ANLATAN VE ANLAYAN ...ASILMALARI..
yorum ..sözcük gayet açık ve net ..okuyucu için ayrılmış bölüm.okuyucunun okuduğu eser hakkındaki oluşan düşüncesini değerlendirdiği bölüm , okuyucuya ÖZEL bir bölüm..
okuduğu eserde ne anladığını ifade ettiği kısım , her zaman isabetli anlamayabilir ama değerlendirmesinin yansıdığı yer YORUM kısmıdır.
ŞİİR../..ŞAİR... = ANLATAN../..ANLAYAN...dengesi yorumla İLETİŞİM ve KÖPRÜ ağıdır ama gelin görünki , bazen şair yorumun KENDİNE yapıldığını SANARAK evet sanı ları ile yola çıkar ve bazense okuyucu değerlendirmesini APTALCA BİR KAÇ SÖZLE yapar ve eserle ilgisiz bir yorumda şairin aklında soru işareti bırakır...
ANLAM karmaşası bu olsa gerektir.
yorumcunun tebesüm işareti , hep aynı şairi takib etmesi..( İLGİ DUYDUĞU ANLAMINA GELMEZ TABİ AMA AKLI KARIŞIKLAR NE DÜŞÜNÜR O AN ..AZ ÇOK BİLİNİR....HEMEN KAŞE VURURLAR PAATTT VAR BİR ŞEY ABİCİM...) bu ne kadar bayağı bir düşüncedirki...kendileri bile defaatle yaparlar ve başkalarının yorumunundan kendilerinin ne yaptıklarıın farkına bile varmazlar...
birde daha ileri giden ve YARGISIZ..TARAFSIZ..DÜŞÜNCESİZCE..başka arkadaşlara HİCİV SANATI adı altında ADALETSİZ BİR YAKLAŞIMLA şiir ve yazı asarlar...pehh diyorum bunlara..
birincisi..eğer birieri hakkında bir şikayet varsa yönetici var...sana ne oluyor ?
ikincisi...anlam KARMAŞASINDA kimin ne anladığını tarafları dinlemeden nasıl bir karar dır bu ?
üçüncüsü...neden başkasına değilde size şikayet etti desen ?
kısaca mantığa sığmayan ve ucu BAĞNAZ bir düşünceye varan olur , olmaz , kuralsız hareketler baş gösterir...
ve çözüm bir birine msn şikayeti başlar..bu iyi..bu kötü..bunu denemek lazım...bence iyi..bence kötü..ACABALAR...YARGILAR..peki siz ?
cevab vermeyin bence hep iyisiniz..başka bir seçenek yok lügatınızda çünkü...İYİSİNİZ...AMA YANLIŞ ANLAMA KONUSUNDA ÇOK İYİSİNİZ..
BEN BU KONUDA SIKINTI YAŞAMADIM FAKAT GÖZLEMLERİN VE İKİ TANE BÖYLE KARMAŞA OLAYI HEM ŞİİR HEMDE YAZI KISMINDA OKUDUM..
bu konuda yazmak istedim..ve kendi düşüncelerimi ifade ettim ama ben şunu demek isterdim...
..
EY ŞAİR..GÖZLEMLERİN...HİSLERİN....TANI’LARIN..BAKIŞ AÇIN...bu kadar SIĞ ve BAĞNAZ ve YORUMLARA KAPALI İSE NEDEN ŞİİR YAZIYORSUN Kİ ?
..
yorumcuuuuuuuuu lara ve ozan lara duyurulur....kendinizi ölçmeden başkasını ölçmeye kalkmayın...inanıyorum ki sizde olan aklın daha fazlası karşı tarafta vardır...
saygılar..
YORUMLAR
bu site profesyonel şair ve yazarların olduğu bir yermi yaksa amatörce yazan arkadaşların yazdığı bir paylaşım yeri mi?
eğer ikincisi ise her şiiri veya yazıyı ama iyi ama kötü emek verilmiş bir çalışma olarak değerlendirip saygıyla karşılamalı bence...
ve hiç kimsenin kötü yazıyor diye onur kırıcı, hakaret edici bir dil kulanma özgürüğü olmamalı diye düşünüyorum..
kişiye katkı yapacak eleştiriye neden olmasın diyorum..
saygılar ve sevgiler..
güzel bir paylaşımdı..
Aziz dost,ben günümüz insanının tahammül edemediği en önemli şeyin eleştiri olduğunu gördüm .Epey zaman şöyle düşündüm:Eğer eleştirirsem bir gün buna alışır.Bu sitede bazı arkadaşlara bunu ısrarla yaptım,ama hiç (hiç) faydasını görmedim.Ve anladım Mevlana'nın niye hikayelerle insanlara hatalarını anlatmaya çalıştığını.Çünkü insanlar o zamanda da aynıydı,şimdi de .Bu firavunluk mu?(Yani eleştirlimeyi sevmemek).Hayır,insanın yapısı bu.Dolayısıyla sen yazında haklısın.
biraz argo yazayım mı :) upsssss......
şiirler yazarlar yorumlar yorumcular eleştiriler eleştirenler...
herkes yapabildiği kadarını yazar
şairim diye idda etmiyorum
şairlik diye bir meslek olsa mesleğimizin erbabı olurmuyduk bilmiyorum..
yorumculukta bir meslek olsa kabul görenler olurdu aramızda
hangimiz şairiz diyebiliyoruz?
gerçekten çok çok iyi yazanlar var aramızda hakikatten örnek aldığım okuduğum takip ettiğim ama
onlar dışında şairim diyebilcek insan çok azıdr
biz yazıyoruz sadece yada ben kendi adıma konuşayım
içimizden geçenleri yazıyoruz
ve bu böyle olmaya da devam edecek....
sizde olan aklın daha fazlası karşı tarafta vardır...