- 663 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Okumak her şeyi bitirmez.
Adım kadar Emin olduğum bazı şeyler vardır benim toplanırdık arkadaşlarla tartışırdık
Havadan Sudan derken kendiliğinden asıl konu çıkardı ortaya gene böyle birgün.
Sohbette Okumakdan çıkdı konu Okumak herşeyin çözümü olamaz dedim .
Okumak başka Okumak başkadır dedim bilgi Para olmamalı dedim
Aldılar aşarıya gittiler Arkadaşlar Okumak kültürü artırmak olmalı dedim .
Biz Okumayı Devlet Dairesine girmeye eş değer görüyoruz dostmuyuz dedim elbette .
Dediler yazın dedim öyleyse Aklınızın bir köşesine .
Doğan ölenden çok olursa şişkinlik olur yani Okuyan sadece Devlet Dairesine
Girmek İçin Yada Benzeri
( Aman Yanlış Anlaşılmasın Konu Biz İlkOkuldandan sonrasını Bahsesdiyoruz.. )
Okumuşların yapacağı işler, Biz böyle algıladığımızdan dedim.
Engeç Beş On Sene sonra işsizlikler ortaya çıkar .
Bu Sizin beyenmediğiniz Esnaflık İşsizliğin en büyük ilacıdır Bak göreceksiniz dedim .
Yönetenler bu dediklerini görmüyorlarmı dediler Bende gördüklerini sanıyordum .
Sizin gibi dedim Bu tartışdığım arkadaşlarımda yüksek Tahsilliydi.
Kişi ben okudum diye örneğin Zeytine çırpmak istemez Tarlaya girmek istemez .
Bazı küçük işler zincirin halkalarını tutan onlar kaybolur dedim maliyet artar .
Anlatamam dedim kişiler ben enayimiyim der denge bozulur Bir taraf ağdırır .
İsteyen Okumalı dedim Dal küçükken eğilir derler Atalar Dünya değişmez Dedim.
İki her Zaman İki daha Dört eder dedim yol seçeceksin Bu Yolmu O Yolmu .
İkisinden biri Çocukları küçükken Ne olacaksa biraz ondan biraz bundan olmaz .
Dağdaki keçiyi kim güdecek dedim mesela bir yaşdan sora O Kişi onu gütmez .
Ya kişinin kafa okadar çalışıyorsa Sen çıtayı yükseltmişsin atlayamaz.
Onun için Sistemde Hilemi yapacaksın yada .
Diploma vermek için diplomamı vereceksin.
Yada ittirip ezberletip Dünya durmadan yeniliyor kendini ezberletirsen ......?
Yeniden çağırıpda geriye Diploma Verdiklerini Yeni Çıkanlaramı Ezberleteceksin
Yoksa yokdur dedim her şey yerinde güzeldir zorla olmaz .
Bir damlası bütün özelliklerini taşır dedim tartışmayı bitirmek için .
Doğru olması için benim cevap verememem lazımdı doğruyu cevap bulamazsınız.
Dedim daha burda demediğim bazı şeyler Var Bana Sen okumaya karşısın .
Okumak Şudur Okumak budur yapmayın dedim Okumak kişiyi parlatır başkalaştırmaz.
Siz Okumayla herşeyin biteceğini sanıyorsunuz .
Beyazı süper Beyaz Siyahı süper Siyah yapar Benmi okumaya karşı olurum.
Ben dedim İki Saatdan beri okumak Kültür artırmak için olmalı diyorum .
Çok olan şeylerin değeri düşer çokun olduğu yerde neyse ya anlatamıyorum dedim.
Dengeli olsun dedim herkes satıcı olursa kim alacak denge bozulur dedim .
Motorun En Değerli Parçası olmaz dedim
Motorun En değerli Parçası olmayan Parçasıdır Motor Bir Bütündür dedim
Derken aradan Yıllar geçti gene geçerken uğradım aynı arkadaşlar hemen hemen .
Arkadaşlar Dert yanıyorlar Herkes İşinden Derli Kimi Memuriyetden
Kimi şundan kimi bundan Samimi olduğum Arkadaşım Sen Haklıymışsın Dedi
Şu Arkadaş şu Okulu bitirdi alakasız Bir işde çalışıyor Bu Arkadaş falan Okulu
Boşda şu şöyle bu böyle dedim boşverin Ozaman çıkamamışdık işin içinden şimdi .
Yaşda geçti artık dedim hem Ben O işleri bırakdım şimdi yazıyorum.
Yazılar Hiç İtiraz etmiyorlar Dedim.
Ozamanlar tartışıp duruyorduk iş olacağı Yere varıyor kim Ne derse desin.
Alakası yok belki amma bu fıkrayı seviyorum
Bizim laz uşağa sormuşlar idam cezasına çarptırıldın son sözün ne demişler.
İdam edileceksin buda Bana ders olsun demiş.
Yahya sevim. Aydın.
YORUMLAR
Zevkle okudum.
Bildiklerimizi gözümüze gözümüze soktun.
Fıkra da güzeldi.
Tebrikler.
YahyaSEVİM
Çünkü kişiyi anlayan o kişiden büyükdür yaşı mühüm değil.
Her şeyde yazılmıyorki .
Saygılar hayırlı akşamlar
YahyaSEVİM
Kişiyi anlayan o kişiden büyükdür yaş önemli değil .
Saygılar hayırlı akşamlar yeni yılınız hayırlı olsun .