İşittik ama itaat ettik mi?
İnsan denen varlık kendi nenfaatleri doğrultusunda hareket ettiği zamanlar insanlık fıtratının verdiği bazı özellikleri elbet yitirirler .Hayvanlara baktığımız zaman bir tavuğun annelik iç güdüsü ile yavrusunu gerektiğinde bir yırtıcı hayvandan dahi koruyabilmesi yada kendi doğurduğu yavrusunu yiyecek kadar hayvani duyguya sahip kedi veya köpekler ..
Nedenini düşündüğümüz de tabiiki bir sonuca varamadan hayvandır ne yapsın hayatını bir şekilde idame etmek zorunda diyebiliriz.Ancak insana baktığımızda ise kendi çıkar ve menfaatleri doğrultusunda özellikle günümüzde her türlü vasfa bürünebilen hatta kendi neslini bile pazara çıkarabilecek kadar alçalabilen insan suretli yaratıklar ile karşılaşıyoruz .Sorun ortada dururken sorunun ortaya çıkış sebepleri yerine her zaman vukuu bulan bu hadiseleri sadece ve sadece eleştirisel yada tenkid yönünde bakabilmemiz aslında acı veren taraf olmalı değilmidir.
Toplumun bu şekilde çirkef bir hal almasında her fert sorumludur ben sen o tüm insanlar .Bu vasıfları benimseyen yada karşı olan herkes ...
Neden mi? nedeni bizler bize tebliğ edilen dini değilde kendi uydurduğumuz atalarımızdan bize kalan geleneksel bir din anlayışı ile yaşadığımız için,bizler diyorum yani islam müslüman olduğumuzu iddia eden bizler ....
Hani bedevi araplar Resulullaha gelipte bizde müslüman olduk dediler ya Allah c.c. hayır siz islam oldunuz müslüman olmadınız ayeti ile onları uyardı .İslam olmak müslümanlığı sadece dil ile ikrar etmekten ibarettir mantığı ile hareketle ne yapsam ben kelime-i şahadet getirdikten sonra zaten o daire içerisindeyim görüşü havada dolaşan ucuz kelimelerden başka birşey değildir.Allah c.c. sizler sizden öncekilerin çektiklerini çekmeden cennete gireceğinizimi sanıyorsunuz ayetini mutlaka bu mantık üzere olanlara ithaf edmiştir.
Siz Kitab’ı okuduğunuz (gerçekleri bildiğiniz) halde, insanlara birr’i (iyiliği) emredip kendinizi unutuyor musunuz? Aklınızı kullanmıyor musunuz?" (2/Bakara, 44 Ayetinde Allah c.c. bizleri o kadar net uyarmaktadır ki; maalesef bizler bunu anlayacak ve aklımızı kullanamayacak derecede ayetin tabiri ile kör ,sağır ve dilsiz vaziyette ortalıkta müslümanız iddiasında bulunabilme cesaretini görmekteyiz.
“Sevdiğiniz şeylerden infak edinceye kadar asla birr’e (iyiliğe ) erişemezsiniz. Her ne infak ederseniz, şüphesiz Allah onu bilir.” (3/Âl-i Imran, 92) bu mesajın acaba neresindeyiz ve acaba bizler nelerimizden feragat edebiliyoruz Allah c.c. için buyur Allah’ım senin için feda olsun diyebileceğimiz yada açık ifade ile sunduğumuz ne var.
"Ey iman edenler, niçin yapmayacağınız şeyi söylüyorsunuz? Yapmayacağınız şeyleri söylemeniz, Allah katında büyük nefretle karşılanan en sevilmeyen bir şeydir." (61/Saff, 2-3) Evet yapamayacağımız şeyler üzerinden ahkam kesen bizler zora geldiğimizde o maruf etmeye çalıştığımız şeylerden kendimizi beri tutuyoruz .
Resulullahın sözleri ile konuyu bağlayacağım
“Şu muhakkak ki sizin üzerinize birtakım âmirler/yöneticiler tayin olunacak da siz onların yaptıklarından bazısını mâruf ve güzel göreceksiniz. Kim münker işi çirkin görürse onun günahından berî (uzak) olur. İnkâr edip ondan sakındıran, (günaha katılmaktan) uzak olur. Ancak kim ona razı olur ve (onu işleyenlere) uyarsa günahından kurtulamaz.” (Sahabeler) dediler ki: ‘O idarecilerle savaşmayalım mı?’ Buyurdu ki: “Namaz kıldıkları müddetçe hayır!” (Müslim, İmâre 63)
"Kendisinin yapmadığı bir davranışa veya söze insanları çağıran kişi ya vazgeçinceye veya çağırdığı şeyi yapıncaya kadar Allah’ın azâbının gölgesi altındadır." (Taberânî, naklen İbn Kesir, II/325-326)
"Cehennemde, cehennem ehlinin kokusundan bîzâr/şikâyetçi oldukları bir adam vardır." Denildi ki: "O kimdir ey Allah’ın Rasulü?" Hz. Peygamber (s.a.s.) de: "İlminden kendisi istifade etmeyen âlimdir" buyurdu. (Tefsir-i Kebir, II/482)
"Kendisi yapmadığı halde insanlara hayrı (iyiliği) öğreten kimse tıpkı insanları aydınlatırken kendisini yakıp tüketen bir kandil gibidir." (Tefsir-i Kebir, II/482)
Allah tüm müslümanları sözünde duranlardan eylesin işittik itaat ettik iddiasında madem bulunduk ki; bu çok büyük bir iddia Rabbim yerine getirenlerden eylesin
Aaamiiin
Dua ile....
Hattab(Y.K.)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.