- 522 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
TARAFMISINIZ?..
Taraftarmısınız? Yahut kimden yanasınız?
Toplum arasında bir kısım insanlar vardır. Her hangi bir, birliğe. Derneğe, partiye, vs. davet edildiğinde “Ben tarafsızım efendim.” “Ben bu konuda guruplar üstüyüm, partiler üstüyüm.” der ve hiç bir işin ucundan tutmaz.
Tarafsız adamlar. Tarafsızlıklarını ilan ettikten sonra ise artık kimse tarafından, yorucu bir işin ucundan tutması istenilmez. Onlar kale kenarında avanta bekleyen golcü futbolcular gibi nerede mevki makam var. Nerede avanta var, nerede nimet var, hazır bir şekilde beklerler. Beklerler ki, bu toplum üstü (!) Zat-ı muhteremlere (!) takdim edilsin.
Düşünürüm; tarafsızlık ne demek? Hiçbir şeyden yana olmamak mı? Hiçbir külfetli ve zahmetli işin ucundan tutmamak mı? Hiçbir riske girmemek mi (?!)
Vatan elden gidiyor. Vatanı savunanlardan veya satanlardan yana olmamak, Ortada mı durmak? Yani vatanı satan ile savununa aynı mesafe de mi olmak? Vatanın savunmasından yana olmamak, nötr durumda olmak, sıfır noktasında beklemek!.O zaman vatanı, milleti sevmiş mi oluyorsunuz veya sevmemiş mi oluyorsunuz? Yani! Hangi taraftasınız?
Birileri, ülkede kötü giden ekonomiden, pembeliği bile kalmamış kırmızıçizgilerden, asırlardır bizim olan Kıbrıs’ın Rumlara terk edilmek üzere olmasından, Ülkeyi nerede ise ikiye bölen Türban sorunundan, Din ve vicdanların üzerindeki baskıdan, iç ve dış politikada ki eksikliklerden rahatsız olmuyor. Bunların düzeltilmesi için çaba harcamıyor. Bunlar için içinde en küçük bir kıpırtı bile hissetmiyor. Peki, bu insan tarafsız mı oluyor? Evet! Tarafsız oluyor, partiler üstü oluyor (!)
Ülkenin kalkınması, yanlışların düzeltilmesi, milletin kültür değerlerinin imarı ve güçlendirilmesi için ilmi birikime sahip bir insanın gerektiğinde zamanını, gerektiğinde maddi ve manevi imkânlarını seferber ederek çalışması, o kişinin vatanperver olduğunu milletini sevdiğini gösterir.
Siz hem bu ülkede yaşayacaksınız. Bu ülkenin ekmeğini yiyecek, bu ülkede barınacaksınız. Devletin bütün birikimlerinden, imkânlarından istifade edeceksiniz. Vatan sizi iyi veya kötü hizmete çağırdığında ise, “Ben tarafsızım efendim.” diyeceksiniz. Siz tarafsız değil ancak, düşmanların ekmediğine yağ süren, vatansever bile olamamış, olsa olsa -teekkül edici yani hazır yiyici olabilirsiniz.
Halk arasında bir söz vardır.”Bi taraf (Tarafsız) olanlar, bertaraf olurlar.” Bertaraf olmak istemiyorsanız. Bi taraf olmayacaksınız.
Çocuk ana rahmine düştüğü andan itibaren, muhakkak surette kendi kendine veya içinde bulunduğu topluma göre, bir milletin, bir düşüncenin ve bir anlayışın mensubu olur. Tarafsız olanlar bile muhakkak tarafsızların tarafında veya yanlışların tarafında olurlar.
İnsan Hayatının her alanında, ona ölüm gelinceye kadar, içinde bulunduğu kavimle, babasının verdiği isimle, ailesinin soy kütüğü ile ve mensup olduğu inancı ile anılır. İstese de istemese de bir şeylerin bir yerlerin mensubudur. Yani tarafıdır. O halde! Tarafmısınız? Yoksa hala tarafsızmısınız?
Mustafa Göktekin
YORUMLAR
Elbette haktan yana taraf olmayan zalime taraf olmuş demektir. Hakka, haklıya taraf olunur ama taraftar olmak hemde fanatik. Şık değildir. Her şeye taraftar olunursa insan düşünme yetisini kaybeder. İnek gibi güdülür.
Göktürkmen kardeşimin yazdığı güzel değerlere ben de tarafım. Ama şu veya bu partinin fikirlerine de aynen taraf değilim. Düşünürüm, izlerim. Haktan yana da tarafım. Sevgiden, hakça paylaşımdan ve hürriyetlerden de yanayım.
Taraf olabilirim ama körü körüne fanatiğindan taraftar olamam hiç kimseye.
Yazınız güzeldi. Fakat daha açmanız gerekirdi. Neler yapılabilirdi? İsnatlarınızın dayanağı olan maddi deliller nelerdir? Çizdiğiniz kara tablo ne derece doğru? Aksini savunanlarda var hemde rakamlarla.
Emeğinize sağlık. Yazının özünü anladım. Kutlarım.
Mustafa Kemal Atatürk aydınlığı ve devrimlerinden yana tarafım, Türkçe'den, türk(ü)lerden, Türk(men)lüğümden yana tarafım,
" bilakâydüşart istiklal-i tam" bir Türkiye Cumhuriyeti'nden, ülkesinden ve ulus toplumsalından yana tarafım...
Göktürkmen tarafından 12/3/2009 8:39:37 AM zamanında düzenlenmiştir.