...HOŞGELDİN BEBEK...
Bir kutsal kapıdan, büyük bir cesaretle geçip… Hayatının ilk yarışını kazanıp…
Yaşamaya,
Yaşlanmaya,
Yaş-lanmaya,
Yanlışların içine,
Hoş geldin bebek…
El değilmemiş tertemiz bir bardakta bembeyaz bir su, bir süt gibi... Sevgi kokulu tomurcuk, münzevi dolaşan yüksek bir bulut, basılmamış kar…
Kaç, kimse kopartmasın seni,
Kaç, kara bulutlardan,
Kaç, basmasınlar pürüzsüz yüzeyine!
Söyle bakalım, nereden geldin buraya, neden geldin? Baksana bir, benziyor mu hiç buraları sana? İzle bak, hiç benziyor musun bu dünyaya? Görüyor musun kendin gibileri? Yo, onlar sen değillerdi, onlar artık sen değiller! Onlar artık, bebek değil! Onlar sadece doğarken insanlardı. Bak şimdi hiç benzemiyorlar sana. Neden geldin, söyle bakalım şimdi. Yaşamak için mi? Yazık sana…
Hmm, ağlıyor musun sen… Ne oldu, geleceğini mi gösterdi sana yoksa melekler? Pişman mı oldun indiğine dünyaya? Bu kadar çabuk mu? Akıbetini mi gördün gözünü açar açmaz yoksa?
Hafifsin, çok hafif. Üzerinde bir sorumluluk yok, ondan galiba. Ne kadar da özgürsün. Üstün müsün peki diğer insanlardan? Hayır, değilsin. Bak ne kadar da muhtaç, ne kadar da acizsin… Hatta eşitsin diğer bütün bebeklerle. Kıymetini bil ama bu eşitliğin, bu yataktan kalkıp annenin eline verildiğin anda bitiyor bu eşitlik.
Şimdi kayıtlar tutmamız gerekir, bu kadar insaniyet yeter sana. Söyle bakalım, nerede geldin dünyaya? Dünyaya düştüğün yer neresi? Dünyada doğurulduğun yer neresi? “Kimlik” vereceğiz sana. Bakma öyle boş boş! Dünya’ya gelmiştim ben, yaşamaktı sadece amacım, nerede geldiğimin ne önemi var falan diye düşünme sakın. Bu çok önemli. Kimlik vereceğiz sana, kimlik. Ne olduğunu belirleyeceğiz senin. Hangi sınırlar içerisinde yaşayacağını belirleyeceğiz, tüm dünya senin mi sandın yoksa? Neresi? Hmm. Kendim halletmeliyim. Tamam. Mecburen bu hastane ve burası da DEVLET’in İKS bölgesi. O zaman sen İKS’lisin bundan sonra. X ırkına mensupsun, unutma bunu sakın tamam mı? Gerçi, korkma, unutturmazlar sana. Artık bazılarından üstün ya da aşağı olabilirsin. Ha, bu arada, dinin de Q!
Şimdi söyle bana, kız mısın erkek misin? Ne yazayım buraya? Buradan bakınca anlaşılmıyor. Neden böyle geldin? Ne kız olduğun belli, ne erkek! Bak erkeksen döverim ha, böyle sulu göz bir bakışın var! Erkekler ağlar mı adamım! Ama dur, ben belirleyeceğim bunu, bu senin hayatında çok önemli bir kimlik olacak. Bakıyım bakıyım… Tüh be…! Acıdım dostum şimdi sana bak. Kızmışsın. Şimdi sana kimisi “ak”(ç), kimisi “kara”(p) diyecek. Yazık sana…
Başladı işte hayatın güzel bebek, mutlu musun şimdi? Dikkat et, tek bir isteğim var senden, "sakın benzeme onlara"… Sen insansın, unutma bunu sakın. Güneşin taze, ferahlık veren yüzüsün. Sakın yakma kimseyi. Temiz kal, kirlenme, büyüme mümkünse…
YORUMLAR
Mesajlar bebek üzerinden verilmiş.
Güzel kurgu, doğru mesajlar.
Bebek, temizliğin, saflığın, artniyetli olmamanın, kin gütmemenin sembolü.
Ama bir o kadar da dış tehlikelere açık ve korunmaya muhtaç.
Dilerim insanlık birbirine davranışlarında bebek hassasiyeti gösterirler.
Başarılı çalışma, tebrikler dost.
"Doğma bebek" başlıklı bir şiirimde ben de "böyle kirli bir dünyaya hiç gelme" demiştim kendimce..
Selamlar...
Sakın yakma kimseyi. Temiz kal, kirlenme, büyüme mümkünse…
mümkünmü bu acaba..zor galiba..hepimiz tertemiz geldik dünyaya ..ama şimdi öyle mi...masumken tettemizken..sevgiyi kaybettik..hırslara büründük..hep bana hep bana demeye başladık..kirlettik dünyayı..bizde kirlendik..çok güzeldi..zevkle okudum..düşündürdü..güzel yazınız..tebrikler..saygılar selamlar..
Hayatın bütün acımasızlığına ve bizim onlara karşı korkunç suçlu olmamıza rağmen, yine de umutluyuz onlardan.
Bizim kirlettiğimiz, yok ettiğimiz değerleri onlar yeniden yeşertebilir umudunu korumaya çalışıyoruz.
Hakımız yok belki de ama yine de umudumuz deyip onlar için, umutlanıyoruz dünyanın geleceği için.
takip edilmesi gereken bir yazar şair ..lütfen bu yazara dikkat...!
tamamen özgün farklı bir bakış açısıyla olaya yaklaşırken aynı zamanda sorgulatıyor insanlığın dikkatine sunarken ..
..süper bir çalışma + 10 puan....harikasın değerli yazar sevgili TunçAY....sevgim saygım her daim..tebriklerimle...