Kızsal muhabbetler(46)(a)......................
Ve Devrim öldü.....
Bir ölümün ardından ne söylenebilir?Geride kalanlar?
Şebnem, ruhunu yitirmiş bir bedenle toprağa verdi sevdiğini.Dün öğle namazına müteakip.......
Şebnem, Devrimin cansız bedeninin kefenle toprağa girişini seyrederken kararını vermişti.
-Üzülme birtanem ilk fırsatta yanına gelicem.
Saatler sonra;
Cenazeden eve dönüş.Leyla Şebnemin koluna girmiş vaziyette.Şebnemin annesi kapıyı açma telaşında ,anahtarı bulma gayretinde.
-Leyla kızım sen şu çantayı bak ,ben de ceplerime bakayım nerde bu anahtar?
Şebnemin annesi ceplerini karıştırırken Leyla da Şebnemin kolundan çıkıp alel acele çantaya bakıyor şuan.
Şebnemse birkaç adım ötesindeki merdivenlere bakıyor şuan.Daha önce saymıştı.15 basamak.
1.Devrim
2.Aşkım
3.Canım
4.Nefes alışım
............
15........
Bir çığlık.Şebnem en son merdivende.İnmedi.On beşinci basamakta Devrimi gördü
-Gel sevdiğim.Gel Şebnemim.
Hızla koştu ,ayağı takıldı ve merdivenlerden yuvarlandı.
Tüm bunları yazması ne kolay di mi?Ya yaşaması?
Şebnem merdivenlerden düştüğünde başını çarpmıştı ama neden bacaklarının arasında kan vardı?
Taksiye biniş.........
Hastaneye gidiş.......
İlk mudahale..........
Ve doktorun kurduğu cümle:
-Kızınız iyi şuan.Ancak.........
Ne ancak?Ancak bir olumsuzluk mu getirir?Şebnem iyiyse ’ancak’a ne gerek var?
-Ancak bebeği düşmüş.....
Şebnemin annesinin yüzündeki kan gitti, geldi en son gidip gelme arasında kalakaldı?
Tek bir sözcük çıkmadı ağzından.Oysa içinde bir koro vardı.Her biri ayrı sesler çıkaran bir koro.
O korodan sesler:
-Bebek mi?
-Ama benim kızım bakire.
-Beraber mi olmuşlar?
-Şebnem yapmaz ki................
Acının kol gezdiği bu ruhlardan uzakta, elinde beyaz bir fincan olduğu halde, Didem şiir okumakta.
Hayat bu işte bir yerde birileri acı çekerken, diğerleri mutlu ve yine o diğerleri mutsuzken birileri de mutlu.....
Didem Şeyh Galip okuyor yine:
Fâriğ olmam eylesen yüz bin cefâ sevdim seni
Böyle yazmış alnıma kilk-i kazâ sevdim seni
Ben bu sözden dönmezem devr eyledikçe nüh felek
Şâhid olsun aşkıma arz u semâ sevdim seni
..............
Gâlib-i dîvâneyim Ferhâd u Mecnûn’a salâ
Yüz çevirmem olsa dünya bir yana ben bir yana
Şem’ine pervâneyim pervâ ne lâzımdır bana
Anlasın bîgâne bilsin âşinâ sevdim seni
-Harikaaaa
Sinan Didemin çoşkulu sesine müstehzi bir sesle cevap verdi:
Akşama kadar saçmalıklar oku.Hayat bu değil kızım, bugün kaç kişi ölmüştür,kaç kişi toprağa verilmiştir, kim bilir?Kimler acı çekiyordur.Sen habire bunları oku dur.
Devriiiiiiiiim!!
Sensiz bir dünya ne boktan bir dünya........