- 1207 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
"AVRUPA KÜLTÜR BAŞKENTİ"Y MİŞ?...
Kültür başkenti olmanın ölçüleri ne ?
Sokaklarında tinercilerinin insan öldürdüğü,
Yollarında trafik felaketinin yaşandığı,
Her yerde mendil satan çocuklarının bulunduğu,
İnsanlarının açlık sınırının altında ücretlerle (parmağında balını yalayanlar hariç)sömürüldüğü (sıralayacağım bir sürü şey var bunlar bazıları)bir kente "KÜLTÜR BAŞKENTİ" payesi veriliyor hem de "AVRUPANIN" vay be!...
Bu halk bunlara gülüyor sadece ,zor oluyor ocağın ayazında, ocağı zor tüten yuvalarda, yarı tok mideyle ama, bu halk öyle güçlü ki, gecenin ayazında, soğuk bir kentin betonlarında, direniyor hala inadına, insan olmanın onuruyla emeğinden aldığı gücüyle.
Avrupanın kültür başkentiy miş?Hadi ordan!...Hani avrupanın insan hakları?Hani sosyal hakları?vs.vs.vs.Makyaj yapmayın,sevmez berrak yüzümüz,kusarız!...
YORUMLAR
kültür başkenti olmak tinercilerle, trafik sorunlarıyla veya mendil satan çocuklarlarla seçilmeyip o şehrin tarih boyunca taşıdığı kültürel mirası ile değerlendirilir ki bu anlamda bunu İstanbul' dan daha iyi taşıyacak başka şehir yoktur... eğer ki sokaklarda insanlar yasal olmayan şeylerle uğraşıyorsa bu kişinin sorunudur, kişinin ahlak anlayışının getirdiğidir bir şehre mal edilemez kaldı ki Avrupa' nın hangi şehrine giderseniz gidin suç işleyen insanlar görülür... bu kadar gündem de olmamasının nedeni onların zaten kültür beşiği sayılan ülkelerde olmaları mı...? nedir yani bu anlamsız eleştirinin nedeni anlayabilmiş değilim...
* bu şehir bünyemde tinerci olsun diye talepte bulunmadı bunu kendilerine reva gören insanlar
* trafik sorunu avrupa'da tabi olmaz onların 15 milyon nüfusu yok
*mendil satan çocukların suçlusuda bu şehir olmasa gerek...vs.
bunlar daha fazla çoğaltılabilir
önce insanların hatayı kendilerinde aramasından yanayım
sokaklara çöp atan insanlar, suyu bilinçsiz kullanan insanlar, kağıtları gereksiz kullanan insanlar vb. bu şehir size iyi bile katlandı... söz meclisten dışarı ulann bu şehir Yeni bir çağ açtı neyini korudunuz bu güne kadar...
İstanbul Osmanlı Devleti zamanında bugün kültür abidesi olarak anılan çoğu Avrupa ülkesinin gözdesi bir yerdi... her alanda sanatkarlar İstanbul'a gelip sanatlarını icra ederdi... Hatice Sultanla Fransız ressam Melling' in aşklarının anlatıldığı bir kitapta bu yönüyle birçok şeyden bahsedilir... İstanbul tabloları o dönemin en iyi kabul edilen sanat eserleriydi...
bizim kültürümüzde sanat öyle bir yerden nasıl bu hale gelebildi bunu insanlarımıza sormak lazım... bu şehir binlerce yıl öncede aynı yerindeydi...( jeolojik kıpırtıları saymazsak) o zamanda güneş doğuyordu üstüne şimdide... görmesini ve bakmasını bilmek lazım...
İstanbul dünya üzerindeki en mübarek, en güzel şehirlerden birisidir... kültürü tartışılmaz... bir evin içinde birisi yamuk yaptı diye o evin tümü karalanamaz... çatısı çökertilemez... çok biliyorsa bazıları çıkıp yeni bir ev inşa eder sonra konuşur...
soruyorum sayın hanım efendi biz bu şehde ne verdik ne talep ediyoruz...?
Avrupanın geri kalmış başkenti olsaydı mutlu olacakmışsınız gibi bir yazı kaleme almışsınız:)
Şöyle veya böyle, ülkemizin büyük bir ili için,adının daha çok insanlara duyurulmasına neden olabilecek bir etkinlik bu ülkenin bir ferdini niye rahatsız etsin ki?
Eksiklikleri dile getirmenin ötesine geçerek, bir nevi "bırakın bizi, başka ülkelerin başka vilayetlerini tanıtın" demeye getirmenin bir izahı vardır herhalde.
Ama ben anlayamadım:)
Tinercisi,trafik sorunu, asgari ücret azlığı vb. var diye bir çok benzeri dünya ülkesindeki gibi, Bizans, Osmanlı, Türk kültürlerinin ortak mekanı olması gerçeği değişmiş mi oluyor?
HÜLYALVER
"Rahatsızlık"a yüklediğiniz anlamı bilemiyorum o sebepten anladığıma cevap veriyorum "rahatsız değilim önemsediğimin arka sıralarında"diyeyim hani eksiklikler demişsiniz ya onlar önceliklerim.
""bırakın bizi, başka ülkelerin başka vilayetlerini tanıtın"...sahi desem dinlerler mi?:)
Her yıl turizm patlar bu ülkede, bilmem ne kadar döviz girdisi olur,davullar-zurnalar çalınır,şenlikler yapılır,takım elbiselisi,tesis sahipleri oynarlarken, önlüklüler, asgari ücrete ,sigortasız, sabahın köründe mesaiye başlayıp gecenin köründe bitirenler onlar neden sebeplen(e)mez o rakamlardan ve oynayamazlar
"Avrupa kültür başkenti" olması önceliğim değil.
Ayrıca olgun yorumunuza tebrik ve teşekkür, zira ağzı salyalı saldırılar midemi bulandırıp öfkemi bileyliyor ki öylesi yorumlar yapılıyorki yazı altlarına sanırsınız yazı üzerinden yazan kişiye özel bir şey var ,yahu siz yorumunuzu yazıya yapın yazanla ne uğraşıyorsunuz beğenir beğenmezsiniz saldırmaya hakkınız yok.Fikirleri tartıştırmayı başaramıyorsanız oturun oturduğunuz yerde.Tekrar teşekkür.