- 2026 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAYAL GÜCÜNÜ GELİŞTİRMEK NEDEN GEREKLİDİR?
Teknolojinin insan yaşamındaki önemi tartışılmazdır.Bitmek tükenmek bilmeyen problem ve ihtiyaçlarımız,bizleri yeni ve pratik çözümler üretmeye zorlamaktadır.
Baş döndürücü bir hızla gelişen bilim ve teknoloji aslında insanımızın tasarım gücünü de ortaya çıkarmaktadır.Teknoloji o kadar boyutlu bir yapıya sahiptir ki, bir taraftan kendine özgüdür;bir taraftan da her türlü bilginin, birbiri ile iç içe geçmiş karmaşık döngüsünden oluşur.Hiç bir bilgi değersiz değildir.Zincirin halkalarında olduğu gibi teknolojide de halkalar birbirini tamamlar.Örneğin,robot teknolojisini kullanıyorsanız;elektriği,hidroliği, pnömatiği,cisimlerin dayanımını ,fiziği, biyolojiyi, kimyayı,psikolojiyi bir bütün içinde düşünmeniz gerekiyor.Ayrıca bu işin ekonomik, estetik,sosyal boyutlarını da göz önünde bulundurmanız gerekiyor.
Aslında bir ihtiyacı veya problemi gidermek için önce problemin tespitine;bu problemin çözümü için de bolca hayal gücünü kullanmaya,hatta uçuk fikirler üretmeye ihtiyaç vardır.Joule Vernes’in Ay’a gitmeyi hayal etmesi, belki de Ay’a yolculuğun ve bu alanda ki teknolojinin gelişmesine yol açmıştır.Bir çok filozof’un günümüze ışık tutan düşünceleri,buluşları, bugün, hayatımızın vazgeçilemeyen unsurları haline gelmiş olması, onların bir zamanlar hayal ettikleri,düşünce temelinde yatmaktadır.
Ne elektrikten ne de elektrikle çalışan makine ve aletlerden vazgeçebiliyoruz.Hep, “daha, daha !..” dememizin bir nedeni de teknolojinin insan hayatını kolaylaştırması ve onu yeni fikirlere kanalize edebilmesidir.Bilim, Sanat ve Tasarımlar(buluşlar) insana faydalı olabilmesi ölçüsünde önemlidir.Bir tasarımın ekonomik, işlevsel ve sıra dışı olması da teknolojinin gelişmesine katkı sağlar.Ama çoğu kez, uçuk fikirlerin toplumda kabul görmesi zor olmaktadır.Bu eskiden beri böyledir, hatta alay konusu bile olabilmektedir.Hep “ayaklarımızın yere basması” istendi bizden.. Artık KENDİMİZİ ZİRVEDE GÖRMEK İSTİYORSAK,AYAKLARIMIZIN YERDEN KESİLMESİ ZAMANI, ÇOKTAAN GELMİŞTİR!..
Aralık 2006,Konya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.