- 702 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kurtbeli Yollarında../ Hikmet OKUYAR
Bir hayalin nasıl gerçeğe dönüştüğünü, bir haklı mücadelenin nasıl kazanıldığını Erdem Ekşi’nin kendi pencersinden bakarak hazırlayıp sunduğu uzun soluklu araştırma ve değerlendirme yazısından okuyunca hiç şaşırmadım.
Doğu Karadeniz Bölgesi’nin Yeşil GİRESUN ili sınırları kapsamında Kelkit Vadisi’nde kurulu Alucra’nın; demokratlığı, vatanseverliliği, müteşebbisliği, bilgeliği ve siyasi dayanışmacılığı ile ünlü yiğit insanlarının bir başarını; gerçek olan rüyasını paylaşacağım sevdiklerimle. Alucralıların içinde yaşayarak yazdığım ve çok sevdiğim eserlerimden olan Alucra Türküsü ile tanışan şiir dostlarımla..
Yıllardan beri Ozan ARİF deyişlerinden, Kasım YAĞCIOĞLU ile İhsan TEKOĞLU öğretilerinden, saygın medya mensubu Oktay ERGÜN ve Recep AKIN gibi halk bilimcilerinin özverili uygulamalı çalışmalarından ve isabetli yönlendirmelerinden,
Mehmet KARAMUSTAFAOĞLU, Dr.Ömer DARAMA ve Doğan YAKUPOĞLU gibi öncü Alucralı aydınların, gençlerin halk ile samimi bütünleşmesinden, beden dili ile gönül dilinin örtüşmesinden, her dönem meclise bir milletvekili gönderme iddiasını sürdüren şuurlu Alucralı seçmenin siyasetteki yapılanmalara hemen uyum sağlama özelliğinden Alucra her zaman farklı bir merkez olma özelliğini korudu. Mahalle ve köy derneklerinin de İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Ordu, Samsun, Kocaeli ve Sakarya gibi illerde çok yönlü hizmet üretilmesine müsait dernek ve vakıf binalarına sahip olma arzularından hareketle ve doğru zamanda doğru yerde doğru kişilerle ve doğru çözümlerle mutlu sona ulaşmanın hiç de zor olmadığını gördük.
Özellikle Alucra, Yağlıdere, Espiye ilçelerini yakından ilgilendiren bu Kurtbeli Boğazı Projesi ile bir rüyanın nasıl gerçeğe dönüştüğünü göstermesi bakımından çok önemli.
Sivas Şebinkarahisar Giresun Vilayet Yolu meşhur halk önderi devlet millet kaynaşmasının öncüsü Vali Halil Rıfat Paşa zamanından beri iddialı halk önderlerinin sahipliğini beklerken Kurtbeli gerçeğinin Erdem Ekşi yazısıyla GİRESUN yöresinde Kelkit Vadisi’nde ve çevre ilçelerde projeli ve uygulamalı olarak süper dernekçilik yaptığını iddia eden kişilerin çoğunda şafak attıracağa benziyor.
Uyuma ve uyutma alışkanlıkları böyle güzel araştırma ve değerlendirme haberiyle; sedir ve divan toplantılarının, bölge ve gölge toplantılarının, baygın ve solgun Ankara çıkarmalarının çok daha ötesinde; seçilme hakkı olanbayanların, gençlerin liderlik vasıflarına sahip uzmanların ağır aksak yürüyen tüm işleri gözden geçirmelerine vesile olacak. Genel kurullarda ve uygun ortamlarda yeteneksiz ve beceriksiz sorumlulların da küfürlere aldırmadan medeni kurallar içinde sorgulanmaları istenecek.
Şimdi Erdem Ekşi güzelliğindeki araştırma yazısını ’Kurtbeli Kronolojisi’’nin bazı ilginç bölümlerini birlikte okuyalım kendi rüyalarımızın tam orta yerinde..
’’ KURTBELİ’NİN KRONOLOJİSİ’
Neden bu şekilde bir başlık kullandığım makalemin tamamen okunması ile anlaşılacaktır. Kurtbeli Yolunun yapım aşaması devlet karayoluna alınması mücadelesi dile kolay! tam 40 yıllık mücadelenin eseridir.
....
Kurtbeli Yolu, Ocak 2010 yılı itibarıyla Ulaştırma Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Merkezi Trabzon’da olan 10. Karayolları Bölge Müdürlüğüne bağlı olarak devlet karayolu haline alındı.
...
.Bundan sonraki aşama çok önem arz etmektedir ki yolun ağır vasıta ve gerçek manada ulaşıma açılıncaya kadar ki süreç halkımızca titizlikle takip edilmelidir.Her şey bitmiş değildir.
Evet!.. Kurtbeli Yolu 40 yıllık mücadelenin adıdır. Geçmişten geleceğe… 1968 yılların başlarında Kurtbeli Yolunun karayolu haline getirilmesi halkımız arasında dillenmeye başladı.
Alucralı o günün şartlarında Çamoluk İlçeside dahil siyasi bünyesinde 80 kusur köyü ile Vilayetine gidip gelebilmenin sıkıntılarını zorluklarını yaşamaktaydı..
.........
Zorlu ve mücadeleci bir günlük yolculuk sonucunda ayaklarında meşhur Halil Usta ‘nın (Gülal) Alucra Çarığı ile ancak varılabiliyordu.
O günler çok zorlu geçmişti bizim insanlarımız için…
...
Köydes Projesi kapsamında, yol güzergahlarını proje kapsamında menfes, köprü, dolgu malzemeleri ile adeta yeniden inşa etti.Bu çalışma 100 km de yapıldı ve yedi yıl sürdü.Dile kolay yedi yıl da bugünlere gelinmek için mücadele verildi...
...
Bugün itibarıyla geçmişe baktığımızda dile kolay geliyor, 40 yıl bıkılmadan usanılmadan bir büyük mücadele sergilendi.
Bir büyük mücadele ve inancın eseridir.
.Kurtbeli Yoluna toz zerresi kadar katkı koyanlardan söz ile dahi destek verenlerden Allah Razı Olsun. Amin
...
Demek ki çalışınca, mücadele yapınca, hakkını arayınca geçte olsa oluyormuş… Dağlar ne kadar ulu olursa olsun sonuçta yol üzerinden geçer.Çalışma bizden Tevfik Allah’tandır. Erdem Ekşi 15 Ocak 2010 ’
Netice itibariyle;
Bazi yerlerde bölüm bölüm bazı yerlerde da bütün olarak yayınladığım Ekşi yazısı ile ilgili yorumlarımızı da Giiersun ve ilçeleri ile irtibatlı okuyucularımıza kültür sanat dostlarımıza ileterek paylaşacağım.
Yıllardır tozlu raflarda bekletilen GÖLOVA YENİCE ve ÇAMOLUK için ALUCRA merkeze açılan NEFES BORUSU diye adlandırılan ve ALUCRRA’nın sosyo ekonomik canlanmasına önemli katkılar sağlayacağı bilinen ARDA BOĞAZI ve TÜNELİ ile ÇAMOLUK OCAKTAŞI ŞEBİNKARAHİSAR duble yolun niçin bitirilmediğine de vurgu yapacağım.
Ağaçlandırma Seferberliği UYGULAMALALARInın ALUCRA ÇAMOLUK ŞEBİNKARAHİSAR ücgenindeki İŞSİZLİK ÇÖZÜMÜNE ne derece KATKI yaptığına da dokunacağım.
Atalarımızın ve GİRESUN sahilindeki canlarımızın CENNET YOLU olarak isimlendirdiği ve KELKİT VADİSİ ortmalarında 5 İL ile 9 İLÇE insanları için de ortak paydada ciddi MESELE olarak değerlendirilen SİVAS ŞEBİNKARAHİSAR GİRESUN VİLAYET YOLU ile yol güzergahındaki dünyanın tek ilginç ve GİZEMLİ mekanı olan 2200 m rakımlı dünyaca meşhur EĞRİBEL TEPESİ konusuna da değineceğim.
Hikmet OKUYAR