- 824 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
'ANADOLU İSLÂM CUMHURİYETİ '
Sessiz sedasız bir haber geçti televizyonlardan. Devamı da gelmedi galiba.
TBMM’nde ’ ANADOLU İSLÂM CUMHURİYETİ ANAYASASI ’ adlı bir CD dağıtıldı. Kime ? Elbette ki vekillerimize ! Duyulduktan sonra bir panik havası. Meclis Başkanı bizzat vekillerin kapalı odalarına bile girerek, CD’leri aratıp toplatmış.
Es geçildiği için, tatmin edici bir açıklama falan yok. Galiba pek kurcalayan da yok. Acaba neydi maddeleri bu sözde anayasanın ?
Maddelerden önce içeriği ve amacı önemli tabii. Önce, İslâm Cumhuriyeti dendiğine göre,maddeler elbette ki Şeriat’a uygun olmalı ! Amacına gelince ; Türkiye Cumhuriyeti ’nin yönetim şekli, demokratik kurallar içinde değiştirilemeyeceğine göre- İslâm Cumhuriyeti - olamayacağına göre, demek ki zorla yapılacaktır. Yani, bir darbe, ayaklanma, devrim gerektiriyor. Türkiye Cumhuriyeti devletinin yıkılması amaçlanıyor !
TBMM yol geçen hanı değildir herhalde ! Öyle bir yerde, dışarıdan birilerinin gelip, vekillere bir şeyler dağıtması hiç de kolay olmamalıdır/ değildir ! Öyleyse, bunları dağıtanlar ya içeridendir, ya da içeride adamları vardır. Kimdir bunlar ; elbette ki vekiller ! Yani, bizi temsil etsin, devletimizi, Cumhuriyetimizi korusun diye seçtiğimiz insanlar !
Çok mu basit bir olay sizce ? Mecliste, Türkiye Cumhuriyeti devletinin yıkılarak, yerine Anadolu İslâm Cumhuriyeti’nin kurulması çalışmalarına destek veren ya da göz yuman kişilerin var olması, hiç mi önemli değil ?
’’İslâm’dan mı korkuyoruz ? ’’Müslümandan kimseye zarar gelmez ! ’’Keşke öyle olsa ! Keşke tüm yasalarımız Şeriat’a uygun olsa !’’ diyenlerimiz mutlaka vardır ! Hatta son günlerde böyle düşünen ve bunu arzu edenlerin sayısı hızla artmaktadır.
İslâm’ın serbestçe uygulanmasından, insanların inançlarını özgürce yaşayabilmelerinden, elbette ki zarar gelmez. Fakat ülke rejiminin demokrasi değil de, totaliter olduğunda, inanç özgürlüğü falan yoktur. Herkes tek din ve tek mezhepten olmak zorundadır. Bu da aslında İslâm’ın özüne aykırıdır.
İran, gözlerimizin önünde işte. Adı İslâm Cumhuriyeti! Özgürlük var mı, huzur var mı ? Niçin en çok kadınlar isyan ediyor orada ?
Gerçek demokrasi ve Cumhuriyet, İslâmın da özüne uygundur. Çünkü insanlar inanç ve ibadetlerinde tam özgürdürler. Herkes, başkalarının dinlerine, mezheplerine saygılıdır.
Bu gün ülkemizdeki özgürlükler yeterli mi , derseniz ; ben de yeterli olmadığını görenlerdenim. Bunun yolu yine demokrasiden geçer.
Dinî özgürlüklerin olması, insanların inanç ve ibadetlerinde özgür olması, Anadolu İslâm Cumhuriyeti Anayasasında falan değildir. Tek yol, var olan Cumhuriyitemize ve demokrasimize sahip çıkılarak, eksikliklerin düzeltilmesine çalılşılmasıdır.
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Ya korkunuz ne anlayamıyorum. Sahte şeylere öyle gönülden bağlanıyor ki bazılarımız. Valla çizilen felaket senaryolarına gülüyorum artık. Galiba biz Madagaskar Cumhuriyetinde yaşıyoruz. Her şey tam bir kurtlar vadisi...Ama hiç bir şey gizli kalmaz, ak ile kara birgün mutlaka anlaşılır. Bu millet kimsenin sandığı kadar aptal değildir. Bu kadar hırçınlık bu kadar gam kasavet, korku, ön yargı ne? Bazı "düşüncelerin" sitelerine giriyorum. Aman Allahım asacağız keseceğiz, vuracağız, kurşun, silah...Yok satıldık. Yok adlarımızı değiştirecekler. Neler neler...Bir de bunları düzeltmeyi kendilerine and etmişler, ne şaşaalı yeminleri ne süslü söylemleri var...Kimileri bazı milli değerlerin arkasına sığınmış. Kimileri din elden gidiyor diyor...Kimileri özgürlük...Tam bir keşmekeş...Tam da bazılarının arayıp da bulamadığı ortam...Senaryolaştırıp dramatize edemedikleri ortam. Birileri bilmeden birilerinin silahı oluyor, dili dudağı oluyor, ya da bilerek...Ama kim acaba?
Sayın Tezal, masumane düşünceler içinde yazdığınıza inandığım için, ben de kendi görüşlerimi dile getirdim. Şahsınıza saldırı olarak algılamamanızı rica ederim. Tamamen geneldir. Bazılarımız hala tartışmayla kavgayı ayırt edemediği için, fikirlere değil sahiplerine saldırır. Oysa çözülemeyeceğiz ayan olsa bile, görüşler serbestçe tartışılmalı, ama dostluklar zedelenmemelidir. Burda malesef pek mümkün olamıyor bu...
Saygılarımla...
aynur engindeniz tarafından 1/6/2010 3:06:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bu gün ülkemizdeki özgürlükler yeterli mi , derseniz ; ben de yeterli olmadığını görenlerdenim. Bunun yolu yine demokrasiden geçer.
Bir gün demokrosinin bizim ülkemizde de yerleşeceğini ümit edenlerdenim. İnşallah o günler uzak değildir.
Emek verilmiş bir yazı. kutluyorum... sevgiler...
“Türkiye şeyhler, dervişler, müritler ülkesi olmayacaktır” Mustafa Kemal ATATÜRK
Kim ne yaparsa yapsın, kim neyi gizlerse gizlesin bir gün her şey tüm çığplaklığı ile ortaya çıkacak ve o zaman hesap vermesi gerekenler hesabını verecektir. Buna inanıyorum Fikret bey.
Güzel bir yazı idi dikkate alınması gereken. Bizler o CD lerin içinde neler olduğunu az çok tahmin edebiliyoruz aslında. Dikkatimizden kaçmış da değil.
Kutluyorum kaleminizi ve saygılar yüreğinize
yÜZLERCE DOLAP DÖNÜYOR.
Sazan gibi hemen herşeye hüküm yürütüp kamplaşmamak gerek.
Balık bulanık suda tutulur en iyi.
Nener denilip neler yapıldığı kadar hatta daha fazlası bir dikkatle kimim neden hangi hamlleleri yaptığına bakalım.
Herkes kullanılabilkir ve kullanıldığını asla anlayamaz.
Temkinli ve sağduyulu olmak yarar sağlar.
Yazı dikkat ve emek ürünü. Kendi içinde uymlu ama bu kesin yargı ve mutlak doğruluk içermez.
Sadece bir fikirdir.
Çünkü bariz deliller yoktur.
Yazara teşekkür eder sevgi ve selamlar gönderirim.
Nöbetçi dezenformatif arkadaş arz-ı endam eylemişler maşallah... Ama boşuna tabi; bu ülke ne şeyh, derviş ne de mürid ülkesi olacak, ne de gavur eliyle müslüman geçinenlerce sömürgeleştirelebilecek...
Hepsi avuçlarını yalayacaklar, enselerinin kökünü görürlerse, hayallerini de ancak uyurken görecekler.
Allah herkesi çevirdiği oyunda rezil-i rüsva eyleyecek, kazdıkları kuyuda boğulacaklar. Çok güvendfikleri Abd ve Ab ayı dayılarınave onca numaralara rağmen onlari Türk ulusu olarak bir daha yeneceğiz.
Ülke Atatürk aydinlığı ve yolunda azimle devam edecek...Devrimler tamamlanacak, Türk uluslaşma evresi sonuçlanacak, Türkler her alanda bu ülkede iktidara gelecek !
Anadolucu, Ilımlı İslamcı , bilmem ne menem bela ise demokratik yok olmadı mı;
ikinci cumhuriyetçi beslemeler iyi duysun !
Allahım senin yardımın ve izninle bu sahtekar ve sahte müslümanları yeneceğiz...
Senin yardımın ve desteğinle, haktan yana olan biz "bilakaydüşart istiklalitam" irade ve azimliler,belseme işbirlikçi sahtekarlara galip gelecekler, bunu niyaz ediyorum senden...
Yüce Birtengri'm tüm sahte müslümanları, gavurcu ve gavurdan destekli utanmazları ıslah etsin...
Allah Allah (amin)
Göktürkmen tarafından 1/3/2010 9:03:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
deniz_tayanç1
Tıpkı 12 Eylül döneminde ülkücüleri kullandıkları gibi.
Dışarda Şeytana kulluk eden Mason üstadlarının ülkemdeki örtülü taşeronluğunu çoktan üstlenmişlerdir onlar. Natonun bilumum uluslararası
şer şebekesinin yerli işbirlikçileri de İslamı hedefe komuşlardır. Neymiş ılımlı islammmış vs vs. bu sözler müslümanlara değil İslama düşmanlık eden odaklara aittir.
deniz_tayanç1
Tıpkı 12 Eylül döneminde ülkücüleri kullandıkları gibi.
Dışarda Şeytana kulluk eden Mason üstadlarının ülkemdeki örtülü taşeronluğunu çoktan üstlenmişlerdir onlar. Natonun bilumum uluslararası
şer şebekesinin yerli işbirlikçileri de İslamı hedefe komuşlardır. Neymiş ılımlı islammmış vs vs. bu sözler müslümanlara değil İslama düşmanlık eden odaklara aittir.
deniz_tayanç1
Tıpkı 12 Eylül döneminde ülkücüleri kullandıkları gibi.
O Cd yi dağıtanlar böyle bir yazının veya bunun gibilerinin yazılmasını amaçlamış olabilirler mi?
APO nun Ergenecon üyesi olduğu ortaya çıktı. Ergeneconu örtmeyelim.
Bu ülke zaten müslüman.
Ergeneconun gönüllü yazarlarına da dikkat!
Göktürkmen
Benim değerlendirme temelim; antiemperyalist, anti kapital ve sömürge karşıtlığıyla oldukça benim ulusalcılığım gaza gelip, başka bir emperyal kuyrukçusu olmaya engel olur.
Ben Atatürk, Türk, Türkiye Cumhuriyeti, Türkçe ve türk(ü) demeye devam edeceğim, ısrarla hem de !
Bir de "bilakaydüşart istiklali tam" taviz vermezliği elbette...
Teşekkürler, değerli Tayanç.