- 574 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KAZAN KAYNIYOR, FAYDASI KİME?
Son günlerde, açılımın gölgesinde fitne bacayı sarmaya başladı. Devletin kurumlarının “Ne olacak bakalım.” Bekleyişi ile terör ve terörün şehirlerdeki kaynağı DTP harekete geçti ve etraf savaş alanına döndü.
Güneydoğumuz ve İstanbul’la sınırlı olan terör ve kalkışma hareketleri ülkenin bütün sathına yayılmaya başladı. Olayları çıkaranlar o kadar arsızlaştı ve şirretleşti ki, şehirlerde karakolları basıyorlar, evlere Molotof kokteyl atıyorlar, insanları ulu orta belediye otobüslerinde yakıyorlar.
Sayın Başbakan, şikâyet ediyor. Şikâyete hakkının olup olmaması bir başka konu ama şikâyet etmeden önce; hükümet hukuku ve devletin kurumlarını çalıştırarak bu yangının daha fazla büyümeden önüne geçmeye çalışsa her halde çok daha faydalı olacak.
Evet, devletin bütün memurlarını ve emeklilerini nerede ise savcı ve hâkim karşısına çıkarıyoruz, ancak devletin bütün kurumlarında çalışanlar, nerede ise; “Bana ne zaman sıra gelecek.” endişesi ile çalışamaz duruma geliyor, bunu göz önünde bulundurmamız gerekiyor.
Buradan şu anlaşılmamalıdır, hukuk herkes için çalışmalı ve suç işleyen veya güzel iş yapan herkes gerek mücazat ve gerek mükâfat olarak hakkını almalıdır. Ama Sorgu ve dava Demoklesin kılıcı gibi bir kesimi korkutup, diğer kesimi şirretleştirmemelidir.
PKK- DTP ve onun sözcüsü olanlar, açılımın muhatabının kim olduğunu söylüyor? Sizi kiminle muhatap olmaya zorluyor? Bir kaşık suda nasıl fırtına koparıyorlar?
Bu milletin düşmanları eğitimli ve kimler tarafından yönlendirildikleri millet tarafından bilindiği gibi devletin bütün kurum ve birimleri tarafından da biliniyor. Bu gün bize “PKK sorununu çözün tam zamanı” diyenler, PKK-DTP’ ye de benzer şeyler söylüyorlar.
Bu gün hiç hazırlıksız açılım “zokasını” yutanlar. Etekleri ayaklarına dolaştı ve şu an ne yapacaklarını bilmiyorlar. Bu gün güneydoğumuzdaki ve başımızdaki bela dünden daha fazla hale geldi. Hainler bir kısım geleceğinden endişe edenleri de arkasına alıp devleti zorluyorlar.
Devlet acilen hukuku işletip, hainlerle milletin arasını açmalı ve yangını kendi merkezinde hapsetmeli ve hukukun içinde boğmalıdır. Aksi halde kontrolsüz orman yangınlarının bütün ormanı yakıp yok ettiği gibi fitne ateşi milleti yakıp yok edebilir-Allah korusun.-
Sayın Başbakan ABD’ye gitti. Obama ile görüştü. Basına bakılırsa Obama bize Afganistan da muharip güç ve İran ile ilişkilerimizde ABD’nin yanında olmamızı istedi. Bizde PKK’yı hal edin dedik! Ancak işin aslını kimse bilmiyor. Farz edin ki, söylendiği gibi o zaman ABD bizim PKK sorunumuzu nasıl çözecek?
ABD, Irak yani Kerkük petrolleri ile 40 yıllığına bir anlaşma yaptı ve 2011 senesinde de Iraktan çekilmeyi düşünüyor. Peki, ABD’nin menfaatlerini Irakta kim koruyacak? Geriye kimi bırakacak menfaatlerini korumak için? Öyle bir iş yapmalı ki, ABD Iraktan çekildiği halde dahi menfaatlerine halel gelmesin!
O zaman yapılacak bir iş var. Türkiye’nin müdahale imkanını ortadan kaldıracak, ayaklarının üzerinde duran, Hem ABD’nin dolayısı ile Türkiye’nin himayesinde bir Barzani ve benzeri bir yönetim!? Bu yönetim hem ayakları üzerinde dursun ve hem de ABD’nin 40 yılık menfaatlerini korusun.
ABD, Irakta bırakacağı Kürt yönetiminin ayaklarına bağ olmayacak, onun hareket edeceği bir ortam meydana getirilebilmesi içinde Irak’ın kuzeyinden PKK kamplarının ve unsurlarının hal edilmesi gerekir.
O zaman yapılacak iş Irak’ın kuzeyinde çöreklenen PKK, militanlarının dağıtılması gerekir. Bunun içinde Türkiye bir kısım hareketler yapmalı ki, ABD yapacağı faaliyetlerde rahatlasın. Biz af edelim, bir kısım fazladan imkânları açılım adı altında verelim. Hem ABD rahatlasın, Hem bizim hükümet sorunu çözdüm diye millete hava atsın, hem de PKK ve DTP bölgeye bakın sorunu çözme noktasında yeni haklar ve kazanımlar yaptık diye arkasında ki desteği artırsın ve kuvvetlendirsin.
Böylece hem PKK tamamen siyasallaşmış olsun, hem de eli kanlı katil ve katiller af edilmiş olsun.
Siyasallaşan PKK’nın Beynelmilel güçlerden yarın tanınmış kimliğini göstererek bir kısım toprak talepleri ve ayrı devlet talepleri olabilsin(!?)
Devlet, bütün kurum ve birimleri ile uyanık olmalı, milli menfaatlerimizi pazarlık konusu yapılmasına izin vermemeli ve sorunu hukukla çözmelidir. Bizden söylemesi…
Mustafa Göktekin
YORUMLAR
Oldukça vahim olaylardan bahsediyorsunuz. Elbette bunları vicdanlarımızda değerlendirme altına almalıyız ve siyasi tercihlerimizi haktan, ehil olandan ve sorunlarımızın çözümünden yana kullanmalıyız.Yoksa bir hasta adam operasyonuna daha dayanacak gücümüz kalmayacak korkarım...