- 558 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
NOSTALJİK BİR ANI......................
GÜNLERDEN CUMA OLDUĞUNU EVDEKİ HAREKETLİLİKTEN ANLADIM.SABAHIN KÖRÜNDE TÜM EV AHALİSİ AYAKTAYDI.UYUŞUK UYUŞUK GERİNDİM KENDİMCE BİR AN GÖZÜM DIŞARI BAKAN TAKAYA (pencere) TAKILDI , ALLAAAAH DAHA GÜN BİLE AĞARMAMIŞTI VE BEN YANMIŞTIM , YİNE BİR SÜRÜ İŞ BUYURACAKTI BÜYÜKLER.MASANIN ÜZERÜNDE DURAN EN KIYMETLİ EV EŞYALARININ İÇERİSİNDE SAYILAN VE KİMSENİN ELLEMESİNE İZİN VERİLMEYEN HOROZLU KURMALI SAATE TAKILDI GÖZÜM.İNANAMADIM SAAT DAHA SABAHIN BEŞ İYDİ VE BENİ KALDIRIYORLARDI.AKLIMA GELDİ HEMEN AKŞAMDAN KENDİ ARALARINDA KONUŞUYORLARDI EKMEK YAPILACAKTI VE EKMEK YAPILMASI BİZ KÜÇÜKLERİN YANDIĞININ RESMİYDİ.HER TÜRLÜ AYAK İŞİ BİZLERİ BEKLİYORDU.OHHHH NE ALA KENDİLERİ OTURUR EKMEĞİN BAŞINA BİZE HA BİRE EMİR VERİRLERDİ.YİNE BİR KEZ DAHA GERİNDİM VE İÇERİ GİREN BABAANNEMİN ŞEFKATLE BAKIŞLARIYLA KARŞILAŞTIM.O HERKESİN KORKTUĞU SURATI SÜREKLİ ASIK BABAANNEM BANA ŞEFKATLE GÜLÜMSÜYORDU....---- HADİ KUZUM KALK ARTIK BAK EKMEK YAPACAĞIZ VE SEN OLMAZSAN EKMEK OLMAZ BİLİYORSUN ---- BENİM RUHUMU OKŞUYORDU AMA BEN O GÜLÜMSEMELERE KARŞILIK VERİRKEN BİRAZDA ŞIMARIKÇA TEKRAR GERİNDİM UYUŞUK UYUŞUK ---- IIIIIIIH ---- DEDİM BİLİYORDUM Kİ YANIMA GELİP O KİMSEYE SEVGİSİNİ BELLİ ETMEYEN O ASIK SURATLI KADIN BENİ ÖPECEK VE ---- BENİM KARDAN BEYAZ APPACIK OĞLUM --- DİYE SEVECEKTİ.NİTEKİM DE YİNE ÖYLE OLDU VE BEN BÜYÜK BİR MUTLULUKLA KALKTIM YATAKTAN , EEEE BENDEN BAŞKA HİÇ BİR TORUN BU YAKLAŞIMI GÖRMEMİŞTİ ONDAN.VE ŞIMARMAKTA HAKKIMDI DEĞİLMİ...
EVDE KIZLAR (4 halam 1 i ayrı oturuyordu) gelin (annem) VE YAŞLARI 6 İLE 12 ARASINDA DEĞİŞEN ALTI TORUN VARDI VE BEN HARİÇ HERKES AYAKTAYDI.
SANKİ SAVAŞ ÖNCESİ HAZIRLIK YAPILIYORDU VE SAVAŞ KOMUTANIDA İSTER İSTEMEZ HERKESİN KORKTUGU YÜZÜ HİÇ GÜLMEYEN BABAANNEMDİ..
YAVAŞ YAVAŞ YATAKTAN KALKTIM SOFANIN UCUNA DOĞRU YÜRÜDÜM --- OOOOF OF SABAHIN KÖRÜNDE --- DİYE SÖYLENDİM KÜÇÜÇÜK AKLIMLA VE TRABZONA (sofanın korkuluğu) DAYANARAK AŞAGIYA BAKTIM.ALLAAAAAAH AŞAĞIDA TÜM MAHALLENİN KADINLARI TOPLANMIŞ OCAĞIN ÇEVRESİNDE SOFRA BEZLERİ SERİLMİŞ VE İŞ BÖLÜMÜ YAPAN KADINLARIN KİMİ HAMUR YOĞURUYOR KİMİ BEZE (açık ekmeğin yapılacak büyüklükte hamur topu) YAPIYOR KİMİ EKMEK TAHTASI ÜZERİNDE BEZEYİ PİŞİRİLECEK HALE GETİRMEK İÇİN UĞRAŞIYOR VE BİR KİŞİDE SAÇ TA PİŞİRİYORDU .BU YAPILAN İŞLER UZMANLIK İSTEYEN İŞLERDİ VE HERKES AYRI BİR ALANDA İHTİSAS SAHİBİYDİ BU NEDENLE KOMŞULAR TOPLANIRDI
HEM HERKES KENDİNE GEREKSİNMESİ KADAR EKMEK YAPAR HEMDE FAZLA YORULUNMAMIŞ OLURDU.
TABİİİ BU ARADA BİZLEREDE İŞ DÜŞERDİ KİMİMİZ KUYUDAN TAZE SU GETİRME İŞİNDEYDİK KİMİMİZ PİŞEN EKMEĞİ YERİNE GÖTÜRME İŞİNDEYDİK BANADA ÇARŞIYA GİDİP CİĞER ALMAK DÜŞERDİ GENELLİKLE.SABAHIN KÖRÜNDE DAHA KASAP AÇILMADAN KAPISINDA BEKLERDİK
VE BUGÜNDE ÖYLE OLACAKTI ANLAŞILAN.
HEMEN GİYİNİP KOŞTURDUM ÇARŞIYA DOĞRU EEEE KASAP GELİRDE BEN ORDA OLAMAZSAM O ZAMANLAR KESİLEN SAYILI KOYUNUN CİĞERİNİ ALAMAZDIM BİZE KALMAZDI Kİ 2 GÜN ÖNCEDEN SIRAYA GİRİLİRDİ CİĞER ALABİLMEK İÇİN.
NEYSE Kİ KASAPLAR BENİ TANIYORDU VE HEP TÖLERANSLIYDIM EEEEEE NEDE OLSA BAKIRCI BÜLBÜL ÜN TORUNUYDUM Kİ DEDEM HATIRI SAYILIR BİR ESNAFTI VE ÇOK SEVİLİRDİKİ HALA YAYLADA BİZİM AİLENİN AYRICALIKLI BİR YERİ VARDIR YERLİ HALK ARASINDA..
İŞTE BEN KASAPIN KAPISINDAYDIM VE BEKLİYORDUM AMA AKLIMDA EVDEYDI HENÜZ KAHVALTI YAPMAMIŞTIM VE KAHVALTI İÇİN SIKMA YAPMAYA BAŞLAMIŞLARDI ÖNCE BAZLAMALAR (küçük açık ekmek) PİŞİRİLİR SONRASINDAYSA İÇERİSİNE TULUK PEYNİRİ HAFİF YAĞDA KIZARTILIP ÖLDÜRÜLMÜŞ SOĞAN AZ DOMATES KEKİK VE MAYDANOZDAN OLUŞAN BİR HARC KONULARAK SARILIP DÜRÜM HALİNE GETİRİLEN BİR KAHVALTILIKTI SIKMA Kİ ÇOK AMA ÇOK SEVERDİM.AĞZIMIN SUYU AKARAK KASABIN KAPISINDA BEKLİYORDUM.----OFFFFF OF BU ÇİĞDEM AHMET TE GELEMEMİŞTİ Bİ TÜRLÜ.--- DERKEN KASAP GELDİ VE BEN HEMEN DÜKKANA GİREREK ALMIŞTIM ÇİĞERİ YARDIM EDİYOR BAHANESİYLE KAPMIŞTIM BİLİYORDUM YABANCI DAHA DOĞRUSU ESNAF TARAFINDAN TANINMAYAN VE ÇİĞER İÇİN BEKLEYEN BAŞKA MÜŞTERİLERDE VARDI.BEN İKİ TANE ÇİĞERİ KAPTIĞIM GİBİ EVİN YOLUNU TUTMUŞTUM.
EVE GELDİĞİMDE TÜN EV HALKI VE YARDIMA GELEN KOMŞULAR BİR TARAFTAN TAZE TAZE SIKMALARI YAPIYOR BİR TARAFTANDA ÇAY EŞLİĞİNDE KAHVALTILARINI EDİYORLARDI.
BU ARADA İSTEYEN BAĞ DAN TAZE KOPARILMIŞ ÜZERİNDE SABAH ÇİĞİ HENÜZ DAMLAMAMIŞ TANELERDEN OLUŞAN SALKIMLAR DAN OLUŞAN ÜZÜM TEPSİSİNDEN ÜZÜM YİYORLARDI.
YEMEK SONRASI YİNE AYNI HIZLA YİNE EKMEK YAPIMINA DEVAM ETTİLER.
2 - 3 SAAT SONRA ANNEMLE KÜÇÜK HALAM YUKARI ÇIKTILAR VE KASAPTAN ALINAN ÇİĞERİ DOĞRAMAYA BAŞLADILAR.ANLADIM Kİ EKMEK BİTMEK ÜZEREYDİ.BOL SOGANLI YEŞİLLİKLİ DOMATESLİ BİBERLİ BİR HARÇ OLUŞTURULDU VE EKMEĞİN BİTMESİ BEKLENDİ.EKMEK BİTTİĞİNDE ANNEMLE HALAM EKMEĞİN PİŞİRİLDİĞİ SAÇ I TERS ÇEVİREREK İYİCE YIKADIKTAN SONRA ATEŞİN ÜZERİNE YENİDEN YERLEŞTİRDİLER VE HAZIRLADIKLARI KARIŞIMI İÇERİSİNE BOŞALTTILAR.ANNEM KARIŞIMI YAVAŞ YAVAŞ KARIŞTIRIP PİŞİRMEYE ÇALIŞIRKEN DİĞER HALAMDA BİR TARAFTA KURUMAYA BAŞLAMIŞ BİRAZ KALIN HALDE PİŞİRİLİMİŞ AÇIK EKMEĞİ KIRMAKLA UĞRAŞIYORDU...EEEEE YEMEK SONRASI TATLI YENMESİNMİYDİ.AMAÇ YAĞLI BALLI DEDİĞİMİZ TATLIYI YAPMAKTI.VE GENELLİKLE SICAK EKMEĞİN DİLİMLENMESİYLE BÜYÜK BİR TEPSİ İÇERİSİNDE ORTAYA KONUR VE ÜZERİNE ÇOK HAFİF SULANDIRILMIŞ PEKMEZ VE TEREYAĞ GEZDİRİLİRDİ VE YEMEK SONRASI TATLI NİYETİNE O YAGLI BALLI YENİRDİ.
HERŞEY HAZIRDI VE YAVAŞ YAVAŞ EKMEK YAPILAN MALZEMELER ORTALIKTAN KALDIRILIRKEN ANNEM İLE HALAM HAZIR OLAN YEMEĞİN SERVİSİNE BAŞLAMIŞLARDI BİLE Kİ BU YORUCU GÜNÜN EN GÜZEL ANLARIYDI BU ANLAR HERKES O YUVARLAK SOFRANIN ETRAFINDA TOPLANMIŞ BİR TARAFTAN YEMEK YERKEN BİR TARAFTANDA ÇOK GÜZEL SOHBETLER YAPILIRDI Kİ TADINA DOYUM OLMAYAN VE HERKESİN BEKLEDİĞİ ANLARDI O ANLAR........ ............EMİN NAMIK BÜLBÜLOĞLU
YORUMLAR
yüreğinize sağlık
aldı götürdü beni bu yazınız taa çocukluk günlerime...bütün o ocakbaşı halleri canlandı gözümde tek tek ..
teşekkür ederim sayenizde yeniden yaşadım o günleri...bugün çok uzak o günler artık ama hiç bitmesin isterdim..
Not:seçtiğiniz yazı rengi gözleri yoruyor
saygılar
eflatun
YORGUN DEMOKRAT
YORUMUNUZLA İLGİLİ YANITINIZI HEMEN VEREMEDİM MAZUR GÖRÜN . ÖNCELİKLE BU SAYFADA DAHA YENİYİM VE SAYFANIN İŞLEVLERİNİ TAM ÇÖZEMEDİM . BU NEDENLE RENK KONUSUNDA HAKLISINIZ VE BEN DÜZELTEMEDİM .
KALDIKİ MESAJLARI AÇMA KONUSUNDA DA BECERİKSİZİM ANLAŞILAN SİZİN MESAJINIZA GELEN KUTUSUNDA RASTLAMADIM YORUMLARI İNCELERKEN TESADÜFEN GÖRDÜM . LÜTFEN SAYGISIZLIK OLARAK ALGILAMAYIN...
BLOK YAZIM HAKKINDA YAZMIŞ OLDUĞUNUZ YORUM VE İNCELİĞİNİZ İÇİN SAGOLUN.