- 661 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
İŞTE, SONUÇ !
Türkiye Cumhuriyeti devleti, dünyanın en zor kurulan devletlerinden biridir !
Yıkılmış bir imparatorluğun küllerinden, neredeyse tüm dünya ülkeleri ordularına rağmen kazanılmış, yetmezmiş gibi iç düşmanların da itiraz, ihanet ve dirençlerine karşı kazanılmış, şanlı bir zaferin, büyük bir dehanın, azmin ve inancın zaferidir !
Kuruluş aşamasında olduğu gibi, kurulduktan sonra da,iç ve dış düşmanların, hainlerin çabaları, çelmeleri, ihanetleri, tuzakları hiç azalmamış, artmıştır !
İçeridekilerden en çok halifeliğin kaldırılışını, lâikliği sindiremeyen, geri kafalı yobazlar, halkın dinî duygularını da istismar ederek, bu düşmanlığı- ihaneti sürdürmüşlerdir.
Özellikle, iş başındaki iktidar döneminde, Cumhuriyet karşıtı yobazların faaliyetlerinde, yüzsüzlük ve pervasızlıklarında, hızlı bir artış söz konusudur.
Yedi yıllık iktidar süresinde, halka yoksulluktan başka bir şey veremediğinin, kendisi de bilincinde olan bu iktidar, çareyi sunî gündemler yaratarak, halkın dikkatini başka yönlere çevirmeye ve sahte başarılar kazanmaya gayret etmiştir.
Sonucunda Kürt ve Türk halklarını birbirine düşman etmekten başka olumlu bir sonucu görünmeyen PKK açılımından sonra, yargıya ve hatta orduya saldırmaya başlanmıştır.
Bütün bunları demokrasi adına, demokrasiyi geliştirmek amacıyla yapmaya çalıştıklarını iddia edenler, demokrasinin güvencesi olan kurumlara saldırmakta kendini haklı gösterebilmek için, her türlü oyuna baş vurmaktadır.
Sonuçta kaybeden Türk halkından başkası değildir. O halk ki, onların müslüman olduklarına, vatansever olduklarına, hak ve hukuklarını koruyacaklarına inanarak onlara oy vermiştir.
Sonunda işsizlik, pahalılık, yokluk ve geri kalmışlığın yanı sıra, en daha vahim olanı , halkın ordusuna, yargısına ve meclisine dahi güveni zayıflamıştır. İç savaş korkusu, dış tehdit korkusu, darbe paranoyaları, halkın zihninde kol gezmeye başlamıştır.
Ve nihayet ; ordunun içine düşürüldüğü güvensizlik ortamında, askere gitmek istemeyenler, bu konuda yürüyüşler düzenleyip, pankart açanları bile ne yazık ki görüyoruz !
Açsınlar bir taraflarını, yaksınlar şimdi kınalarını !
Çünkü sonuç bu kadar içler acısı şimdi !
(Sevgili okuyucu ; resim açılmıyorsa eğer, lütfen üzerine tıklayınız. Bana hak vermeniz için, resmi görmelisiniz.)
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Bir ülkede bozulan ekonomi düzelir. Muhtaç olsak da paraya kemeri sıkar düzelmesini sağlarız. Bunlar hadi diyelim geçici şeyler. Uygar ülkelerin müreffeh yaşayan insanlar gibi yaşama hakkımız olsa da "Kötü yönetildik" der sineye çekeriz.
Ama şu tırmanan olaylar, bölücülüğün bu düzeye gelmesi, Cumhuriyet'i koruma ve kollama görevi olan tek kurum Silahlı Kuvvetler'in bu denli yıpratılması, sürekli basının malzeme kaynağı olması... İşte yürek dağlayan ve "Vatan" kavramı, "Millet olma" kavramı üzerinde derin ve kanamalı yaralar açmakta... İnsanlarımızsa artık kanıksamış, hiç tepki yok.
Selamlar...
Fikret bey bütün tesbitlerinizde o kadar haklısınız ki ben kendi adıma bu sölzerinizin üstüne söyleyecek tek kelime bulamıyorum. Eğer daha fazalsını yazarsam bu defa daha da kötü olacak
Bakın son iki gündür konuşulan konuya. Enfalsayon yıllık %6.5 olmuş ve devlet memuruna artış olarak bir lira ile 5 lira arasında artış getirecekmiş. Ve artık Enfalsyon da tutarlı bir yola girilmiş.
Bir vatandaşa soruyor spiker " emkliye şu kadar zam yapılacakmış ne diyorsunuz?" diye. Vatandaş " ağanın eli sıkılmaz" deyip gülüveriyor.
Bunlar gerçek mi demekten kendimi alamıyorum inanaın bana.
Kutluyorum kaleminizi ve saygılar yüreğinize
Muhterem; Bu ne karamsarlık?
Yazın iyi bir mantık üzerine yazılmış ama çok suçlama var. Hani " Çamur at izi kalsın" gibi.
Baktığın göze göre görürsün.
Güzel ve olumlu bak ve o taraftan da gör ki; karamsar yazmayasın.
Sevgi, Saygı ve Selamlar.