- 558 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Demokratik açılım ve Türkiye'nin geleceği
yaklasık altı aydır gundemimizi yoğun bir şekilde meşgul eden demokratik açılılm ve türkiye’de bu açılım sonucu nelerin değiseceğini tartışalım...
bilindiği uzere 1980 ihtilalinden sonra ortaya çıkan pkk;bugun ülkemizin en buyuk sorunudur...Bazı cevreler türkiyenin en buyuk sorunu işsizlik derler...bunu anlamakta zorluk yaşıyorum..en buyuk sorunumuz pkk sorunudur....
bizler bu vatana bu sorun yuzunden binlerce vatan evladını şehit verdik...bu şehitlerin içinde kürt yok mu ? hemde çok var..peki niye durup dururken birbirimizi vuruyoz...kürt halkı bu zamana kadar;sizin diliniz yasak ;kültürünüzü yaşayamıyorsunuz diye kandırıldı..bir çok kişide bunlara maalesef kandı....bugun bu demokratik açılım sayesinde artık dağa çıkanların hiç bir bahanesi kalmayacak...ve inanın bundan sonra kimse dağa çıkmayacak ve pkk kendiliğinden tasviye olcak...Peki bu sorun çozulduğunde neler kazancaz:
öncelikle butçenin % 40 değilde,% 10 askeriye gitcek buda diğer sektörlerin gelişmesine bir çok sorunun çözulmesi anlamına gelir...türkiye o zaman gercek gucune kavusacak..bu sorun çözulduğunde gençlerimiz artık silah değil kalem tutacak...ve en onemlisi türkiye kendi bölgesinin tam anlamıyla lideri olcak.....
Artık bazı şeyle değişmeli...bu demokratık açılım sürecine destek verilmeli
.unutulmamalıdır ki bu bir kardeslik projesidir...
YORUMLAR
o ZAMAN SİLAH SEKTÖRÜ DARBE YİYECEK. O zaman uyuşturucu trafiği aksayacak. O zaman ABD'nin uydusu PKK elinden alınmış olacak. O zaman AK Parti oy kazanıp tekrar ve daha güçlü iktidar olacak. O zaman Kürt devleti kuramayan ırkçı Kürtler işsiz kalacak.
O zaman barış olacak.
Bu kadar istemeyen varken kolay mı?
Ama senin yazın ve dileklerin güzeldi.
KUTLUYORUM.
Tarihimizde Kürt İsyanları'nın 29.ncusunu yaşıyoruz bu günlerde. Bu isyanların amacı da demokratik haklar değil, ayrı bir devlet kurmaktır. Bu isyanlar yüzünden onlara bazı anti demokratik yaptırımlar uygulanmaıştır. Abartıldığı, ve gayrî resmi kuruluşların da devreye girdiği doğrudur. Fakat sebep kendileridir. Bu gün sözünü ettikleri özerklik de bağımsızlığa giden yolda bir adımdır. özerklik verilemeyeceğini anladıklarında '' Açılım bitmiştir '' diyen kendileridir.
Evet terör büyük sorundur. Sona erdirildiğinde elbette ki hepimizin yararına olacaktır. Bunu amaçlayanların, başarılı olmalarını herkes istemelidir. Fakat maalesef gerçek ortadadır. Apo da bunu istiyor, partileri de. Bunu açıkça ve hatta küfürlerle söylüyorlar üstelik.