- 2066 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şair Necati bey
….Fatih Sultan Mehmet han santranç oyununu çok sevdiğinden, günlerden bir gün Rum asıllı Mahmut paşanın yeğeni olan Yorgi ismindeki bir şahısla sarayda santranç oynamaya hazırlanırlar.
….Rum asıllı Mahmut paşa o günlerde daha henüz yeni tanıdığı ve şiirlerini çok beğendiği, fakat o günlerde daha padişahın henüz o genci tanımadığı genç biri olan sonradan da kendisi bey ünvanı da alacak olan fakat o yıllarda sıradan bir şair olan genç şair Neceti beyin güzel bir şiirini, bir kağıda yazıp onu güzelce kıvırarak,padişahla santraç oynayacak olan Yorginin görmediği bir zamanda başına giydiği sarığına haberi yokken sıkıştırıverir.
….Ve maç için hazırlıklar yapılır sonunda zaman gelir ve oyun başlar,
….Yorgi her hamle için önüne eğildiğinde,onun başındaki sarığında sıkışık olan o kağıt parçası padişah tarafından görünürse de başlangıçta bunu önemsemeyen padişah sonunda dayanamaz sorar ve der ki
….Yorgi efendi,Yorgi efendi, merak ettim söyle bakalım nedir senin o başındaki sarıkta sokulu olan kağıt parçası muska falan mı der ve hatta, beni muskayla mı yeneceksin diye de takılmadan edemez.
….Yorgi birden şaşırır, yüce haşmetim benim başımda kağıt ne arasın benim bir şeyden haberim yok deyince padişah onu yerinden alır ve içinde yazılanları okur.
…..Kağıtta yazılan henüz daha tanınmamış olan genç şair Necati’nin güzel bir şiiri vardır ve okuduğu şiirin güzelliği karşısında adeta büyülenen padişah Fatih Sultan Mehmet han derhal emir vererek o günlerde sıradan bir genç şair olan ve sonradanm bey ünvanı da alacak olan bu şair Necati’ye saraya aldırarak, ona sarayda bir de katiplik ünvanı vererek o günden sonra onun sarayda kalmasını sağlar ve böylelikle genç şair Necati beyin de saray hayatı böylelikle başlamış olur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.