Nasil büyüdük...4
Yillar cok cabuk gecmis,artik delikanlilik cagina gelmistim.Biyiklarim terlemis,kücükten beri yaptigim sporun sayesindede,fizigim gelismis,deyim yerindeyse"göze batar "olmustum.
Aksam ticaret lisesinde okuyor,gündüzleri calisiyordum.
Bu arada ,artik yasadigim ve gördügüm olaylarada,kendi görüsümü ekleyip,sagimda ve solumda,cereyan eden her konuyla ilgileniyordum.Zekam ,cocuklugumdan beri,dünyanin nasil yaratildigini,yaratilan her seyin cok ilgi cekici oldugunu,bize ögretilenle,uygulanan yasamin cok celistigini,kavramaga baslamisti.Cocuklugumuzda,Firsat buldukca,Babalarimiz tarafindan "yasak"olan Amerikan macera romanlarini okuyorduk.Tommiks,Teksas,Zagor,Tom Braks,Kaptan swing v.s....bu Romanlarda,Amerikan halki övülüyor,Amerikanin özgürlügü icin,yukarda saydigim kahramanlar,kötü ve vahsi kizilderililerle(Mohikanlar,cayanlar,siuler v.s) savasip her romanin sonunda ,hep Amerikan askerleri kazaniyordu.Yine bu romanlarda,Papaz denilen,"aziz peder"ler cok iyi niyetli idiler.Halka ve cocuklara cok iyi davraniyorlardi.Oysa benim gittigim medresedeki ,Kuran hocalari,bizi yeri geldiginde,falakaya yatiriyor,Okuldaki ögretmenler,yeri geldiginde ,cetvelle parmaklarimizi dik tutturup,iskence eder gibi dövüyordu.Yine bu romanlarda,"Serif"ler,halka ve cocuklara birer koruyucu melek gibi davraniyor,bizde kendi polislerimizden "öcü"gibi korkuyorduk,veya büyüklerimiz tarafindan "polis geliyor"diye korkutuluyorduk....
Sinemalarda,sex furyasi dönemi baslamis,akli basinda egitici veya kendimizden olan bir film yapilmiyordu.Tüm genclik,Arzu okay,Zerrin egeliler,Dilber ay,Mine mutlu v.s nin"parcala behcet,civciv cikacak kus cikacak,kayikcinin küregi"gibi filmlerini defalarca seyrediyor,ve zaten ,Anadoludan gelmis,gözü ,gönlü ac olan iki kültür arasinda kalmis bu varos kitlesi,deyim yerindeyse zihinleri tamamen"dumura "ugramisti.
Bu da yetmezmis gibi,Ülkemize bilincli olarak getirtilen,yabanci filmlerde (Emmenuela )gibi ,bu Millete "bonus"olmustu.Öyleki,gazetelerdeki,cizgi romanlari,kendi milli kahramanlarimiz olan,Tarkan,Kara murat,Kara oglan gibi,son derece erotizmi cagristiran bir yayinla,gencligin ,yine deyim yerindeyse,"ar damari"nin irzina gecilmisti.Egitim ,bilgi ve cinsel yasam konusunda sifir olan ,beynimizin icine dinamitler konuluyordu.
Kisacasi ,bir elimizde Kuran ,diger elimizde sarap vardi.Bir yanimiz kendi kisiligimizi,vicdan mahkemesine sevkederken,diger yanimiz,nefsimizin kölesi olmus,bu kültür ve ahlak katliaminin icinde birer oyuncak haline gelmistik.
Karaborsa almis basini yürümüs,deterjan,sigara,yag, v.s hatta ekmek bile bazen karaborsa olmustu.Her delikanlinin bir "manita"si vardi.Ülke sag ve sol diye ikiye ayrilmis,merkez olarakta okullar basi cekiyordu.Gittigim okulda,genelde sol görüslü yani"Kominist"diye adlandirilan ögrenciler hakimdi.Benide ,Allaha inandigim ve bayragimi milletimi sevdigimi,her sözümde tekrarladigim icin,"fasist"diye ilan etmislerdi.
Ya Rabbii !!!!!! bu ne celiskiydi ? halbuki,ayni semtte oturuyor,ayni zorluklari yasiyor,hatta analarimiz ve kardeslerimiz ayni mahallede,ayni sokakta,hayat mücadelesi verip ,yokluklarla cebelles oluyorduk.Öyleki iki köylü genc bile,karsit görüslü olmus,ayni mahallede oturduklari halde,birbiriyle konusamaz olmuslardi.
Iste o dönemler Vakko Magazasi bir ilan vermis,satis elemani(bir nevi manken)ariyordu.Müracaat etmek icin gittigimde,yüzlerce kisi sirada bekliyordu.Neticede,ben dahil olmak üzere bu yüzlerce kisiden 3 kisi alinmistik.Artik yeni bir hayat basliyordu.
Magazada satilan elbiseleri sirtimiza giyip,gelen müsterilerin gözüne hitap ediyor ve onlara son derece nazik davraniyorduk.Hayatimda ilk defa bu kadar nazik olmak mecburiyetinde kalmistim.Bize nasil davranacagimiz ve nasil konusacagimiz ögretilmisti.Iceriye giren müsteriye"size nasil yardimci olabilirim"diyordum artik.Yine böyle bir hizmet aninda,bir bayana ayni soruyu sorunca,"Kocama dogum günü hediyesi,olarak bir gömlek almak istiyorum "demisti.ve Kocasinin ayni bana benzedigini,ölcülerinin bana uygun oldugunu söyleyerek ,üstümde bir kac gömlek giydirip denemek istedi.
Bende yardimci olmak amaciyla,giyim kabininde ,seri halde gömlegin birini giyip birini cikariyordum.
Son gömlegi giyerken ,bayan iceri girip dügmeleri kendi iliklemek istedi.Dügmeleri iliklerken,iyice yaklasip anormal hareketlere baslayinca,"beni aldi bir terlemek" tam o esnada,müdür, perdeyi acip "ne yapiyorsun ?"demezmi....öyle ya cok "abes"bir pozisyondu....."Ulan ne diyeyim simdi"diye düsünürken,agzimdan aniden,"müdür bey valla gömlek degistiriyoruz"dedim.....aslinda gercegi söylemistim ,ama gel müdüre anlat.Hayatimdaki ilk isten kovulmayi yasamistim.halen aklima geldikce gülüyorum....
karapece