- 534 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARALAMA YAZILARIM
KARALAMA YAZILARIM
..ölmeyi istemek ve bunu çok dillendirmek çok da doğru değil ancak teşbih ve anlatım ifade üslubu açısından ele alınırsa ne ala....demek sabretmek bu olsa gerek .. ..hakikatler çamurla sıvanamaz veya güneş balçıkla yok edilemez .. ..hiç uslanmaz insan hataları hiç arkası kesilmez... ..içimdeki fırtınaların çoşkunun kendisidir durmak bilmeyen en yüklü akarsular.. dişlenmiş delik deşik olmuş hayatın kendisinden sular fışkırıyor....gece ve gündüzün birbirini aksatmadan takip etmesi gibi iman ve küfür doğru ve yanlış sıcak ve soğuk ahlaklı olanla ahlaksız olan hak ile batıl olan da birbirini takip eder izler mücadele içinde olur..HAK’ın sesini ve sözünü elinde tutanların karanlığa ve batıla hayasızlıklara fırsat vermeyecek kadar güçlü kuvvetli olmaları gerekir "..küvvetli mü’min zayıf mü’minden hayırlıdır.." BUYURUYOR EFENDİMİZ .. ..bir kabrin başında olmak eğer bu kabir en sevdiklerinizden birine ait olursa nasıl bir ruh dünyanız nasıl bir heyecan ve etkileşmeler altında olacağınızı düşünün...keşke kent hayatları bizi işgal etmeden biz canımızı kurtarıp bu ilk asli ziyaretlerimizi yapabilseydik .. ..yaz biraz da ortadan kaybolmak..tatil ve seyehatlerde olmak demektir..beni taşıyor mu gözlerin .. ..sahilde bir başına kalmış dalmış gitmiş insanın iyot kokusundan başka burnunun direğini sızlatacak ne var...)))..şair ilk başlangıçta keskin iyotu diline bulaştırıyor sevgiliye seslenmenin en keskin ifadesini hissettiği iyot ile ancak anlatmasını becerebiliyor garibim ... . ışığımı aldığım gözlerine ne zaman çarpsam sarsılıyorum ..ne tarafa kaçıracağımı bilemediğim gözlerimi yine gözlerine kaçırıyorum.. yeni ve hakiki hayatın adı " ahıret hayatı " mızdır .. ..bedevi ve cahil ve vahşi olduğu kadar muannid bir toplumun insana ve insanlığa yaptığı zulüm anlatılamaz elbette bu karanlığa bu cahiliyyeye bu zulme dur diyecek aydın insan önder imam mutlak temiz ve sevgi adalet insanı bir peygamber ahlakı çıkmalıydı ve yüzyıllar içinde bu son önder peygamber’i izleyen nice ışık insanlar da çıkmalı gelmeliydi...her birimizin bir düşünce-tefekkür-çile-üzüntü-dert edinme insan ve toplumun geleceği neslimizin dosdoğru olkması adına sığınacağımız bir hira’sı olmalı ..hira okumaya başlayacağımız ilk adımdır ....kim bilir nasılsın ne hallerdesin ve kim bilir hangi nefretler ve acılar ve sevilmeyi bekler günlerin var.. ağzının tadı olması bir insanın ne şanslılık.. ..dönüp dolaşıp en şikayetçi olduğumuz ve hiç haz etmediğimiz şartlara doğru koşuşlarımız tam bir ironi..baş döndürücü çelişki ve tezatlar yumağı halinde seyr eden dünya her manşeti ile yerden yere yıkıyor insanı....kalbi olmayan yani hissetmeyen insan daha vahşi daha aşağı değil midir canavardan...yaşamak ne güzel ..ah sevilmek ve sevmek daha güzel .. ..güneş sımsıcak bakıyor bütün yer ve gök ve en güzeli istanbul apaydınlık .. ..korkularla yaşadığımız bir dünyanın bu kadar sevilir oluşu anlamaya çalışıyorum .. ..ve yağmur dinmeden devam ediyor .. ..özledim toprağımı özledim ilk kalp çarpıntılarımı ve gölün bana yaşattığı rüyaları ..hayat devam ediyor ve ömür geçiyor konuşan sadece sessiz duygularımız kağıtlara döktüklerimizin yanında yazamadıklarımaz içimizde saklı birikmiş olarak yaşıyorlar .. ..ahh kanun ve tanbur sesi ara taksim sonrası damla damla enjekte edilen ve nsan ruhunu tedavi edici güftenin yaydığı huzur iklimi ...doğrusu akşamın sessizliğinde bir sahil kenarında denize nazır dinlemek... ..hayat zıtlıklarla örülü ..sıcak ve soğuk gece ve gündüz doğum ve ölüm dünya ve ahıret eğri ve doğru yaz ve kış erkek ve dişi artı ve eksi mutllulukk ve mutsuzluk ..vb..görülüyor ki her şey zıddı ile anlamlı ve hayat böyle daha zengin daha gerçekci burada önemli olan çizgi herşeye hazır yaratılış gerçeğimize uyumlu sebep sonuç ilişkilerine ilahi iradeye tam bir teslimiyet içinde ancak huzur ve sukunet söz konusu olabilir .. ..gerçi ahlakı yozlaştıran şehrin taş-beton-bina gibi unsurları değil ama bu yükselen kule velerin ve metal düşüncelerin gurur ve kibri yaşam felsefesi kşkırtmıyor mu ? ahlakın düşüşünü.. ..ve küçük balıkçı limanındaki sandalların birine bindiğimi dalgalara karışıp ine çıka deniz kokusu ve balık hışırtıları ile denize açıldığımı düşünüyorum ve oltama takılan gümüş balıkların şarkılarını dinler halimle mütevazi sade küçük dünyama şükredişim yeter ki tek dostum balıklar ve martılar bırakıp kaçmasın benden ..işte bu hayal ile durdum salacakta.. ..denizlerin ve göklerin mavilikleri kadar güzel sevgili.. ..ve akşam olunca mehtap ve yakamozlar raks ede dursun mavi siyah suda duygularımı yazmaya devam ederim ben de.. ..kimse bilmeyecek görmeyecek duymayacak ta ..sen hep benim en gizli gizemli hayalim düşlerimdeki gerçeğim kalacaksın ..
..senden başka bir sevda tatmadım görmedim bir daha.. ..sakladım ve saklandım hiç bir adres doğru değildi bana gönderilen bütün kötü nazarların oklarından bugüne kadar korundum ah beni kim kolluyor kimin duasını almış isem asla vefasızlık etmem er geç dualarım ulaşır ona.. ..hayat ve yaşananların akışı bulanık bir sel suyundan ibaretse nasıl bir ümit ışığı bekliyor olabilir ki insan...her şeye rağmen bir çıkış yolu gözetleyen çıkışını yaşar .. ..kalbi olmak sadece o et parçasına sahip olmak değildir bunu herkes biliyor işte bütün mesele de bu ..! ..kalp bütün hissiyatımızın merkezi ve beyin kadar önemli.. ..sevmek yaratılışımızın en güzel rengi en anlamlı tarafımız.. ....sabah ezanları okunmazdan önce seyre koyuldum göğü ve şehri .. ..şafak sökmeden ayaktaydım bu sabah ve pencerenin dışarısı karanlıktı bekledim aydınlığı dinledim ezanları erkenden kuşandım yeni güne.. ..aşk acı çekmeyi gerektirir acılarla büyümeyen duygu aşk değildir .. ..bakalım bugün bana ne yapacaklar ülkenin sözde basın-medya köşe yazarları....bakalım göbeğini kaşıyanların hayatında neler olacak ( ! )..sanki kendilerinin göbekleri yok veya hiç kaşınmazlar .. ..tabi ki ancak yüzlerin duruşu ve gözlerin hayata süzülüşü her şeyi olmasa da bir fikir edinme açısından ip uçlarıdır.. ..bugün sadece kendimni merak edeceğim hayır ve iyilikler ibadetler noktasında neler yapabilkiyorum yerinde mi sayıyorum yoksa mesafe almış mıyım ...ümit ve korku bu olsa gerek hayat bize zaman zaman kendimize çeki düzen vermemizi ister .. .ne hayat ne de verdiğimiz uğraş yaptığımız savaş bizi yalnız bırakmıyor ki..veya hiç yalnız kalmayacak kadar sürekli ekşın halinde olduğumuz gerçekten gerçek ..ne var ki hiç ummadığımız bir an yalnızlaştığımızı farkediyoruz.. ..AH NE GÜZELDİR BİR BİLSENİZ BENİM MAVİ YALNIZLIĞIM ....desem de inanın ....insanın yalnızlığını değiştirmiyor ki kısa süren mutluluklar atılan sevinç çığlıkları ... .o kadar sayısız böylesi yüzlerce duygu ve sevgi akşı var ki neredeyse okunuyor hikayeleri yüzlerinde gözlerinde insanların ....evet karşılıksız olanı en anlamlı olanı .. ..oysa en güzeli değil midir sevebilmeyi hissetmek ve sevmenin bu baş döndürücü sıcaklığı ile hayata sıkı sıkı tutunması insanın ...varsın haberi olmasın varsın karşılık vermesin yeter ki hayatının bir köşesinde ona ait bir yer olsun....sevgi ve sevmek insanı olgunlaştırır sabretmeyi ve beklemeyi öğretir hayatı anlamaya götürür...
..içimdeki gözlerimdeki hayallerin en önde geleni her zaman sen oldun ..sabahın bu sessiz ama temiz soluklu deminde nasıl düşmessin düşlerime..
MUSTAFA KAYA
23.11.2008
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.