- 1034 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
EDEBİYAT DEFTERİ 'POHPOH'LARI
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
YORUMLAR
Bırakın lütfen düzmeceyi, "kişi" kişi diyorum özellikle, bir safsata yazıyor metin bile değil.Bir bakıyorum bir sürü güzel yorum, yazara övgüler.Bende bir yorum yaptım övmedim ama, sövmedim de..Yorumu sildi.Hatta "Yasaklı Listeme Ekle" diye en büyük saçmalık varya, onu bile yaptı.Edebiyat sitesine yakışmayacak şeyler bunlar.
"Bunun için gerekirse parayla usta bir eleştirmen tutulmalıdır!.."
Bu gibi durumlarda halk arasında söylenen bir deyim vardır "akıl verme, para ver" diye. Yani tam yerine geldiği için söylüyorum ayıp olmaz inşallah.
Şikayetinizden anlayamadığım şey;
(a-)raiting yönünden "pohpoh" oranlarınızın düşük olmasımı,
(b-)"pohpoh" lıyanların iyi pohpohlıyamamasımı
(c-)mazeretim var "kompleksliyim" ben mi
Yahu kardeşim "her kör satıcının bir kör alıcısı vardır"
Bu sitede okumuş olduğum şiir ve yazılar hakkındaki değerlendirmem konusunda bana hiç kimsenin zerre kadar etkisi olamaz. Paralı eleştirmenin bile. Beğenmişsem, beğenmişimdir.
Sonra işler öyle bir mecraya varır ki adamın biri de çıkar "ulen paran kadar eleştir hırto" deyiverir Alimallah
Şu konuda hak verebilirim size; evet "bozacının şahidi şıracı" halleri bir vakıa. Lakin amiyane tabirle "kaliteli mal" da genel itibarı ile hak ettiği övgüyü alıyor.
İstisnalar istisna, Tıpkı benüm gibü ;)
Ağyar tarafından 12/30/2009 7:52:26 AM zamanında düzenlenmiştir.
"Baktığımız zaman,bugün edebiyat defteri,antoloji,şiir perisi gibi sitelerin üstlenmiş oldukları görev,geçmişte yayın hayatında canlı kanlı yaşayan varlık,pazar postası,mavi gibi dergilerin üstlendikleriyle aynı çizgidedir,değilse de olmalıdır."
Pazar postası ile Mavi'yi çok iyi takip etmediğim için bir şey diyemem. Ama varlığı boyunca " Varlık" elitist olmkatan kurtulamamıştır. Merak ettim doğrusu, kaç genç edebiyatçının önünü açmıştır?
Herkes şiir yazar ama herkes iyi şair değildir. Tıpkı her roman yazanın iyi romancı olmadığı gibi...
İnsanlar bu tür sitelerde kendilerini ifade etme olanağı buluyorlar. Beğenen beğendiğini özgürce ifade eder, beğenmeyen mutlaka ben bunu beğenmedim demek zorunda değil. Çünkü burası bir akademi değil. Kimse sınava falan tabi tutulmuyor. Tutulmamalıdır da...
Nice meşhur şairlerin beğenmdiğim nice şiirleri var. Ve nice amatör şairlerin dizelerinin de içimi erittikleri olmuştur.
Şiir, üslub-u lisan, üslub-u insandır bence.
Saygılarımla.
Konu itibarı ile güzel bir yazı ama yazık ki sadece mevzu güzel. Hani içeriğine bakınca bazı tespitlerde evet dedim doğru hani doğruya doğru lâkin sonrasında gördüğüm tamamıyla tersten yürümek olmuş.
Evvela kendimizi mi eleştirsek nasıl olur acaba ? Gidip yorumlarınıza baktım yazık ki aynen eleştirdiğiniz kalem halleri var sizde. Hadi eyvallah diyelim yine de şikayeti dile getirmeye engel değil ama önce ben dahil diyerek başlayın. Öncelikle kullandığınız klavyenin size ait olduğunu ve buradan kimsenin size engel olmadığını bilin ve okuduğunuz şiir ya da yazı çalışmalarında gördüğünüz hataları göz ardı edip kalemi kandırmayın çok güzel olmuş diye. Evet güzel olmuş olabilir ama hatalar var ise gözardı etmeyin. İsyan anca ve anca o zaman haklı olabilir bu halde değil. Benim kimseye ders verme gibi bir niyetim yok yanlış anlaşılmasın ama bunun gibi aynı şekilde kimsenin de ;
" herkes deyip bulunduğum ortamda konuşması hoş karşılayabileceğim bir şey değil."
Teknen bilgisi olmayabilir kişinin ama istendiğinde bu bilgisizlik ömür boyu da sürmez. Başkasının değil de kendi gözümüzü boyamaktan çekinelim. Yorumlar kötü ise kendimiz güzel yorumlar yapıp teşvik edici olalım bence böyle olmalı.
Ayrıca başka site kıyaslamaları var ki ;
" acıdı gözlerim o harflerde."
Çok daha iyi yorumlarda görüşmek dileğiyle.
Sevgiyle kalın efendim.
Sözlerinize katılmamak haksızlık olur. Zira site şiir ve yorumlarını incelediğimde; çok farklı şiirlere rastladım. Bu demektir ki sitede çeşitlilik hakim. Bu çok hoşuma gitti. Fakat seçilen şiirlerin aynı tarz oluşu dikkatimi çekti. Ayrıca yorum sutununda bazı şair ve yazarların dışında fazla yorum yapılmadığını, yalnızca paylaşım olduğunu gördüm. Dostluk ortamında komşuculuk oynandığını gördüm.
Örneğin yorumu fazla olan şiir sahibinin şiirlere olan yorumlarını incelediğimde 40 şiire ulaşmışsa, kendine de kırk kişi yorum yapmış. Yani komşuculuk oyunu oynandığı sonucu ortaya çıkıyor. Yapıcı eleştirilere çok az rastladım.
Bu anlamda size katılıyorum arkadaş. Selam ve saygılarımı gönderiyorum.
İzninizle arkadaşlar kırılmayın bana bu siteye arkadaşımın methiyle geldim ve mumnunum.Şimdiye kadar kimseden düzmece bir söz de duymadım.Ant... girmem de bir arkadaşımın tavsiyesi ile olmuştu, girdiğim anda gelen ilk msj bakir..misin oldu?...
Ayıptır sevgili Mustafa Kardeşim bir yemeği beğenmediysen o yemeği yemezsin.Aramızda kalmak zorunda da değilsiniz.
Görüşünüze katılıyorum.ama şiir yazmak başka ,şiiri eleştirmek başka bir yetenek olsa gerek diye düşünüyorum...
Sanatsal alanda yapılacak eleştiriler üstün körü değil ,bilgiye dayanmalıdır.
Usta eleştirmenlere ihtiyacın olduğu bir gerçektir..Böylece bizler hatalarımızı görüp daha iyiyi,daha güzeli yakalama şansını yakalamış oluruz...,Selamlar
Merhaba
Eleştirilere her zaman açık bir yönetimiz.
Ama bir laf var. İzninizle onu kullanacağım.
"İğneyi kendimize çuvaldızı başkasına batırmalıyız. "
Sizin yorum yaptığınız şiirler ve yorumlarınız.
• Lahmacun Sözler
hafif hafif şiirin altında popüler kültürün yemek kültürü türevine karşı bir mizahi eleştiri duyumsadım.hoş bir şiir ;tebrikler hocam
26 Aralık 2009 Cumartesi
• hoşçakal yalnızlığı
çok güzeldi,tebrikler.
25 Aralık 2009 Cuma
===========================
• SESSİZ YAKARIŞ
çok hoştu;şairin sesi şiir başlığı gibi sessiz değil,tersine gürültülü çok güzel sesli bir şiir.
24 Aralık 2009 Perşembe
===========================
• SANA AÇILAN KOLLAR
hoştu.
24 Aralık 2009 Perşembe
===========================
• AmA sEnDen
çok hoşyu,tebrikler.
24 Aralık 2009 Perşembe
===========================
• sen ağlama
çok samimi bir şiir.
24 Aralık 2009 Perşembe
===========================
• günaydın ...
bütün kuşları havalandırdım...bu dizeyi size armağan ettiği için teşekkür etmelisiniz ilham perisine.
24 Aralık 2009 Perşembe
===========================
• ben sendeyim
artık ben yoruldum şiirlerinize methiye düzmekten...
24 Aralık 2009 Perşembe
===========================
Sevgilerimle