- 627 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
özel kuvvetler ve yargı süreci
Türk Silahlı Kuvvetleri’nin değişik sınıf ve rütbelerdeki subay, astsubay ve uzman erbaşlardan oluşan, iç ve dış tehditlerin bertaraf edilmesine karşı her türlü arazi ve iklim şartlarında görev yapabilecek nitelikte üst düzey eğitime tabi tutularak yetiştirilmiş özel askerlere verilen isimdir. Tugay seviyesinde kurulmuş ve daha sonra tümen, ardından 2006 YAŞ kararı ile Kolordu seviyesine çıkartılmıştır. Hiçbir kuvvet komutanlığına bağlı olmaksızın doğrudan Genelkurmay Karargâhına bağlı olarak görev yaparlar. Söz konusu Kolordu, Bordo Bereliler ile Muharebe Arama Kurtarma (MAK), Su Altı Taarruz (SAT), Deniz Piyade Keşif timlerini bünyesinde barındırmakla beraber, fiili durumda sadece Bordo Bereliler ve MAK doğrudan kolordunun emrinde görev yapmaktadır.Burada askerlik yapan askerler özel olarak seçilmiştir.Kimlikleri de daima gizli kalır.2004 yılında almanya da yapılan Özel kuvvetler yarışmasında birinci olmuştur..
Özel kuvvetler hakkında kısa bir tanımla girmek istedik yazımıza..İnternet dünyasında tanımı bu Özel kuvvetlerin..
Dünyada her ülkenin özel savaş birlikleri mevcut ve olmak zorunda..Savaş sürecindeki özel operasyonlar için, düşman hattında istihbarat için, düşman halkını kendi ordusuna karşı kışkırtmak için, düşman rütbelilerine suikast vb görevler için bu birlikler şart..Ayrıca çok ciddi caydırıcılık özellikleri olmaları sebebiyle vazgeçilmezdir bu birlikler..
Ülkemizde ise bu birlikler son yıllarda ön plana çıkmaya başlamıştır..Şemdin Sakık ve apo operasyonlarıyla iyice tanınmaya başlanmıştır..Ve böylece gündeme girmiştir..
Ülkemiz, güçlü bir ordusu olması sebebiyle düşmanını çok korkutan bir ülkedir..Teknolojik olarak belki değil ama, nüfus, eğitim ve disiplin olarak büyük bir kurumdur TSK..Ve bu yüzden sık sık hedef olabilmekte, yıpratılmaya çalışılmaktadır..
Ve bu büyük ordunun en seçkin birliği olarak, Özel kuvvetler de düşman ülkeler tarafından hedefte görülmektedir..Zira en seçkin birliğin gözden düşmesi, ordu açısından telafisi zor bir olaydır..
Lakin olaya sadece bu yönden bakmamak lazımdır..Her ne kadar ordumuza sahip çıkmamız gerekse de, her ne kadar üstümüzde oyunlar oynansa da, TSK nın siyasete karıştığı bir gerçektir..TSK nın vesayetine sahip çıkmak adına, demeçler verdiği, ortamı gerdiği görülmektedir..Sırf ordu yıpranacak diye de susmak, sinmek, taviz vermek doğru olmaz..Olmamalı da..
Aslında son 3 yıldır ciddi sınavdan geçiyor ülke.TSK,yargı ve siyaset ise ciddi baskılara maruz kalıyor..Her kurum masumu oynuyor ama ortada ciddi iddialar, belgeler var..Yalan belgelerle bir zamanlar iktidar partisini yıkan askerler, kendi kurumlarından bir albayın imzalı belgesine ‘’ kağıt parçası ‘’ diyebilmekteler..
Yani herkesin bir doğrusu, doğru algısı, ve bakış açısı var..Senin savcın , benim askerim anlayışı var..Oysa asker de bizim yargı da bizim.Doğruyu yapanlar sırf karşıt görüşten diye muhalefet yapanlar var..Yanlışı yapanlar da sırf kendi görüşüne uygun diye sahip çıkanlar var..
Ülkede partiler kapanırken yargıya sahip çıkanlar, mesela CHP, neden şimdi yargıya yüklenmekte..? Özel kuvvetlerde arama yapanlar milletvekilleri değil, devletin savcıları..Neden o savcılar hedef yapılmakta ? Vakit gazetesi danıştay saldırısından önce, öldürülen hakimlerin resmini gösterdi diye günlerce medyada aforoz edilmişti..
Peki kimse niye kızmıyor şimdi ekranlarda savcıları naklen yayınlayanlara ? Öldürülseler kim suçlu ?
Vesselam devleti bırakın kendiyle savaşını versin..Kendini gözden geçirsin..Bize zorla giydirilen elbiseler artık sıkmaya, dar gelmeye başladı..Halkın bedenini satın alanların hesap etmediği ruhlar, artık kendileri ifade etmek istiyor..Bırakın halkın fikrinin tecellisi başlasın..Herkes işini adam gibi yapsın..Senin benim verdiğim vergiyle maaş alanların hedefinden alınmalı artık bu ülkenin emeği, fikri ve düşüncesi..
Kafasına göre düşman yaratan , kendi gibi düşünmeyeni hedef yapan fikirler hesap versin..
Devletin halkından gizlemesi gereken şeyler elbette olacaktır..Babalar herşeyi evlatlarıyla paylaşmazlar..Ama babalar evlatlarına dünya görüşünden ötürü de küsmezler..Biz evlatlığımızı bileceğiz, devlette babalığını..Ne biz üvey evladız, ne de o babalık..
Suç işeleyen cezasını vereceksin arkadaş..İşte o kadar..Kimse suç işleme hakkını kendinde göremeyecek..Kimse dokunulmaz oldugunu düşünmeyecek..Herkese dokunsun yargı..Herkese dokunmalı..Ucu nereye giderse gitsin dokunmalı..
Özel kuvvetler ne mi olacak peki ? Sadece Genelkurmaya hesap veren bu yapının içeriği değişmeli, özel tim şeklini almalı, kozmik odalar Genelkurmay da olmalı..Şüpheye mahal bırakılmamalı..
Sonuç olarak biz yargıya güveniyoruz..Güvenmek zorundayız..Yargı da , asker de , siyaset de bu ülkenin kurumları..Ve hepsi işini yapmalı..Adam gibi yapmalı..E bırakalım da yapsınlar işlerini…
Tunar ÇALIŞKAN – Nevşehir 07-01-2010
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.