- 589 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
TEMİZ GIRİBİ. Gereği üzerine tekrar.
Tıp Ustaları, diyor ki: ”Türkiye’de yılda, en az yedibin kişi, grip ile başlayan ancak, vücûdun diğer zayıf taraflarındaki rahatsızlıkları etkisi altına alarak ölümlerine sebep oluyor.”
Bir başka görüşe göre, bu sayı: Yılda, onbin ilâ onyedibin kişi arasında sayıda. Yıl ortalamasına göre, günde otuz kişi ölüyormuş.
Annem, hep söylerdi: “Ecel geldi cıhâne, baş ağrısı bahâne.” Ömrümde, bu sözü anamdan o kadar çok tekrarla dinledim ki, içimden derdim; Annem benden önce ölürse, ölüm sebebi ne olacak?...
Ne oldu, biliyor musunuz? Annem, gripten öldü. Ağabeyim ve ev halkı gribe yakalandı, grip evdeki herkesi hasta etti ve hepsi, iyileşip ayağa kalktı ammâ, annem iyileşemeden öldü.
İşte burada yine annemin dediği atasözü gerçek oldu: “Ecel geldi cıhâne, baş ağrısı bahâne.”
Anam, içtiği suyu bile ılık içerdi. Kendine öyle iyi bakardı ki. Ne oldu?... Vakit gelince, yolculuktan kaçan olmyor. Doktorların da anneleri ya da çok sevdikleri, bir- bir, bu yolculuğa çıkmak zorunda kalıyor; ne yazık ki…
Sözü döndürüp- dolandırdım sanılsa da diyeceğim değişmez: TEMİZ GIRİBİ Dememdeki maksat; Milletimize, ne kadar tembihlersen tembihle! El temizliği,
sağlığın en gerekli tarafı ve başı.
Bu konuda yazılmış ve yayınlanmış makâlemin başlığı: EKMEKLERE DOKUNMAYIN!.
İşin önemli bir tarafı; el temizliği, bir korku ile alışkanlık hâline getirilirse, bu işten en çok, eczâneler gelir kaybına uğrayacağını tahmîn ediyorum.
İste misiniz? Türkiye’de, Grip başlangıcından ölenlerin sayısı bu korku ile başlanan korunma ile aşağıya insin… olur mu olur.
Allah, verdiği dertlerin dermânını da verdi. Bu, çoğu vakit, insanı küçük dertlerle meşgul ettirip- büyük musîbedlerden kurtardığına, târih; çok sayıda kayıtla bilgi sunmaktadır… Okursan!
Eskiden, eczanelerde, bir litrelik düz cam şişelerde tuvâlet İspirtosu satılırdı. Yâni, saf alkol. Bugün, ellerimizi yıkadıktan sonra seksen derece limon kolonyalar ile dezenfekte etmeye çalışıyoruz. Ellerimizi üç kere yıkamaya eş değerde dezenfekte eden saf alkolü pek yaygın kullanmıyoruz.
Bu yazıyı, bir vatandaş olarak fikrimi bildirmek için yazıyorum. Sağlık konusunda ne uzmanım ne de kendime yeten bilgiye sâhibim.
Siz ne bilirseniz yine o’nu yapın…
Günde, yirmi ilâ otuzbeş arasında sayıda el yıkama alışkanlığım var… tâ, çocukluğumdan beri… yaşadığım yerde kolonyasız durmam. Elimi yıkamaya fırsat bulamazsam, oturduğum yerde kolonya ile dezenfekte etmeye çalışıyorum.
Ha, unuttum; belediye başkanı olsam, ruhsat vereceğim bakkallara, önce, su ve akar mecburiyeti getirirdim. İnanır mısınız? Üniversitenin tuvâletlerine küçük sabun kalıpları taşırdım. Eğitim kurumlarında o kadar hatâlarımız var ki; yazmaya utanıyorum.
Saygılarımla, Efendim.
K.Y. kadiryeter 20.11.2009 TRABZON.
TEKRAR SEBEBİ VE SONUÇ: 12.01.2010 ÇARŞAMBA GÜNÜ, KONU İLE İLGİLİ TV.HABERLERİ.
Sitemizde ilk yayını: 20.11.2009
www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=48614
YORUMLAR
18.02.2010 Notu: Ne konuşan var, ne konu eden...
Gazete ve televizyonlara yayın yasağı getirildi.
Konu kapandı! Burası Türkiye... ne demiştim?
Kadir Yeter. TRABZON.
.................................
Ek:
04.9.2011'de de durum aynı... haaa belli olmâaaz, bakarsın yine hortlatır, aşı satarlar!.
Alan- almayan bilir.
kadiryeter
kadiryeter tarafından 9/4/2011 7:21:10 PM zamanında düzenlenmiştir.