- 697 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞEBİNGÜLÜ.. / Hikmet OKUYAR
Dünyadaki tüm çiçekerin sultanı; aşıkların, ozanların, şairlerin, şiir yorumcusu şiir dostlarının ve kutlu doğum sembolü ŞEBİNGÜLÜ; çok özel rengi yaradılı yapısı ve kokusu ile gizemliliğinin korumaktatadır.Türk Cumhuriyetleri’nde ve İslam dünyasında hem fikir düzeyinde hem de üretim alanında yeni boyutlar kazandırlmasını istediğimiz ŞEBİNGÜLÜ ile ilgili olarak hem ziraaat fakültelerimizden hem Diyanet İşleri Başkanlığı’ndan hem de Cem evlerinden ayrıca Medine’deki ve Türkistan’daki Hoca Ahmet Yesevi dostu bilim adamlarından bilge kişilerden bilgiler derliyoruz.
Anavatanı Şebinkarahisar olan Şebingülü; bir yılda yedi defa ürün vermesi ürünün de en az 1o değişik alanda kullanılması bakımından akıllıca değerlendirildiği ve üretimi de en yeni teknik imkanlar kullanılarak arttırıldığında ekonomik canlanma adına Şebindutu gibi Allah’ın Şebinkarahisarlılar’a büyük ihsanı oduğu görülecektir. Zira Şebindutu da sadece bir sezonda 15 Haziran-15 Ağustos tarihleri arasında 7 defa ürün vermektedir.
Şebindutu ağacından elde edilen pestil ve pekmezin sağlık açışından birçok faydalar sağladığı sık sık vurgulanmaktadır.
Ağaçlandırma Seferberliği kapsamında gerçekleştirilen etkinliklere uygulamalı olarak kampanyalara Şebinkarahisar’da ve Türkiye’nin her köşesinde başta Şebingülü Şebincevizi Şebindutu fidanı dikerek öncülük ederken, adıgeçen ürünlerin Şebinkarahisar topraklarında (1378 km2 arazide) ÖZEL TEŞVİKLİ FİDANLIKLAR ile üretilip çoğaltılıp satılıp SÜPER GEÇİM KAYNAĞI olarak gündem oluşturmasını istiyoruz.Yılın Süper Bürokratı ünvanına sahip Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrolü Genel Müdürü Mustafa Yüksek ile yaptığımız görüşmeler yeni yeni proje dosyaları ile yatırıma dönüştürülebilseydi Şebinkarahisar, Alucra ve Çamoluk’ta herkes iş güç sahibi olacak, göç terrsine döndürülecek, Sağlık Turizmi Yayla Turizmi Kültür Sanat Turizmi projeleriyle desteklenerek Şebinkarahisar merkez nüfusu belli bir süre sonra en az 200.000 olacak..
Büyük şehirlere göçü eğlence merkezlerinde horonşov göbekşov gövdeşov ile ranta dönüştürmek isteyenlerin inadına
’Pikniğini Köyünde Yap Şebinkarahisar’da bir evin olsun.Hikmet OKUYAR’ ve ’Şebinkarahisar’a Bir Şebingülü Dik Türkiye Çöl Olmasın.Hikmet OKUYAR’ diyenlerin hareket tarzı daha çok benimsenmeye başladı.
’ŞEBİNKARAHİSAR BİRGÜN MUTLAKA YENİDEN İL OLACAK’ derken eylemlerimizle söylemlerimiz mutlaka örtüşmeli diyenlerin ve yatırımlarını Şebinkarahisar’a yapanların tavırları alkışlarla karşlanıyor.
Her sabah uyandığımızda BESMELE ve Alhah selamından sonra ŞEBİNGÜLÜ İLE GÜNAYDIN GÜLÜM diyebiliyorsak ve bu söylemi de Şebinkarahisar Sevdası ile Türkiye genelinde yaygınlaştırabiliyorsak bu başarı; elbetteki 4 mevsim hikmet okuyar tanıtım turizm kültür sanat etkinlikleri çalışmalarımızı inandırıcı bulan dostların sağlam desteğini almakta hiç zorlanmadığımızdandır.
Yozgatlı Şairler ve Yazarlar Birliği Başkanı Eğitimci Şair Yazar Gazeteci Ahmet Sargın ile Yardımcısı Yozgatlı Şair Salim Gülbahçe Yozgat’ta; Sivaslı Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Efsane Efsane Şair Sabiha Serin, Sivas’da; Çukurovaşat Başkanı Adanalı Harika Şair Harika Ufuk Adana’da, Ressam Şair Nevin Konuk, İzmir’de; her yıl uygun zamanlarda parklara, meydanlara ve bulvarlara bir ŞEBİNGÜLÜ FİDANI dikerek hem kampanyaya bulundukları yerlerde öncülük ediyorlar; hem de yeşil çevreci şiir dostlarına mesaj vererek örnek oluyorlar.
Sakarya Sevdası isimli meşhur eserin sahibi Şair ve Yeşil çevre uzmanı Sevim Aslanalp Kaynarca’ya her yıl bir Şebingülü fidanı dikerek desteklediği bu çok anlamlı kampanyamızı bu yıl kendince uyarlıyarak ’Sakarya ve İlçelerine Bir Şebingülü Fidanı Dikelim Türkiye Çöl Olmasın.Sevim ASLANALP’ diyecek.Sakarya ve İlçelerindeki Ağaçlandırma Seferberliği etkinliklerine ŞEBİNGÜLÜ FİDANI dikerek öncülük edecek, medya tanıtım çalışmalarında kendisini uygulamalı olarak destekleyen yeşil çevre dostları sanatseverlere Sakarya Sevdası isimli meşhur eserini imzalı olarak armağan edecek.
Bahar ayları ile birlikte hız kazanacak 21 Mart Nevruz Bayramı, Ağaç Bayramı ve Şairler Aşıklar Ozanlar ve Şiir Yorumcuları Günü en müjdeli en heyecanlı anlarını yaşayarak kutlu doğuma koşacak olan ŞEBİNGÜLÜ etkinlikleri ile ilgili hazırlıklar sürerken; Türkiye’nin birçok yerinde usta şairler tarafından şiirler yazılıyor, şiir yorumları MP3 ler yapılıyor.Bazı şiir dostları da Şebingülü üstüne yazılan şiirlerle ilgili beste müzk çalışması yapılacağını müjdeliyor.
Daha önce Türkiye genelinde aşık ozan şair ustalara ŞEBİNGÜLÜ İLE GÜNAYDIN GÜLÜM ayağını vermiş gelen eserleri sizlerle paylaşmışken; bu defa da ŞEBİNGÜLÜ SENSİZ EDEMİYORUM ayğına gelen Adanalı Harika Şair Harika Ufuk imzalı şiirle buluştuk bir Ocak ayı ortasında.
Bu karlı kışlı karne tatilinde Başta Esin Öğretmen ile Takdirname kazanan Karadenizli Şiir yorumcusu Metehan başta olmak üzere tüm öğretmenlerimize, öğrencilerimize, okul yöneticilerine, velilere ve şiir dostlarına; sağlıklı verimli başarılı dinlenceler diliyorum; Çukurovaşat Başkanı Adanalı Harika Şair Harika Ufuk imzalı Şebingülü Sensiz Edemiyorum şirini gönderiyorum.
ŞEBİNGÜLÜ SENSİZ EDEMİYORUM
Bir defa gördüm de unutamadım,
Şebingülü, sensiz edemiyorum.
Hasret zehir imiş yar yutamadım,
Şebingülü, sensiz edemiyorum.
***
Kapından kovsan da ölürüm gitmem,
Sensizliğe alışıp, ihanet etmem,
Aşkınla eririm, mum gibi bitmem,
Şebingülü, sensiz edemiyorum.
***
Seni tanımadan adeta kördüm,
Sevda ince iplik, güçlükle ördüm,
Bu aşkta her çeşit acıyı gördüm,
Şebingülü, sensiz edemiyorum.
Özlemin yakıyor kor ateş olmuş,
İçime sevdanın gülleri dolmuş,
Bu aşkın acısı, dikeni bolmuş,
Şebingülü, sensiz edemiyorum.
Sen verdin her derdi, yok ki amanı,
Aşkım durduruyor senle zamanı,
Bu aşkın sadece sensin dermanı,
Şebingülü, sensiz edemiyorum.
ADANALI HARİKA ŞAİR HARİKA UFUK
Kitle İletişim :[email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.