- 829 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
SENDİKACILIK ÜZERİNE.....
Sendiaların kurulus amacları bellidir;nedir bir hatırlayalım isterseniz kısaccalısanların haklarını korumak ve calısma kosullarını daha iyi olusturmak icin kurulmus olan olusumlardır...
Tabiki sadece calısanların degil;calıstıranların da sendikaları vardır(TİS)Türkiye İş verenler Sendikası......
Ülkemizde sendikacılık özellikle merhum ECEVİT in 1980 oncesi calısmaları ile sendikacıların da destekleri ile cok genis capta orgutlendiler,
12 EYLUL e kadar bayagı isci hakları elde edilmisti,toplu sozlesmeler cesitli haklar calısma kosulları konusdunda bayagı yol alınmıstı....
Ustelik sendikalı uye sayıları gittikce artıyordu;ne oldu ise 12EYLUL den sonra her seyde oldugu gibi sendikacılıkta adeta yok edilmeye calısılsı ve su anki goruntuleri ile yok olmaya bırtakıldı..yani sendikacılık ulkemizde maalesef bitti gibi sadece isimleri kaldı..
Hele hele AKP doneminde sendikalı calısan uye sayısı nerde ise %70 lere kadar geriledi..
Son donemlerde MEMUR sendikaları arttı hatta isci sendikalarından uye sayıları daha fazla arttı,ama onlarda da toplu sozlesme ve grev hakkıne yazık ki yok oysa ULUSLARARASI SENDİKACILIKtakip edildiginde bazı haklarının oldukalrından bir haberler,
Kısacası yok oldu gitti hatta sendika yoneticileri maalesef ama maalesef sendikacılıgı bırakıp bazı parti isleri ugrasmaya baslamıslar,elbetteki kisisel olarak herkesin bir partiye gonlu vardır hatta parti icinde calısabilir,ancak sendika gorevinden ayrımıs olması gerekir,
Ya sendikacılık yapacaksınız yada siyaset baska yolu yok...
Sendikacının tek hedefi amacı calısanın hakkını korumak sendikalı uye sayısını artırmak vede calısma kosullarını iyi bir seviyeye getirmektir.
Fakat goruyorumki sayın sendika yoneticilerimiz o parti senin bu parti benim dolasıyorlar adeta onların propagandasını yapıyorlar bu olmaz,elbetteki partilerle dayanısma icinde olacaklar anca calısanlar icin calısma yapmak adına....
Egerki siyaset yapmak istiyorznız lutfen eski TÜRKİŞbaskanı sn BAYRAM MERAL in yaptıgını yapın derhal istifa edin dilediginiz partiye girin sartlar olusur ise meclisede girin buraya kadar her sey normal....
Ama sendikacı olarak esas gorevlerinizi unutmayın idoolojik vaziyetlerden kacının aıl goreviniz olan sendikacılıgıda adam gibi yapın.....yda yapacaklara bırakın......
YORUMLAR
Yarın birgün bu konu da da bir yazı yazacağım.
Seni kutluyorum.
Yazın da harika.
Bana kalsa GÜNÜN YAZISI seçerdim.
10 puanla puanla başarırsam ne ala.
Gönüllü kölelik düzenini kurmuş sendikalar devlet ve patron üçlüsü.
Firavunluk yapmaktalar.
Bu konularda hiç düşünmeyen ve yazmayan adam kendini yazar sanmasın.
Saygılarımla.