınırım. Hidayetini ve merhametini benden esirgeme.
Allah’ım! Kulaklar, gözler ve kavrayan kalpler bahşetmişken, duymamak, görmemek ve kavramamak suretiyle mesajlarını reddetmek lütfettiğin bu nimetlerle, alay etmektir. Müstehzilerden olmaktan sana sığınırım.
Ey dilediği her şeyi yapma gücüne sahip, gökleri ve yeri yaratmış olan ve yaratmaktan yorulmayan Allah’ım! Kalbimi azim ve kararlılıkla doldur. Ki sıkıntılara karşı sabırlı olup katlanabileyim. Kötülük yapanlar için iyilik temennilerinde bulunabileyim. Senin her şeye gücün yeter.
Not: Ahkaf süresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
msg
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.