- 1397 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
ALEVİLERİ PKK YLA AYNI KEFEYE KOYUYORLAR.
Alevi çalış tayı birkaç aydır sürüyor ne bir neticeye bağlandın nede somut bir adım atıldı. Sadece alevi ismiyle gündemi meşgul ediyorlar. Bazı toplantılardan hatta alevi bir kişi bile olmadığı bir çalış tayı hangi anlamda hangi düşüncede ortaya atıldığı gittikçe insanlarda olan tereddütleri derinleştirmeyle birlikte gelecekteki berisizliği derinleştirmeye başladı.
Alevi çalış tayı adı altında Alevilerin sorunları tartışılırken Alevilerle fikir alışverişinden bile bulunulmuyor anlam veremediğim bu toplantılar zaman geçtikçe benden kuşkuları tetiklemeye son hızıyla devam ediyor ve bu kuşkularımda belirsiz olmadığı zaman geçtikçe belirginleşmeye başladı. Ve günümüzün hükümeti nelerin peşinden olduğunu görmeye başladık.
Asıl amaçlarını da ortaya çıkmaya başladıklarını düşünüyorum.
Tarihten beri Alevileri karalamaktan olan bir zihniyetin günümüzde Avrupa birliğinin dayatmalarıyla birlikten eşit yurttaşlık söylemine yakın duruyor gibi görünmeye başlamasıyla birlikte. Görünen o ki daha kötü daha iğrenç bir şekilde karalamaya devam ediyor.
Alevi çalış tayı adı altında Alevilik sorunlarını gündeme taşıyanlar aynı gündemi PKK birlikte tartışıyor Kürt açılımı adı altında yılardır bu ülkenin gözünden insani değerlerini yitirmiş bir terör örgütüyle birlikte tartışmak gündeme birlikte taşınmasın büyük üzüntü ve kaygı vericidir
Buda AKP i karalama ve düşman göstermenin yeni tanımı,
Kuranı kerimden bir örnek vermek istiyorum. İçkiyle ilgili. İçki hakkında üç defa ayet gelmiştir
Peygamber Efendimiz bir yere giderken içki içen bir topluluk görür ve o topludaki insanlar gayet neşe içinde gülüp eğleniyorlarmış peygamber efendimiz el açıp hey allahım sana şükürler olsun ki bu güzel nimetini vermişsin bak kullarına kaynaşma aracı olmuş insanlar gülüp eğleniyorlar der. ve devam eder gider sonrada duyar ki insanlar urdan namaz saatinde namaz kılmışlar ve o esnada imamlık yapan kişi alkolün etkisiyle okuduğu ayetleri tam olarak anlatamadığında dilinin sürçmesiyle yanlış anlamlar ortaya çıkmış bu durumda sonra gelen ayetten şöyle der içkiliyken namaza yakalaşmayın
Son gelen ayetten de kumar zina ve içki haramdır yani günümüzün deyimiyle yasaktır
Ve ondan sonra içkide zinayla kumarla aynı kefeye konuldu zinanın ne kadar adi bir suç olduğunu hepimiz biliriz ve içkide aynı ayetten olduğu için bugünkü iş başında olan zihniyet aynı görmeye başladı. Düşünebiliyor musunuz buradaki yanlışlığı görmemek mümkünmü?
Bunu ne için anlatma gereği doydum? Çünkü bugün AKP hükümeti alevi toplumunu PKK yla birlikte tartışmasının en büyük nedenlerinde. Verdiğim örnek gibi halkın güzünde Alevileri kötü göstermek ve ayrıştırmaktır akıllarında yatan düşüce budur bence. bunuda yapıyorlar Yapmaya da devam ediyorlar.
Peki, nerden kaldı Alevilerin sorunları nerden kaldı Alevilerin eşit yurttaş hak ve özgürlükleri. Anlaşılması gereken şuki geçmişten bu başbakan degilmiydi cem evleri cümbüş evleri diyen bu başbakan degilmiydi karaca Ahmet mezarlığına kepçeleri dayayan. bu bir iki örneği kısacası. Bugünde gözümüzün içine baka bak bizleri uyutmaya çalışıyorlar artık kimseye kanmayacaklarını aleviler deklare etmişlerdir ve haklı davasının üzerindeki çirkin emellerin gerçekleşmesine izin verilmeyecektir iyi bilinmelidir…
Mehmet YILDIRIM
YORUMLAR
sevgili kardeşim şahsen ben bir alevi olarak bazı alevilerden farklı düşünüyorum şim di neden diyeceksin şöyleki zamanında alevilikle ilgili bir program izlerken birisi çıktı önce kendini tanıttı ben dünya aleviler başkanıyım ve de alevilik müslümanlık degildir sipiker diyorki öyleyse nedir başkanda diyorki alevilik şamanlık budiizimlik yahudilik hıritiyalık bunların karması bir şey dedi bunu kim alevilere başkan seçmiş yada kendisi gibi düşünen kaç alevi var kaç kişiye hitab ediyor işte onun için dir ki önce biz kendimizi tanımlamamız ve de biz şuyuz bunun dışındaki düşünceler aleviyim demesinler yada bunlar alevilik illada bu derlerse kendimize alevi degilde başka bir isim bulmamız lazım vede ondan sonra da gelin biz buyuz vede şu şu haklarımızı istiyoruz diyebilmemiz lazım ha desenizki sen nasılbir alevilik istiyorsun ben hz ali aleviliği istiyorum eger ki aleviliği benim gibi düşünen kişiler azınlıktaysa da sanmıyorum bizi dışlasın çogunluk kendi aleviliğini yansıtsınlar içimizdeki ateistleri de temizlememiz lazım çün kü ataistler asla alevi olamazlar Allaha Resulüne Kuranına ve de hz Alinin vasıflarına inanmayan şahıslar asla alevi olamazlar bunlar ortalık karıştıran fitne körükleyen kimliğini satışa çıkaran avrupaya yaltaklanan satılık insanlardan başkaları degillerdir ben asla Allahsız Muhammed siz Alisiz Kuransız alevilik istemiyorum hayatım pahasına der selam ve de sevgilerimi yollarım herkese
İşlerimin yoğunluğundan dolayı sayfana geç geldim. Güzel bir konuya değinmişsin ama konuyu yanlış bir perspektiften ele almışsın. Ben şahsen bunu senden beklemezdim. Alevi felsefesine ters bir yorumdur.
Benim sadece bu konuda söylediğim şudur: Alevi halkının da kendi içinde tutarsız yanları var. Bu konuyu sadece devlete veya iktidara gelen hükümetlere yüklemek ve medet beklemek gene Alevilerin siyasî yetersizliğidir. Bu öz noktayı kabul ve kavramak gerekir. Neden bunu diyorum? Eğer Alevilerde sağlam birlik ve dayatıcı olsaydı devlet de, iktidarlar da, Alevileri bu kadar boşuna almazlardı. Ve kendini tanımayanlar da kalkıp Aleviliği elma-armut diye niteleme hakları olmazdı. Zamanında kendini tanımazın biri, bu kelimeyi sarfettiği zaman hiç kimseden bir ses çıkmadı . Susmak onaylamaktır sözünden hareketle bugün kalkıp Alevi çalıştayını (elbetteki ondan medet beklemek hatalıdır ve eleştirilir. Gericiler ne zaman reform veya devrim yapmışlar ki? ) eleştirmek de bir sonuç veya çözüm değildir. Şu noktayı yakalamamız gerekir; İlk hedef Alevilerin, kendi arasındaki sunî ayrlıkları açığa çıkarıp kısa sürede birliğe gitmesi ve bu birliği sağlamlaştırması şarttır. Bu birlik oluşmadığı müddetçe ben şahsen karşı tarafı suçlu bulmam. Ben, asıl suçu kendi içimden ararım. Kendi içimdeki ayrık otunu temizler, ondan sonra dışarıya yönelirim. Mesele uzadıkça uzar. Ben kısa kesiyorum. Birlikten, dirlikten sürekli dem vuran Alevilerde maalesef bu birlik ve dirliği göremiyorum. Kişi biraz gerçekçi olmak zorundadır. Kafaları kuma gömmenin değil insanlığa, kendine bile yararı olmaz. Bu konu hakkında ben sayfama bir yazı astım. Onu takib etmeni ısrarla ve empati yaparak sorgulamanı istiyorum. Bu iş artık böyle süslü laflarla yürümez. Kendi içinde birliği sağlamıyan bir toplum veya örgütsel bir yapı, bu doğrultuda ciddi adımlar atmadığı müddetçe kimse ciddiye almaz. Yani uzun sözün kısası, bütünlüğün oluşması için birliğin yaratılmasıyla gerçekleşir. Bu çaba olmadığı müddetçe birlikten, kardeşlikten, dostluktan vs... vs... gibi süslü laflarla hiçbir yere varılmaz. Ki bu deyim Türkiye için de geçerlidir. İlkönce Alevilerin kendi içinde yekvücut olması ilk şarttır. Alevilik ve Aleviler, her türlü milliyetçiliğe, ırkçılığa ve gericiliğe karşı olduğu halde ırkçı gömleğini giymeye hazırlanıyor. Hani insanın ırkı yoktu? Bu ne lahana, bu ne turşu! Bunun gibi daha nice örnekler var. Onun için her Alevi bireyi, sahip olduğu felsefik görüşlerinin günümüzdeki pratiğiyle siyasî oluşumuna ters düşüp düşmediğini sorgulaması gerekir, kanısındayım.
Ayrıca diğer yorumlara da yanıt vermeyi çok isterdim fakat zamanım kısıtlıdır. Çünkü edebî olmayan çok mide bulandırıcı eleştiri ve yorumlar var.
selam ve sevgilerimle!...
hasandal62 tarafından 4/4/2010 5:37:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
mehmet yıldırım
Alevilik ve PKK isminin bile bir arada telaffuz edilmesi kadar anormal bir durum yoktur. Neden mi Aleviler ulu Önderimiz Atatürk'ün fikirlerini en iyi savunan ,Çağdaş, ilerici ve aydın bir topluluktur...PKK ne yapmaktadır, Atatürk'e o katil dilleriyle her zaman saldırıda bulunmaktadır PKK'nın başı ,Katillerin başı Abdullah Öcalan'ın mezhebi nedir işte sorunun cevabı buradadır...Soyunu araştırın tam bir Yezit tohumu olduğunu göreceksiniz...Fazla söze gerek yok İt ürür Kervan yürür paylaşımın için teşekkürler dost saygı ve sevgilerimi sunuyorum...
En büyük gericilik, gericiliğin merkezi, zirvesi emperyal kapitalizmdir. Sömürgeciliktir !
Etnik, dinsel, mezhepsel demokra(t)si ve özgürlük masal/maskeleri ile farkında olmadan işbirlikçilik eden ilkel, barbar ve feodal tanımına dahil olan bunu iyi algılasın...
Algı kırılması, akıl tutulması, kavram kargaşası ile emperyal efendiye av olmuşluğa, "sazan" hale gelmişliğe çok üzülüyorum ?!
Göktürkmen tarafından 12/4/2009 8:26:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
sayın hanay basit dediginiz olay insanların gözünün içine baka baka karalanan bir toplum var buda AKP hükümetin gizli senaryosu bunu fark etmek gerekiyor
ellbette bizde demokrasiden yanayız bizde hürve eşit yaşamada yanayız bizde din dil ırk ayrımı yapılmamasında yanayız.
ama ne yazıkki oyun içindeki oyunuda görmemiz gerekiyor ..
ilkin gezginlige çıkmak gerekiyor diyorsunuz?
biz bunları yaşıyanlardayız mereak etme arkadaşım...saygılar..
Ülkemizdeki demokratikleşme ve bir arada kardeşçe yaşama arzularını basit gerkçelerle eleştirmenin doğru olduğuna inanmıyorum.
Ermeni açılımı,Suriye açılımı vs. ile neden alevi açılımını karıştırmıyoruz da Kürt açılımı ile karşılaştırıyorsunuz.Üstelik Kürt açılımının adını da pkk açılımı olarak yazıyorsunuz.
Ezilmiş,dışlanmış insan pisikolojisinin yansımalarına denk gelen yazınız kendi içinde tutarlı da değil.
Değişmekten korkmamamız gerekir.
Gericilik;Bu güne yanıt vermeyen herşeydir.
Irkçılık;insanı kör eden bir idiolojidir.Bu gün Arab'ı,Kürd'ü beğenmeyenler yarın kendisinden başka sevecek insan da bulamayabilir...!
’’İlkin gezginliğe çıkman gerek; ancak sonra yurduna dönebilir, o zaman da ötekileri anlayabilirsin”
’’İlkin gezginliğe çıkman gerek; ancak sonra yurduna dönebilir, o zaman da ötekileri anlayabilirsin”
Sevgilerim size ve bütün Alevilere..
Yine bomba gibi bir yazıyla döndün abim tebrikler, duyarlı yüreğini kutlarım tüm yüreğimle size katılıyorum...
Avrupanın baskısıyla insan hakları ve alevi açılımı gereği duyan bu hükümet sizinde belirtiniz gibi göz boyamaya çalışmaktadır, bizler aydın ve ileriyi gören kişileriz, bizleri terör örgütüyle bağdaştırmaları utanç verici bir durum, yıllardır biz alevilerin üzerinden siyaset yapan devlet büyüklerinin ayıbıdır..
Bizler ırkçılığa ve şövenizme karşıyız ,bizim için önce insan, milliyetçiliğin her türlüsüne karşıyız... insanı severiz yaratandan ötürü...
Kutlarım canım abim, kalemin daim ve Zülfikar kadar keskin olsun....
UMUT ve DOSTCA
düşünücelerinize katılmamak imkansız her dönem Alevi toplumu gözardı ediliyor,oysa bizler bu geniş yelpazenin
en renkli en dürüst toplumuyuz.Bir kere felsememizdeki ince noktalar yetiyor anlayana,"eline diline ve beline sahip ol"en güzel de bu anlatır bence bu topluma bakış açısını,sevgilerimle bu gzüel konuyu irdeleyen yüreğinize..
değerli mehmet can öncelikle teşekür ederim sizinle birebir aynı fikirdeyim bunu açıkça söyleyim alevi toplum asırlardır
yok sayılmış bu ülkede yavuz selimden kelleci murat paşadan beri kıyıma uğrayan bir toplum
demem şu ki onların nesilinden gelen kişilerden elbetki farıklı birşey bekleyemesiniz kendi adıma ben beklemiyorum arkadaşım
bu geçmiş kıyımların tarihine bakarsanız kürtler aleviler karışı silah olarak kulanılmıştır tabiki kürt açılımına hız verilir bu ülkede
şehit yakınıyım ben acabaaaaaaaa bizlerin evlatları
toprağın altında çürürken dağda inen vatan hanilerin af edeceğimizi sanıyorlar örnek adam cineyet işliyor af çıkıyor ve bu sefer farklı bir cineyetle gündeme geliyor yüreği kin nefret dolan bir insanı arındırmaz hiç kimse
kürt toplumu hepsi eşkiyadır vatan haindir demiyorum yanlış anlaşılmasın lütfen
şu gerçeği herkes unutmasın
alevi toplum islamiyettin güler yüzüdür
ve büyük bir toplumdur
geregi yapılsın en kısa zamanda
kürtte açılım aleviye kaçılım olmasın varsa bu ülkede hukuk
diyorum
saygılar sunudum can yüreğinize aslında yazılacak çok şey var can sagolsın
tebriklerimi bıraktım sayfanıza
hak muhammet ali yoldaşınız olsun
zaralıcan
zaralıcan tarafından 12/3/2009 3:37:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
zaralıcan tarafından 12/3/2009 3:37:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kıymetli Mehmet Bey,
Böyle bir mevzuyu ele aldığınız için, cesaretinizden dolayı Sizi
tebrik ederim.
Müsaade ederseniz ben de bu mevzuda doğru bildiklerimi
yazmak istiyorum:
Efendim, her Kürt Kardeşimiz asla PKK'lı olmadığı gibi; her
PKK'lI da Kürt değildir. PKK'nın içinde Acem var, Ermeni var,
Batı'lı birçok milletten insanlar var.
Alevi Kardeşlerimize gelince:Bu kardeşlerimiz de,senin, benim
kadar PKK anarşi teşkilatına karşıdırlar.
Bir-iki Alevi vatandaşımız, PKK ile birlikte olmuşsa, bu hareket
bütün Alevi Kardeşlerimize mal edilemez ki..
Kaldı ki, bu anarşi teşkilatının içinde bizden de insanlar var,
şimdi biz, anarşi teşkilatı ile terazinin aynı kefesinde miyiz?
Elbette değiliz.
Selamlarımı bildiririm.
mehmet yıldırım
günümüzün hükümeti akp alevileri her dile getirdiginden pkk yıda dile getiriyor onun için aynı kefe dedim yazımı bir daha okumanı rica ediyorum selamlar.
Eline, diline, beline bütün anlamlarda sahip ol, Birtengri'ye şirk koşma, kul hakkı yeme, Emevi-Yezid adı batasıca gibi Arap ırkçısı sahte Müslüman olma, Peygamber'e ve onun ehl-i beytine saygılı ol...
Ne işimiz var bizim Süfyan-Muaviye-Yezit riyakârlığı ile, ne işimiz var bizim emperyal piyonu kanlı ve işbirlikçi faşist pkk ile...
Göktürkmen tarafından 12/4/2009 8:01:31 PM zamanında düzenlenmiştir.