- 3674 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DANS EDEN BENLİKLER'DEN ( HARRIET LERNER )
BİR ZAMANLAR ÖYLESİNE SIKI TUTTUN Kİ BENİ,
GÖĞÜS GÖĞÜSE YAPIŞTIK,
İÇİM İZDEN GEÇTİK BİRBİRİMİZİN,
VE SIRT SIRTA
YİNE YABANCI KALDIK....
YAKINLIK,BİR İLİŞKİ İÇİNDE,OLDUĞUMUZ KİŞİ OLABİLMEMEİZ,DİĞER KİŞİNİN DE BUNU YAPABİLMESİDİR...
YAKIN BİR İLİŞKİ,İKİ TARAFIN DA SESSİZ KALMADIĞI,BENLİĞİNE AYKIRI DAVRANMADIĞI VE GÜÇLERİNİ,İNCİNEBİLİRLİĞİNİ,ZAYIFLIĞINI VE YETENEĞİNİ DENGELİ BİR BİÇİMDE İFADE EDEBİLDİĞİ BİR İLİŞKİDİR..
BİR TESPİT:
ERKEKLER GELECEKLERİNİN,KADINLAR DA ERKEKLERİN PEŞİNDEN KOŞARLAR...
ERKEĞİN GÖREVİ YAŞAMINDA KENDİNİ BELLİ BİR YERE GETİRMEK,KADININ Kİ İSE KENDİSİNE BAŞARILI BİR ERKEK BULMAKTIR...
KADIN VEYA ERKEK FARKETMEZ CİNSİYETİ:
EŞİN DEĞİŞMESİ İÇİN UĞRAŞMAK,DOST OLMAK İÇİN BİR SİNCABI KOVALAMAKLA EŞDEĞERDİR!!!
TARİHSEL OLARAK BAKACAK OLURSAK;KADINLAR "BEN"İ "BİZ"E KURBAN ETMEYİ ÖĞRENMİŞLERDİR.OYSA ERKEKLER TAM TERSİNİ YAPMAYA İTİLMİŞ,"BEN"İ DİK TUTMAK UĞRUNA,BAŞKALARINA SORUMLU BİR BİÇİMDE BAĞLANMAYI GÖZARDI ETMEYE ÖZENDİRİLMİŞLERDİR.
KADINLAR ERKEKLERİN YERİNE SORUNLAR KARŞISINDA HEP ÇÖZÜMCÜ VE İŞLEVSEL OLDUKLARI MÜDDETÇE ERKEKLERİN DEĞİŞİM YA DA ÇABA HARCAMA GEREKSİNİMLERİ OLMAYACAK;TERSİNE İLGİ KARŞISINDA KAÇACAKLARDIR.ERKEKLER İŞLER KÖTÜ GİTTİĞİNDE ORADA KALMAK VE DEĞİŞİM İÇİN UĞRAŞMAK YERİNE ,GENELLİKLE YA EŞLERİNDEN UZAKLAŞIRLAR YA DA YENİSİNİ BULURLAR...
SORUNLAR AMACA HİZMET EDERLER...
GENELLİKLE SORUN DEDİĞİMİZ,DEĞİŞMESİNİ YA DA ÇÖZÜLMESİNİ İSTEDİĞİMİZ ŞEY "ASIL SORUN" DEĞİLDİR...
BİR İLİŞKİ,OLUMSUZ ENERJİ VE SIKINTI KAYNAĞI OLDUĞUNDA,BİRŞEYLERİ DÜZELTME ÇABAMIZ AYNI SORUNLARIN YİNELENMESİYLE SONUÇLANDIĞINDA DEĞİŞİM ÇOK ZORLAYICIDIR.BİR TARAFIN DİĞERİ ÜZERİNDE FAZLA ODAKLAŞMASI,SUÇLAYARAK,ÇIRPINARAK,YENİ ÇÖZÜM YOLLARI ÜRETEREK KİMİ ZAMAN ÜZÜLEREK DİĞERİ İÇİN ÇABA HARCAMASI "AŞIRI YOĞUNLUK" ANLAMINA GELİR..KİŞİ KENDİ BENLİĞİNE EĞİLMEK YERİNE DİĞERİNE EĞİLMİŞTİR.YOĞUNLUK YÜKSEK OLDUĞUNDA GÖZLEMEK VE DÜŞÜNMEK YERİNE TEPKİ GÖSTERİRİZ VE KENDİMİZE EĞİLMEK YERİNE DİĞER KİŞİ ÜZERİNDE ODAKLAŞIRIZ.BÖYLECE SORUNUN ANCAK BİR YÖNÜNÜ KENDİ BAKIŞ AÇIMIZLA GÖRÜR VE FARKLI OLASILIKLARI GÖREMEYECEK KADAR KUTUPLAŞIRIZ.BİR İLİŞKİDE ZOR BİR DÖNEM YAŞANDIĞINDA BİZ BU DÖNEMLE İLGİLİ KONUŞMAK İSTERİZ DEĞİŞİM İSTERİZ.ACIMIZLA İLGİLİ KONUŞMA İSTEĞİMİZ ANLAMLIDIR VE BAZEN DE YETERLİ OLABİLİR.ANCAK GENELLİKLE İLİŞKİLERDEKİ SORUNLAR GEÇMİŞ YA DA GELECEĞE AİT,DEĞİNİLMEYEN BİR ALANDAN KAYNAKLANMAKTADIR......
MESLEKTEN OLSA DA OLMASA DA HERKES BİRER PSİKOLOGTUR.İSTEDİĞİMİZ BİR DEĞİŞİKLİĞİ GERÇEKLEŞTİREMEYİNCE BU ACI VEREN DENEYİME BİR AÇIKLAMA BULURUZ.AMA HER SEFERİNDE SORUNUN ANCAK ÇOK KÜÇÜK BİR PARÇASINI ANLARIZ,BÜTÜNÜN DEĞİL...
DEĞİŞMEK YÜREKLİLİK İSTER,ANCAK DEĞİŞEMEMEK YÜREKLİ OMADIĞIMIZI GÖSTERMEZ...
KENDİ BENLİĞİMİZİN EN İYİ UZAMANLARI YİNE KENDİMİZİZDİR.
HEPİMİZİN İNSANLARA GEREKSİNİMİ VARDIR VE HEPİMİZ DE İNSANLARIN BİZE OLAN DAVRANIŞLARINDAN DERİNLEMESİNE ETKİLENİRİZ.HİÇKİMSE İNCİNMEZ,SORUNSUZ VE ENDİŞESİZ DEĞİLDİR..VE ÖDÜLLERİNE KARŞIN ,BAŞARI MERDİVENİNDE YÜKSELMEKLE"BAĞIMSIZLIĞIN " HİÇBİR İLGİSİ YOKTUR.HATTA,TOPLUMSAL ALANDA BAŞARI,YÜKSEK DÜZEYDE TUTUCULUK VE KİŞİSEL DEĞERLERDEN ÖZVERİ GEREKTİREBİLİR.
GENELLİKLE UZAK İNSANLARIN "DUYGUSUZ "OLDUĞU SÖYLENİR,OYSA Kİ UZAKLAŞMAK ASLINDA YOĞUN DUYGULARLA BAŞA ÇIKMANIN BİR YOLUDUR.
ELİMİZ KOLUMUZ BAĞLANDIĞINDA YAPACAĞIMIZ ŞEY,"BEN"İN ÜZERİNDE ÇALIŞMAK VE "DAHA ÇOK BENLİK" YÖNÜNDE ADIM ATMAKTIR.BENLİK-YAKINLAŞMA ÖLÇEĞİ ÜZERİNDE YUKARIYA DOĞRU İLERLEMEMİZ İÇİN ŞUNLARI YAPABİLMEMİZ GEREKİR.
-GÜÇLERİMİZİ VE ZAYIFLIKLARIMIZI DENGELİ BİR BİÇİMDE GÖREBİLMEK,
-DÜŞÜNCELERİMİZİ,DEĞERLERİMİZİ VE ÖNCELİKLERİMİZİ AÇIK BİR DİLLE BELİRTMEK VE DAVRANIŞLARIMIZI ONLARLA TUTARLI BİR BİÇİMDE SÜRDÜRMEK,
-İŞLER OLDUKÇA YOĞUNLAŞSA BİLE,BİZİM İÇİN ÖNEMLİ İNSANLARLA DUYGUSAL BAĞIMIZI SÜRDÜRMEK,
-GÜÇ VE ACI VERİCİ KONULARI ELE ALMAK VE BİZİM İÇİN ÖNEMLİ OLAN DURUMLARDA TAVRIMIZI ORTAYA KOYMAK,
FARKLILIKLARIMIZI DİLE GETİRMEK VE DİĞERLERİNİN DE BUNU YAPMALARINA İZİN VERMEK...
"BEN OLMAK" YALNIZCA BUNLARI İÇERMEZ ; AMA BUNLAR "BEN OLMAK" YÖNÜNDE ÇNEMLİ BİR BAŞLANGIÇ,AYRICA DA YAKINLAŞMANIN ÖZÜNÜ OLUŞTURURLAR....EVET.. BENLİK ÜZERİNDE ODAKLAŞMAK YAKINLAŞMA YÖNÜNDE ATACAĞIMIZ ADIMLARIN BİRİNCİL ARACIDIR...
İNSAN KAYGILANINCA SARSILABİLİYOR,UYKUSU KAÇABİLİYOR,BAŞI DÖNEBİLİYOR,MİDESİ BULANABİLİYOR,AMA KAYGININ İNSANI ÖLÜME GÖTÜRDÜĞÜNE RASTLAMAMIŞIZDIR,ZAMANLA DA GEÇER,GİDER..
KAYGI DURUMUNDA GÖSTERDİĞİMİZ TEPKİLERİN ÖRÜNTÜSÜ NETİCESİNDE HEM KENDİMİZ TIKANABİLİRİZ,HEM DE İLİŞKİLERİMİZİ..KISA DÖNEMDE ANLAMLI UYUM SAĞLAYICI GİBİ GÖRÜNEN ŞEY NEDENİYLE UZUN DÖNEMDE EN AĞIR BEDELLERİ ÖDEMEK DURUMUNDA KALABİLİRİZ...KAYGI DURUMUNDA İLİŞKİLERDE GİDEREK ARTAN BİR TEPKİSELLİK GÖZLENİR.BU KAYGININ SEBEP OLDUĞU KENDİLİĞİNDEN OLUŞAN BİR TEPKİSELLİKTİR.BU DURUMDAYKEN, DUYGULARIMIZI NASIL İFADE ETMEK İSTEDİĞİMİZİ DÜŞÜNEMEDEN,ONLAR TARAFINDAN YÖNELTİLİRİZ.İÇTEN BİR YAKINLAŞMA VE SAKİNLEŞME İSTEĞİNE KARŞIN,AYNI SONUÇLARA VARAN DAVRANIŞLARIMIZI DÜŞÜNMEDEN SÜRDÜRÜRÜZ.KAYGI DOLU BİR DUYGUSAL ORTAMDA, BASKI ALTINDAYKEN TEMEL İLİŞKİLERİMİZDEKİ DAVRANIŞ BİÇİMLERİMİZİ-ÜSTÜNE DÜŞMEK,UZAKLAŞMAK,SAVAŞMAK,ÇOCUK ÜZERİNDE ODAKLAŞMAK,AŞIRI YÜKLENMEK,HİÇ YÜKLENMEMEK-DAHA DA YOĞUN BİR ŞEKİLDE ADETA ZEVKLE YİNELERİZ...BU ASLINDA ÇOĞU İNSNA GÖRE SORUNLU BİR DURUM OLARAK GÖRÜLSE DE TAMAMİYLE İYİ NİYETLE YAPILAN VE NORMAL OLAN BİR DAVRANIŞTIR...HEPSİNİN TEK SORUMLŞUSU AŞIRI KAYGIDIR...ASIL ÖNEMLİSİ DAHA SONRASIDIR..TEPKİSEL OLDUK,YA SONRASI???
İLİŞKİLERDE TEPKİSELLİK,GENELLİKLE,BAMBAŞKA BİR KAYNAKTAN DOLAYI ORTAYA ÇIKAR..DERİNLEMESİNE KENDİ ÖRNEKLERİMİZ ÜZERİNDE DÜŞÜNDÜĞÜMÜZDE GÖRECEĞİZ Kİ GEÇMİŞE DÖNÜK BELLİ BİR SÜREÇTE YAŞANMIŞ OLUMSUZ DURUM KARŞISINDAKİ HİSLERİMİZLE BENZERLİKLER TAŞIMAKTADIR ,BU DA BİZLERİ AYNI DAVRANIŞ ÖRÜNTÜLERİNE BÜRÜNMEMEİZE SEBEP OLUR...AMAAA YANLIŞ...
YORUMLAR
BİR ZAMANLAR ÖYLESİNE SIKI TUTTUN Kİ BENİ,
GÖĞÜS GÖĞÜSE YAPIŞTIK,
İÇİM İZDEN GEÇTİK BİRBİRİMİZİN,
VE SIRT SIRTA
YİNE YABANCI KALDIK....
Hocam yine harika satırları bizimle buluşturmuşsunuz. Çok teşekkürler. Yüreğinize sağlık, ancak birikiminize daha fazla ihtiyacımız var. Bu işe biraz daha zaman ayırırsanız okuyucularınızı daha mutlu edersiniz. Sevgiyle...