- 1049 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Mutlu Ömürler (eskiyen dünyaya)
“yeni bir yıl daha geliyormuş, her şey çok güzel olacakmış… Ne kadar ikiyüzlüyüz, vefasızız! Daha geçen yıl için de ne güzel diyorduk, şimdiyse nefret ediyoruz. Bu gireceğimiz yıl çok mu farklı olacak sanki! Değişen bir rakam sadece, boşa harcadığımız bir zaman… Hadi kutlayın yine; bağırın, sokakları inletin! Ama geçen yılı sakın ha unutmayın, çünkü gelecek yılda bir gün geçmişte kalacak…”
Çok olumsuz bakmıyorum hayata, böyle düşünmenizi istemem. Ben hayatı sorgulamayı seviyorum ve değerini bilmeyi, bazen en basit bir şeyin bile, günün birinde benim için çok anlam taşıdığını… Bu yılda kaybettiğim birçok şeyin biri bana yen yılda kazanacağımın garantisini veriyor mu? Ya kalp kırıklarım ne olacak? Bu dünyayı terk eden sevdiklerim gelecek mi yeni yılda… Güldürmeyin beni, inanın bu umut denen küçük çukurlar bizi oyalamıyorsa, bu yazdıklarımı unutun gitsin!
Vefa bilirim ben, şimdilerde semt ismi diyorlar. Yakında o semtin ismini de değiştirirlerse hiç şaşırmam. Zaten neye şaşırsam hep gerçek oluyor. Dünya gerçekten de yuvarlak, yoksa dönüp-dolaşıp bizi bulmazdı bu yaptıklarımız. Dini kitaplar gönderilmeseydi bile, aptal olan biri dahi anlardı ilahi bir gücün adaletine. Hani bire on veren o sonsuz güce. Evet, aynen öyle! Bir sistemin içindeyiz. Dışından baksak, çok güleceğimiz kesin, en çokta kendi hallerimize. Halimize demiyorum, hallerimize… Bunu da unutun-gitsin!
Şimdi kimileri bana çağ dışı der, kimileri yobaz, kimileri çokbilmiş… Desinler, demedikleri zaman zaten yaşamıyorlardır bu dünyada. Sizler yaşayın dostlarım, ben sizlerle bu dünyayı paylaştığım için çok mutluyum! Yalnız bazen farklı düşünebilmek, insanın gerçeği görmesini sağlar. İlk doğduğunuz yılı hatırlamazsınız, ama sizin doğduğunu yıl aileniz için ne kadar unutulmazdır. Ve siz geçmişte kaç tane yıl hatırlıyorsunuz ki sizin için çok anlamlı ve unutulmaz. Rakamlara aldanmayın, öyle küçük sevinçlerle ömrünüzü törpülemeyin!
İnsanoğlu farklı uğraşları kendine layık göremedikçe, isterse on yıl sonraki yıllar birden gelsin, değişen hiçbir şey olmaz. Artık yeni yıllara çok anlamlar yükleyip, onlarıda derdimize, kaderimize ortak etmenin bir anlamı yok! Kaybettiklerinden, hatalarından ders alan ve yapmamaya çaba gösteren her insan için yeni bir gün zaten yeni bir umut demek değil midir? Değişime, güzelliğe, insanı insan yapan duyguların samimiyetine inandığımız sürece zaten her şey daha güzel olacaktır.
Dünya, sandığımız kadar çok iyiye gitmiyor. Açlık, işsizlik, aklınıza gelebilecek her türlü kötü işler çoğalmakta. Sebepleri var bunların hepsinin. Kendimize aynadan bakamıyoruz hiç! Yüzleşemiyoruz, yarın bizim de kötü durumda olabileceğimizi aklımıza getiremiyoruz! İnanın insanın cebimdekilerin değeri azaldıkça, etrafı çok değişiyor. Bir tek ilahi güce eskisinden daha da çok bağlanıyor. Bu senede bir seferlik farklı düşünün, bildiğiniz-tanıdığınız bir aileye yardım yapın. Boş-verin gereksiz eğlenmeyi; ailenizle tombala oynayın. Annenizin kucağına yatıp, çocukluğunuzu anlattırın! Belki gelecek yılda en sevdikleriniz olmayacak yanınızda. Tabi çok olumsuzda düşünmemek gerekir. Gelecek zamanda güzel bir iş sahibi olursunuz, belki evlenirsiniz. Bunları da düşünmek lazım ama önce biraz vicdan…
Bizim dünya canlıları olarak eğlenmeye lüksümüz yok artık! Biz yeterince eğlendik, eğlendikçe de tükettik her şeyimizi. Farkında değiliz neleri kaybettiğimizi. Duyarsızlığımızdan, tepkisizliğimizden, korkaklığımızdan neden bu halde olduğumuzu görebilsek! Ve önce değişime kendi ailemizden, çevremizden, semtimizden, ülkemizden başlasak çok komik olur acaba? Olsun gülünç olsun, inandırıcı olmasın ama o yolda yürümek başkadır yine de. Sanki saçma umutlarla girilen yeni yıllarda her şey çok mu güzel oldu! Boş verin, yine bildiğiniz gibi yaşayın, zaten ne söylenilse önemsenmez ki hiç. Ne aydınlar, ne peygamberler, ne liderler söylemiş, altı üstü emre onbey söylemiş ne olacak ki…
Siz en iyisi bu yazdıklarımı hiç hatırlamayın… Ama yine de mutlu yıllar be!
Emre onbey
YORUMLAR
Bizim dünya canlıları olarak eğlenmeye lüksümüz yok artık! Biz yeterince eğlendik, eğlendikçe de tükettik her şeyimizi. Farkında değiliz neleri kaybettiğimizi. Duyarsızlığımızdan, tepkisizliğimizden, korkaklığımızdan neden bu halde olduğumuzu görebilsek! Ve önce değişime kendi ailemizden, çevremizden, semtimizden, ülkemizden başlasak çok komik olur acaba? Olsun gülünç olsun, inandırıcı olmasın ama o yolda yürümek başkadır yine de. Sanki saçma umutlarla girilen yeni yıllarda her şey çok mu güzel oldu! Boş verin, yine bildiğiniz gibi yaşayın, zaten ne söylenilse önemsenmez ki hiç. Ne aydınlar, ne peygamberler, ne liderler söylemiş, altı üstü emre onbey söylemiş ne olacak ki…
olay budur.yine özel yine samimi ve öğretici bir yaı.tebrikler ustam