Kadın Olmak Güçlü Olmaktır...
Kadınlar, Hz. Âdem’in kaburga kemiğinden yaratılan bizler… Yeryüzünde insan varlığın sürdürülmesi için vazgeçilmezin yarısı olanlar.
Ben seçmedim kadın olmayı… Ama acaba sevgili anacığım, bir fırsat sunulsa seçer miydi kız doğurmayı?
Toplumumuz kararını vermişti. “Kız yükü tuz yükü.” idi. “Kız doğuran tez kocar.” idi. “Oğlanı her karı değil, er karı doğururdu.”
Daha on sekizinde kucağına almıştı ilk çocuğunu. Yaşamı boyunca kazanacağı en önemli statüsü belli idi: ANALIK…
Çocuksuz kadın meyvesiz ağaç gibiydi. İyi ana olmalıydı çocuk sayılacak yaşında. Zira “Çocuğa kötü ya da iyi huy anadan gelir.” denirdi. Başka rolleri de vardı yanı sıra. Erkeğini vezir de rezil de edecek olan o idi. Yuvayı yapacak olan dişi kuştu. Kadın, erkeğin eşi evin güneşiydi. Ama durun, öyle şımarıp burnunuzu her işe sokmayın hemen. Kadının bir aklı erkeğin dokuz aklı vardı. Kazdığı kuyudan su çıkmazdı eksik eteğin. Haddini bilmeliydi canım. “Kadının hükmettiği evde mutluluk olmaz.” dememişler miydi ona?
Yükü ağırdı, ağır olmasına rağmen kim farkındaydı ki? Okusa idi böyle mi olurdu? Birine yük olmadan alırdı beğendiği elbiseyi. Hem daha rahat olurdu elleri. Derken kızının üzerinde dönmeye başladı kendine ait düşleri. Bari o okusun kendi ekmeğini kazansındı. Canını dişine taktı, gerçekleştirdi bu hayalini. Lakin bilmediği daha çok şey vardı küçücük dünyasında. Ananın yazgısı kızına yazılmıştı bu sefer katmerli.
Okur kızı meslek sahibi olur Allah şükür. Anacığınınkinden daha geniş bir ufku, mesleği ve saygınlığı vardır. Yalnız değişmeyen birçok şey var hayatında. Yine kızı yapar yemeğini evinin. Çocuklarının bakım, her türlü yükü de üzerinde. Evdekiler sıcak çayını yudumlarken televizyonun karşısında, bulaşıkları yıkar yılmadan, aksatmadan. Evin temizliğinden tutun da, misafirin ağırlanmasına kadar hiç bir kadınlık vazifesini(!) aksatmadan yapar.
Doğru söylersem erkek sözü oluyor. Takdir görürken erkek gibi kadın oluyorum.
Kısacası kadın dostlarım, şu koca dünyada değişen çok şeyler var. Değişmesini arzu ettiğimiz de… Sanırım daha çok zaman var; cinsel kimliğimizin, kişisel kimliğimizin gerisinde kalması için.
Erkek egemen dünyada toplumsal bakış açısının değişmesi lazım öncelikle. Bunun habercisi kim mi olur? Sanırım atasözlerimizdeki değişmeler. Her şeye rağmen kadın olmak güçlü olmaktır. Hep güçlü kalın.
YORUMLAR
Yazılarımı beğenen yorum, kime ait merak ettim. Önce yazılarınızı gözden geçirdim. Bu başlık daha çok ilgimi çekti ve okudum. Kadına bakış açısı ve sorunları dile getirme biçimi çok içten anlatılmış. Kadınla ilgili tespitleri çok isabetli geldi bana. En azından benim bakış açıma çok yakın.
Kadın olmak güçlü olmaktır, güçlü yaratılmıştır çünkü, kadın. Anne olabilme özelliğinden dolayı, duygusal zekası ve gücü yüksektir. Çoğu kadın bu güce sahiptir ve her türlü sorunu bu sayede çözebilir. Kadın için hiç bir şey hazır sunulmaz, kendi çabaları ile elde ederler yaşam şansını. Erkeklerin de kendilerince sıkıntıları olur gelişim aşamasında fakat kadınla kıyaslanamaz bile. Kadının yeri bellidir çoğunlukla ve herkes onun haddini bildirmeye hazırdır. Hatta bazen kendi hemcinsleri bile.
Kadın, sezgileri ve yüreğinin gücüyle ilerler ve zaman zaman bazı erkeklerin başa çıkamayacağı sorunları da aşar rahatlıkla. Erkekten üstün oldukları için değil tabi, yaradılış gereği duygusal anlamda güçlüler. Bence hiç bir cins diğerinden üstün değil. Hiç kimse de kimseden üstün değil. Sadece kadınlar bazı konularda daha dirayetliler, erkekler farklı özellikleri ile kadından daha sağlam basar yere. Öyle yaratılmışlar ki, birbirleri ile güç yarışına girip ezmeye kalkmazlarsa eğer, birbirlerinin eksik ve zayıf yanlarını tamamlarlar. Bunun amacı da çocuk olduğunda, çocuğun en iyi şekilde yaşayabilmesi için uygun ortamın hazırlanması sanki.
Her zaman yazıldığı gibi olmadığı ve zaman zaman bir kişi ezildiğinde ki genelde kadın ezilir, kadın bununla başa çıkacak duygusal donanıma sahiptir. Erkek egemen dünyada yaşamamız
belki de gücümüzün farkına varmamıza da yardımcı olmuştur. Ne kadar çok zorlanırsa ve çözüm üretmeye çalışırsa insan, o kadar gelişir ve kendisini gerçekleştirme fırsatı yakalar.
Sevgi ve saygılarımla.
gulnagme
Teşekkür ediyorum gösterdiğiniz ilgiye.
Sevgilerimle...
Kadının zekasını erkeklere verseydi Yücem ,hiç kadınların kalplerini kırmazlardı,bir hadiste de ,şöyle buyurur,CENNET 'i görmek isterse bir erkek kadını incitmesin ..Ne hoş dimi dost...
Kadını hoş tutan erkeklerimize saygılarımı sunarım efendim....
Kadınlar adına kutluyorum...
Oya gedik tarafından 2/26/2010 12:07:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
bakın ben bunu okumamışdım demekki benim bazı yargılarım vardır
Arkadaşlık sipariş verilmez derim fikirler bir olmazsa anlaşamaz insanlar
İllaki tam olmaya bilir benimde yıllardır insanlara anlatmak istediğim bu gibi şeyler
demekki fikirler uyuyorki yani frekans tutuyor
Peki anlatabilirmiyiz sanmam neden ya ben çok şeyler yer etmişler nelerini gördüm ben yorgancıyım
mesleğim düğünlerledir yani hep işin içindeyim inanırmısınız tiskiniyorum hele müslümanım diyenler yani nasıl anlatayım
haftada beş on düğüne giderim yazın davete oralarda olanlar her ağızdan yani kız tarafı rencide sanki satın almak gibi
şaşarım namus falan kim kimin namusu kardeşim herkes kendinden sorulacak bu iş tahsillede alakası olsa yer yokki
Anlatılsın neler neler deveyi sormuşlar hani nerem doğru demiş sağlık olsun saygılar
Yazınız gerçekten çok içten ve güzel olmuş tebrik ederim.
" Eskiden idi Tavanannalık; eş değer hükümdarlık, Eskiden idi hatunluk; devleti idare edecek yiğidi yetiştirmek,Eskiden-yeniye zamanın hangi diliminde olursa olsun Kadın olmak zordur, hepimiz analarımızdan biliriz ama unutmamak gereken bir şey vardır; erkeği de yetiştiren kadındır. "
Galiba önce biz kadınların kendimize bakış açımızı değiştirmemiz lazım? Biz kendimiz zavallı, ezilen, güçsüz sıfatlarından arındırmazsak bunu kimse bizim adımıza yapamaz. Biz kendimize değer vermeliyiz ki, değer bekleyelim. Önce biz yazılarımızı, söylemlerimizi değiştirmeliyiz. Kadın = Dram olmaktan çıkartmalıyız olayı.
" Sen malını korumazsan, kimse korumaz "...........bu atasözü de benden olsun...
Saygılar.
Eser Aslanlı tarafından 2/4/2010 3:11:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
Doğru söylersem erkek sözü oluyor. Takdir görürken erkek gibi kadın oluyorum.
Kısacası kadın dostlarım, şu koca dünyada değişen çok şeyler var. Değişmesini arzu ettiğimiz de… Sanırım daha çok zaman var; cinsel kimliğimizin, kişisel kimliğimizin gerisinde kalması için.
Erkek egemen dünyada toplumsal bakış açısının değişmesi lazım öncelikle. Bunun habercisi kim mi olur? Sanırım atasözlerimizdeki değişmeler. Her şeye rağmen kadın olmak güçlü olmaktır. Hep güçlü kalın.
kadınlar zaten güçlü
ve erkeklerin belkemiğidir onlar.
saygımla.