- 833 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÇALIKUŞU'NA MEKTUPLAR
Çalıkuşu
…kar yağmışdı bugün çalıkuşu …biliyorsun İstanbul bir başka olur Beyoğlu istiklal caddesinde mi yürümek istersin yoksa galata köprüsünden geçmek mi ? veya aşiyan’da istanbul’u dinlemek çamlıca tepesinden boğazı mı seyretmek …rüya şehri bu kar yağışı altında daha büyülü bir renge gizeme dolanıyor bir görsen çalıkuşu yaşadığım hazzı tahmin edebilirsin öyle hafif kdifece iniyor ki kar taneleri başımı kaldırıp göğe baktığımda bir bayram yeri gibi yer gök İstanbul beyaza sarıldı insanlar bu beyaz baharın tadını çıkarmaya koştular eminönü’ne geçiyorum vapurla bir yandan maviyi beyaza dönüştüren kar bir yandan martıların usançsız çığlıkları tam bir festival yüzleri asılmış insanlar gitmiş yerini kar ile başlayan sıcak bakışlar almıştı herkesin zevk aldığı eğlence türüne göre şehrin her tarafı cevap veriyordu bu şaşırtmamalı çalıkuşu İstanbul anlatmakla tarifle ifade edilemeyecek kadar bir düş ülkesi eldivenlerimi atkımı paltomu alıp çıkıyorum yürüyerek galata köprüsünü geçip tünele geliyorum istiklal caddesinin keyfini çıkarmalıyım bugün uff ne kadar kalabalık bu kış kıyamet dememiş insanlar düşündüğüm gibi sanki kırlara koşuyorlar bir insan seli cadde sağlı sollu dükkanlar geniş renkli vitrinler yılbaşı hazırlıklarından kalma ışıklı süslemeler giyimden kitap dünyasına cafe’lerden lokantalara kadar ne ararsanız görmek mümkün burada çalıkuşu dikkatimi çeken bir sergiye daldım karikatür sergisiymiş hiçbir çizgiyi kaçırmadan gezdim sergi defterine “..karikatür her ne kadar eğlence içerikli çizgileri taşıyor olsalar da mesaj veren toplumu yönlendiren aydınlatan bir yönü de olmalı ancak yaşadığımız toplumun sosyal tarihsel değerlerini dinamitlemek alay-eğlenceye almak şeklinde olmamalı insanımıza karşı olan samimi sorumluluklarımızı sanat ürünlerimizde gösterebilmeliyiz ürettiğimiz hiç bir şey çatışmacı kaos niyetlerinden beslenmemeli toplumun ve insanın mahvına değil dirilişine hizmet etmeli ..” şeklinde not düştüm üşümüş bedenimi ısıtmıştım dışarı çıktığımda kendimi iyi hissediyordum rastladığım tanıdık yüzlerle ayaküstü selamlaşıyor bazıları ile de ayaküstü konuşuyordum kendimi kahve içmek için uygun bir yere atmıştım kalabalığın bazen istenmedik veya hayırlı tanışmalara da vesile olduğuna tanık oluyordum çalıkuşu yanımda önceden başlayan hararetli bir tartışma yaşanıyordu değişim ve gelişme hakkında taraflar bazen seslerini yükseltiyor bazen de sinirlenip susuyorlardı izin isteyip konuya ben de katıldım “..bizler modern dünyaya ayak uyduracağız diye dünya insanı olma kompleksi ile dayatılan kavramlar normlar üzerinden hareket ediyoruz oysa pekala kendi iç zenginliklerimizle bunu başarabilirdik yani ne geleneksel düşünecektik ne de geçmişini inkar eden bir felsefe geliştirecektik bir yandan özümüzü koruyacağız diye kendimizi ifadede yaya kaldığımız figürlerle vitrini hayli yıpranmış yüzde israrcı olmadan yola çıkacağız …yahut vitrin önemli diyerek özümüzü temel yapımızı hepten atıp inkar ve imha ederek görselliğin şarlatanlıklarına düşmeden değişebilmeliyiz…sahi neden doğru değişemedik ? ve neden niçin bu zorba dayatmacı sömürgeci modernizmin ağına tuzağına üşüyoruz değişmemizi başkaları değil biz yönlendirmeliyiz bunu biz başarmalıyız…”..çakılıp kalmıştım çalıkuşu sohbet ve konular uzadıkça uzadı kar bir yandan yağıyor istiklal caddesi ışıklarını yakmış gece bastırmıştı karanlığın içinden çoğalarak üzerimize yağan kar sonunda bizim de dikkatimizi çekti konuşmalarımızı iklimin bu değişken harika muhteşem güzelliği üzerinde yapmaya başladık hiç birbirini tanımayan insanlar olarak birbirimizi sevmeye başlamanın sadece bize has bize özgü bir güzellik olduğu hususunda hemfikir olduğumuzu söylemekten mutlu olarak ayrılıyorduk caddenin orta yerinden geçen raylar üzerinde belli zaman dilimlerinde geçen tramvayın gecenin kar ve ışıklı gösterisi içinde doyumsuz bir görsellik bıraktığını düşünebilirsin ah çalıkuşu ellerinden tutmuş olarak seninle bu caddenin bir başından diğer ucuna karlar altında yürümeyi hayal ettim çok mutlu etti bu duygu beni..ister miydin ? sen de..
Mustafa kaya
07.02.2010 / istanbul
YORUMLAR
e.mustafa kaya
e.mustafa kaya
..evet feride ismini ve çalıkuşu'nu çok severim ben de zaten aydan şener yüzü ile bende bütünleşen feride içimdeki geçmeyen aşkı devam ettirir...