- 1234 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
19 Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencisi ve Yazar Fatih Eren ile Röportaj
Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp fakültesi Öğrencisi ve Sağlık Kulübü Başkanı, Tokat Gazetesi ve Samsun Manşet Gazetesi Yazarı Fatih Eren : Gençliğin En büyük Sorunu Vaktini İyi değerlendirememek” dedi.
SORU- Bize kendinizi tanıtır mısınız hangi okulları okudunuz bugüne kadar?
FATİH EREN- Samsun’un 19 mayıs ilçesinde doğdum ve bütün eğitim-öğretim hayatımı burada sürdürdüm. Düz lise mezunuyum bir de…
SORU- Neden tıp tercih ettiniz? Tıp tercih etmekteki amacınız neydi? Bu meslekte nerelere kadar gelmek istemektesiniz?
FATİH EREN-Tıp Fakültesini kazanmak benim liseye başladığımdan beri, hatta ortaokulu da ekleyebiliriz buna, en büyük idealim idi. Ancak şimdi nasıl memnun musunuz? diye sorarsanız; o günkü aklım olsa tıp tercih etmezdim. Aslında çok zevkli ve kutsal bir meslek ama yıllarınızı da yiyen bir meslek… Ben kardiyolog olmak istiyorum aslında, inşallah olurum.
SORU- Bu çalışmalarınızda ailenizin desteği nasıldı? Anne ve babanız ne ıs yapar? Kardeşleriniz nerede okurlar? 0nlar çalışmalarınızı nasıl değerlendirmekte?
FATİH EREN- Köşe yazarlığı konusunda derslerimi etkileyecek korkusu ise ilk başta karşı çıktılar. Ancak benim bu işi yaparken mutlu olduğumu fark ettiklerinde desteklerini esirgemediler. Onlar benim bir gün büyük bir gazetede yazacağımı düşünüyorlar..
SORU- Gençler genelde çekingen olur sız ise hem Samsun hem Tokatta yazılar yazmakta hem sosyal çalışmalarda bulunmaktasınız bunun sebebi nedir?
FATİH EREN -Yazdıklarımın beğenileceğini inanıyorum çünkü ve bu işten maddi hiçbir kazancım yok. Bir yazı yazmışken herkesle paylaşmak gayreti içersindeyim, o yazıyı herkes okusun istiyorum. O yüzden Samsun sınırları içerisinde kalmamaya çalışıyorum.
Bence herkes yazabilir, biraz birikim şart sadece. Kalemi çok iyi olan arkadaşlarım var mesela ama yazmıyorlar. Biraz da merak konusu olsa gerek.
SORU-Kitap okumakta mısınız? Bunun sizin sosyal gelişimize ne etkisi oldu?
FATİH EREN- Elbette okuyorum. Zaten bu birikimi sağlayan kitaplar ama hala yeterli seviyede okuduğumu düşünmüyorum. Kitaplar çok önemli. Dünyanın sadece kendi dünyanızdan ibaret olmadığını öğreniyorsunuz kitaplar sayesinde. Yeni dünyalarla tanışıyorsunuz. Ufkunuz genişliyor yani.
SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz? Arkadaş seçimine dikkat etmek insana ne kazandırır?
FATİH EREN- Arkadaş seçimi çok önemli… Çünkü arkadaş çevresinin hayata bakış açısı ve uğraşları direk kişiyi de etkiliyor. Boş işlerle uğraşan bir arkadaş gurubu içersindeyseniz o zaman siz de bu guruba uymak durumunda kalıyorsunuz. Ayrıca ahlak seviyesi iyi bir arkadaş gurubu da insana çok şey katıyor. Ben bizzat buna şahit olduğum için iyi biliyorum.
SORU- Üniversite gençliğinin en büyük sorunu ne? Sizce bunun çözümü neler?
FATİH EREN- Bence en büyük sorunumuz vaktimizi iyi değerlendirememek. Gençler zamanının çoğunu eğlenceye harcıyor. Elbette eğlenilecek ancak bu aşırıya kaçıyor günümüzde. Gençleri uğraş alanı kazandırmak gerekir. Bence ancak bu şekilde aşılır. Üniversitelerde bunun alt yapısını hazırlamalı tabii ki…
SORU- Gençler genelde yazmak ve okumaktan hoşlanmaz. 21 yasında bir gencin bu kadar okumaya yazmaya gönül vermesinin sebepleri neler? Gerçi adaşınız Fatih Sultan Mehmet de siz yaşında İstanbul’u almıştı.
FATİH EREN- İnsan yaptığı işten zevk alıyorsa onu sürdürür. Evet, ben cidden bir şeyler yazıp çizerken, karalarken çok mutluyum. Herkesin kendini mutlu hissedeceği uğraş alanları vardır. Önemli olan ise bunu keşfetmek ve gençlerin keşfetmesine yardımcı olmak… Fatih Sultan Mehmet e bakarak cidden çok önemli dersler çıkarmamız lazım. Düşünün 21 yaşında fethetti İstanbul’u. Sadece bizim değil, devletin de çok önemli dersler çıkarması lazım. 21 yaşında bir padişah ve aynı zamanda bir bilim adamı, 7 tane de dil biliyor. Bizler çok gerideyiz. Onun 10’da biri kadar olsak inanın yeter…
SORU- ÖSS adil mi? Alternatif önerileriniz var mı ÖSS’ye?
FATİH EREN- Bir ölçünün olması şart. Ben tıpkı demokrasi gibi diyorum ÖSS için de; kötünün iyisi. Demokrasi çok harika bir uygulama değil belki ama kötünün en iyisi. Bundan iyisi yok günümüzde. ÖSS de öyle, kötünün en iyisi…
SORU- Son olarak projelerinizden bahseder misiniz?
FATİH EREN- Yazılarımı sonuna kadar sürdürmeye çalışacağım. Ben ayrıca Ondokuzmayıs Üniversitesi Sağlık Kulübünün başkanlığını yürütüyorum. Burada bazı sosyal projeler hedefliyoruz. Mesela bu zamana kadar domuz gribi ile alakalı sunumlar yaptık okullarda. Bu yaz ise muhtarlar eşliğinde tüm köyleri gezmeyi hedefliyoruz. Umarım izin çıkar biz de köylerdeki vatandaşlarımıza bir şeyler anlatma fırsatı buluruz. Okulları da çeşitli konularda bilgilendirme toplantısı yapmak için gezmeye devam edeceğiz. Bana ulaşmak isteyenler için iletişim bilgilerimi de paylaşmak istedim.
İLETİŞİM: [email protected]
Tel: 05067203423
Turan bey bu röportaj için size de çok teşekkür ediyorum. Sayenizde kendimi ifade etme fırsatı buldum.