- 1549 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ŞEYTANIN ZÜRRİYETİ
İblis’in beş evladı vardır. Her birini ayrı işe ayırmıştır. Bunlar Sebür, Aver, Mebsût veya Misvat, Dasim, Zelenbur’dur.
Sebur: musibetlerin sahibidir. musibet anında helak oldum, mahvoldum,diye feryat, figan etmek ve yaka paça yırtmağa, yüz,göz yaralamaya, cahiliyet adet an’anelerine teşvik eder.
Aver: zina işleri ile uğraşır, insanları zinaya teşvik eder ve zinayi süsler.
Mebsût: yalancılığı teşvik eder..
Dasim: insanlarla evlerine girer, onların kusurlarını ortaya koyar ve aile reisini kızdırır, aralarında kavga çıkartır.
Zelenbur: çarşı ve pazarlarda bulunur. onun teşvikiyle esnaf hallerinden şikayet eder durur.
ayrıca, Hunzub adında namaz şeytanı ve Velhan adında abdest şeytanları vardır.
Bir ayet’i Kerime de "Onu ve zürriyetini dost mu ediniyorsunuz?" tevsiri ile ne güzel açıklanmıştır.
Şeytanlar çok olduğu gibi melekler de çoktur.
Resûlü Ekrem Efendimiz (S.A.S) şöyle rivayet ediyor;
"Her Müslümana yüz altmış melek mükelleftir. Onlar, insanın güç yetiremediği şeyleri ondan uzaklaştırırlar. Bu cümleden olarak yalnız göze mükellef yedi melek vardır. Sıcak günde bala hücum eden sinekleri kovaladıkları gibi, o melekler de göze hücum eden şeytanları kovalarlar. Eğer onları görebilseniz, doğlarda ve ovalarda nasıl hazır vaziyette olduklarını görürdünüz. Eğer insan bir an için kendi başına terk edilseydi şeytanlar onu kaparlardı." buyurmuştur...
Rabb’im hepimizi şeytan ve onun züriyetinden korusun...