- 696 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
HAZAN , HÜZÜN VE YAKAMOZ...........
HAZAN , HÜZÜN , YAKAMOZ
AKŞAMIN OLMASIYLA , GÖKYÜZÜNDE BELİREN MEHTAP IN IŞIKLARI , SİHİRLİ BİR DEYNEK DEĞDİRMİŞCESİNE BANA YOL GÖSTERDİ , AKŞAM YOLUMU ÇİZDİ ADETA . İZLEDİM ONU ACTIM , EVE GİDİP BİR DUŞ ALMAK İSTİYORDUM AMA YAPAMADIM , İZLEDİM O AYIŞIĞINI , BENİ ALDI GÖTÜRDÜ SAHİLİN ISSIZ KOYLARINA .
DENİZ , MEHTAP VE BEN . OTURDUM BİR KAYA KENARINA , DENİZİ İZLEDİM UZUN UZUN , BENİM GİBİ , ONUDA YAKLAŞAN HAZAN MEVSİMİNİN HÜZNÜ KAPLAMIŞTI SANKİ , BİR BAŞKA SAKİNDİ BU AKŞAM . YAKAMOZLARIYSA BİR BAŞKA HÜZÜNLE DANS EDİYORLARDI .
ARASIRA , ŞEHRİN IŞIKLARINDAN YARALANIP GEZİNEN MARTILAR , O DERİN DİNGİNLİĞİ BOZSALARDA ÇIĞLIKLARIYLA , KALIN BİR YORGAN GİBİ SARMIŞTI HÜZÜN , PETROL YEŞİLİ DERİNLİKLERİ .
HAZAN , HÜZÜN , BİRBİRİYLE ÖRTÜŞEN , BİRİ DİĞERİNİ ÇAĞRIŞTIRAN İKİ KELİME .
OYSA , ŞU İLERİDE OTURMUŞ ÇİFT , NASILDA NEŞELİ NEŞELİ FISILDAŞIYORLARDI . DEMEK Kİ DEDİM RUH HALİNE GÖRE ŞEKİLLENİYOR ORTAMLAR . KİMİNE GÖRE HAZAN DA OLSA MUTLULUK MEVSİMİYDİ . KİMİNE GÖREYSE HÜZÜN .
SIRTIMI DAYADIĞIM ŞU ASIRLIK ÇINAR AĞACINDAN DÜŞEN YAPRAĞI TAKİP ETTİM . KÜÇÜK ESİNTİLERLE DENİZE DOĞRU YOL ALAN . NASILDA SÜZÜLÜVERDİ YUKARILARDAN VE NASILDA SUYA DÜŞTÜ . KÜÇÜÇÜK BİR SES VERMEDEN SÜZÜLDÜ VE DALGALARLA UZAKLAŞTIII SESSİZ VE SAKİNCE . YİTİP GİTTİ UZAKLARA . ----BENDE DEDİM BENDE YİTİP GİDEBİLSEN UZAKLARA ---,--- ŞU YAPRAK PARCASI GİBİ . DERTSİZ TASASIZ ÖZGÜRCE --- . KIZDIM KENDI KENDIME , SOL YANIM --- SEN ÖZGÜR DEĞİLMİSİN , NİYE YÜREĞİNİN SESİNİ DİNLEMEDİN Kİ --- DERKEN , SAG YANIM --- OLURMU BELLİ SORUMLULUKLARIN VAR SENIN --- DİYE BASBAS BAGIRIYORDU . BENSE HER İKİSİNE KIZARAK KARŞI ÇIKIYORDUM .
SOL YANIM , HEP ANARŞİST , HEP BAŞKALDIRAN , HEP ÖZGÜR RUHLU VE BENLİĞİMDE SAKLI TUTMAYA , BASTIRMAYA ÇALIŞTIĞIM YANIM . BAZEN --- KEŞKE KEŞKE--- DİYORUM --- SOL YANIMI DİNLESEYDİM . SERSERİ RUHUMU AÇIĞA ÇIKARSAYDIM ---- DİYE HAYIFLANIYORUM . İŞTE O ZAMANLARIMDA DAHA HUZURLUMU OLURDUM .
İÇ HESAPLAŞMALARIM , DENİZ , YAKAMOZLAR VE HAZAN MEVSİMİ , BİRDE HİÇBİR ŞEYİ UMURSAMAYAN DOĞA ÇILGINI MARTILAR .
MEHTABIN IŞIKLARI , BAŞKA BAŞKA HÜZÜNLER YAŞATMAK ÜZERE , SÖNDÜRÜRKEN IŞIKLARINI , BEN SENİ DÜŞÜNDÜM BİR KEZ DAHA , AYNI COĞRAFYADA OLMAMIZA , AYNI HAVAYI SOLUMAMIZA KARŞIN BEN SENİ GÖREMİYORDUM .
YAKLAŞAN HAZAM MEVSİMİNİN SIKINTISINI YÜREĞİMDE DUYUMSAYARAK , KALKTIM YÜRÜDÜM YALNIZLIKLARIMIN KOYU KARANLLIKLARINA DOGRU..YÜRÜDÜM , YÜRÜDÜM..........................EMİN NAMIK BÜLBÜLOĞLU
YORUMLAR
Vehbi Bey , Öncelikle yapım itibariyle eleştirilere açık bir insan olduğumu belirtmek isterim.Bu nedenle eleştrilerinizi önemserim.
Diğer taraftan , yazımın başlığını yanlış yazmışım sayenizde farkına vardım ve hemen düzelteceğim..Başlık , Hazan,Hüzün ve Yakamoz olacaktı .
Yalnız şunuda hemen belirtmeden de geçemeyeceğim . Yazılarımda mümkün olduğunca Türkçe kelimeler kullanmaya özen gösteriyorum . Dilimize girmiş Arapça , Farsça ve diğer dillerden eklenmiş kelimleri mümkün olduğunca kulanmamaya çalışıyorum......
Saygılarımla , Sizde Allah a emanet olun............görüşme dileğiyle.....
Kıymetli Emin Namık Bülbüloğlu,
Yazınızı okudum. Emeğinize sağlık.
Yazınızla alâkalı bir-iki lâf etmek istiyorum; lûtfen yanlış anlamayınız.
Başlıkta kullandığınız, "Nazan" ve "Hüzün" kelimelerinin yanına "Yaşam" kelimesi hiç yakışmamış.
Çünkü bizim; "Yaşamak", "yaşayış", "yaşa" ve "hayat" gibi kelimelerimiz var.
Rahmetli Necip Fazıl Kısakürek de bu kelimeyi ve benzerlerini "işgalci" olarak vasıflandırıyordu..
Kaldı ki Siz, kelime mevzuunda peşin hükümlü değilsiniz. Çünkü: "Mehtap", "adeta", "sahil", "mevsim", "şehir", "kelime",
"ruh", "asır", "anarşist".. gibi kelimeleri kullanmışsınız. Peşin hükümlü olsaydınız, bu kelimeleri de kullanmazdınız.
Allah'a Emânet Olunuz.
Selâmlar.
YORGUN DEMOKRAT
Diğer taraftan , yazımın başlığını yanlış yazmışım sayenizde farkına vardım ve hemen düzelteceğim..Başlık , Hazan,Hüzün ve Yakamoz olacaktı .
Yalnız şunuda hemen belirtmeden de geçemeyeceğim . Yazılarımda mümkün olduğunca Türkçe kelimeler kullanmaya özen gösteriyorum . Dilimize girmiş Arapça , Farsça ve diğer dillerden eklenmiş kelimleri mümkün olduğunca kulanmamaya çalışıyorum......
Saygılarımla , Sizde Allah a emanet olun............görüşme dileğiyle.....