- 755 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YAR SEVGİSİ DEMİŞTİM YA...
Sevmek, sevip sevildiğinde anlamını bulan bir bütünlüktür. Sevmek, sevginin sadece yarım parçasıdır, bir ayağıdır. Sevilmek de sevginin diğer yarım parçasıdır, diğer ayağıdır. Aranmaz bulunur. İki uyumlu yarımın birbirini tamamlamasıdır. Seven önceden sever ama bulduğu kişide kendisini sevecek kişidir, mutlaka sevecektir zaten. Bir yarım sadece kendi diğer yarımını bulursa bütünlük olur. Her iki yarım sadece sevmişse işte sevgi budur. Sevmek ve sevilmek budur.
Sevmek ve sevilmek bütünlüktür, sevgidir, aşktır. Bütün olmuş sevgi ise huzurdur, hazdır, yaşam sevincidir ve her şeyi sevmektir. Zaten sevmek ve sevilmenin kendiliğinden getireceği olağanüstü yaşamdır. Anlatılmaz, anlaşılamaz sadece yaşanır. Artık; çünküsü, aması, nedeni, niçini, nasılı yoktur. Sorgusu, sorusu yoktur. Kilosu, ebatları veya şu kadar yüzdesi yani miktarı yoktur. Sevdikçe sevildikçe sevgi çoğalacak, çoğalacak, çoğalacaktır. İnanmak ve güvenmek vardır. Seven ve sevilenin tarif edilemez bir güzelliği akıl almaz bir güçlü oluşu vardır. Sevmek, sadece sevmektir ve paylaşımdır. Almak değil vermektir, seven ve sevilenin sevdiğine düşündüğü, hep yaptığı.
Gitmek yoktur asla karşılıklı sevenler için. Ayrılık vardır, hicran vardır ama hep vuslata özlem vardır. Sevgiyle birlikte büyüdükçe büyüyen.
Ebedidir, sonsuza kadardır sevgi de, özlem de.
Seven sevdiğini daha daha düşünür, sevilen sevenini daha daha düşünür. Onur veren, gurur veren bir kıskanması vardır seven iki yüreğin birbirini. Haz, huzur veren kıskançlıktır bu sanki. Kıskandıkça, kıskanıldıkça sevgileri sonsuza doğru hızla yol almaktadır adeta.
Sevilmeden sevmek veya sevilenin sevmemesinde ise bencillikleri vardır mutlaka bir tarafın. Nefistir, saplantıdır. Tek taraflı sevdiğini sananların yaptıkları en büyük yanlış ise, böylesi sevginin var olduğuna ya kendilerini inandırmaları ya da sevgi adı altında bir tuzak saklamalarıdır veya tuzağı görememeleridir. Zaten kaçınılmaz sonu; acıdır, elemdir yaşamdan ve hiçbir şeyden tat alamamaktır. İnsanlardan kaçmaktır. Huzursuzluktur. Huzur vermemektir hiç kimseye.
Sevip sevilmemenin veya sevilip sevmemenin kaçınılmaz getirisidir bu da. Sevilmeden sevince veya sevilip de sevmeyince; ayrılık, gitmeler kaçınılmaz sondur. Alan alacağını alıp gider. Veren biter. Veren de gider; sadece diplere, her gün, her gece. Böylesi, sevilmeden sevmek ise acizliktir.
Sevilmeden seven, yüreğini dinlemeden diğer yarımını arıyor demektir. Hep yanılacaktır. Her yanıldığında kaybedecektir. Çünkü bulmayı beklememiş, hep aramıştır. Yarımını bulduğunda ise; bütünleşmeyi, sevgiyi ve sevilmeyi epey zaman anlayamayacaktır.
Sevilen kadın güzelleşir
Sevilen erkek güçlenir
Seven ve sevilen iki insan ise hem güzeldir, hem çok güçlüdür. Güneş gibidirler.
Sevmek, sevilmek; sorgusuz, sadece sevmektir. Ebedi ve sonsuza kadar.
Sevmek denilince, YAR SEVGİSİ denilince anladığımı, bildiğimi ve düşündüklerimi paylaştım sizlerle.
Kendimce elbette…
Haluk KALKAY
Sevgiyle kalın daima (Paylaşılanıyla, karşılıksız olanıyla)
Saygılarımla.