Dua 7
Allah’ım!
Sultanlığının azamatine, zatının celaline layık olan hamd sana mahsustur. Salat ve selam Rasülüne ve onun pak ehlibeytine olsun.
Ey günahları bağışlayan, tevbeleri kabul eden, intikamı çetin, lütfu sınırsız, her şeyi bilen kudret sahibi Allah’ım!
Var’sın, varlığınla teksin. Tanrı yok. Dönüş de sanadır. Kuran ve Rasülün Muhammed.(sav) ile bildirdiğin mesajların hakikatlerinin açıklayıcısıdır. Mesajlarını haddime mi ki sorgulayayım? Beni, haddini bilmez cahillerden etme.
Allah’ım!
Kudret tahtın’ın bilgisini içlerinde taşıyan, sana iman edip yakın olan, sınırsız ihtişamını hamd ile yücelten mümin kulların:
“Rabbimiz ! Sen her şeyi ilmin ve rahmetinle kuşatırsın. Tevbe edip yoluna uyanları bağışla ve yakıcı ateşin azabından onları koru!”
“Rabbimiz! Onları atalarından, eşlerinden ve çocuklarından dürüst ve erdemli olanları vaad ettiğin sonsuz esenlik bahçelerine koy. Şüphesiz kudret ve hikmet sahibi olan yalnız sensin. Ve onları kötü işler yapmaktan koru. O hesap günü kötü işlerin lekesinden kimi korursan onu rahmetinle onurlandırmış olursun. Bu büyük bir kurtuluştur.” diye öteki müminler için yakardıklarında, beni de o yakarışlardan nasiblendirdiğin kulların arasına kat.
Ey büyük ve yüce(el-aliyy el- kebir) Allah’ım!
Günahkarların itiraflarının işe yaramayacağı hüküm günün gelmeden günahlarımı itiraf ediyorum. Bedenimle razı olacağın bir iş yapmadım. Gönlümü aşkınla doldurmadım. Ruhumu sana yöneltmedim. Ne zaman her şeyimle sana layık bir iş yapmaya kalktıysam gafletle sarmaş dolaş oldum. Gizli saklı hiç bir şey kalmadan her şeyin açığa çıkacağı hükümranlık günü, Beni bağışla, günahlarımı ört ve merhametini benden esirgeme.
Ey hesabı çabuk gören Allah’ım!
Her insanın kazandığının karşılığını hiçbir haksızlık yapılmadan göreceği, yüreklerin boğulurcasına gırtlağa dayanacağı hesap günü, ne bir dost ne de sözü dinlenecek bir şefaatçi bulamayacak olan zalimlerden olmaktan sana sığınırım.
Ey her şeyi işiten ve her şeyi gören Allah’ım!
Beni hesap günü, dostsuz ve şefaatçisiz bırakacak işler yapmaktan uzak tut.
Ey güçlü ve intikamında şiddetli olan (gaviyyün şedidül ikab) Allah’ım!
Kibre kapılarak hesap gününü reddetmekten de reddedenler arasında olmaktan da sana sığınırım. Yalan söyleyerek (tekliğini yetersiz görüp ortak koşarak) kişiliklerini harcayanları asla doğru yola ulaştırmazsın. Beni hidayetinden mahrum bırakacak her türlü yalandan sana sığınırım.
Allah’ım!
Hiçbir delili olmadığı halde mesajlarını(ayetlerini) sorgulayan zorbaların kalbini mühürlersin. Ayetlerini sorgulamaktan ve onlar hakkında şüpheye düşmekten sana sığınırım. Beni, kendine yazık eden sapkınlardan etme, doğruluk ve dürüstlük yoluna yönelttiğin kullarından et.
Ey kudret sahibi ve çok bağışlayıcı (aziz il gaffar)Allah’ım!
Tüm yalvarmaların avuntudan ibaret kalacağı yerden ve günden merhametine sığınırım. Her türlü iyilikten yoksun bırakan korkunç sona götürecek işler yapmaktan sana sığınırım, yardımını esirgeme.
Ey günahları bağışlayan şanı yüce Allah’ım!
Sıkıntılara karşı bana dayanma gücü ver. İçinde hiçbir zaman tatmin edemeyecekleri küstahça kendini beğenmişlik duygusundan başka bir şey olmayan gurur ve kibir ehli olmaktan, her şeyi işiten ve her şeyi gören sana sığınırım.
Ey kullarının her şeyini gören (basirun bil ıbad) Allah’ım!
Gören ve görmeyen bir olmaz. Beni gören kullarından et. İyilik yapanla kötülük yapan da bir olmaz. Beni yararlı ve doğru işler yapan imanlı kullarından et.
Allah’ım!
“Bana dua edin, duanıza icabet edeyim” buyuruyorsun. İcabet edeceğin şartlarına uygun dua etmeyi bilmesem de dile getirttiğin her duamı kabul etmeyi vaad ettiğin dualardan say, ve dua etmekten bir an bile olsa beni uzaklaştırma. Dilim söylemese de, yüreğimi her an sana yakarır halde tut. Zihnimi af diler, ruh ve bedenimi iyi işler yapar halde tut. Beni, zihinleri çarpılanlardan etme.
Ey yeryüzünü dinlenme yurdu, göğü kubbe yapan. Ey beni en güzel şekilde yaratan ve tertemiz nimetlerle rızıklandıran Allah’ım!
Sen, yücesin, dirisin, varsın. Tanrı yok. Hamd sana mahsustur. Beni sana teslim olanlardan et.
Ey hayat veren, ölüm dağıtan, bir şeyin olmasını dilediğinde “ol” demesi yeten Allah’ım!
Kendisine bile faydası olmayan ve sıkıştığında yarenlerini yüzüstü bırakıp kaçan şaşkınlara uymaktan sana sığınırım. Beni, hüsrana uğrayanlardan etme. Gerçekleri iç aydınlanma olarak yüreğimle görmemi sağla. Şüphelerden kalbimi arındır. Tam bir yönelişle sana yönelmemi sağla. Duamı icabet etmeyi vaad ettiğin dualardan kabul et.
Not: Ğafir suresinden esinlenilerek dile gelmiştir.
MSG
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.