- 603 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
HUKUK SALATASI !
Bir hukukçu değilim ben !
Türkiye Cumhuriyeti’nin bir vatandaşıyım sadece ! Yaşadığım ülkenin bir hukuk sistemi var. Bir birey olarak beni de ilgilendiriyor. O yüzden bu sistem hakkında söz söyleme hakkını kendimde görebiliyorum.
Hukuk , kanunlar topluluğudur. Ülkede adaleti sağlamak için kullanılır. Adalet deyince de aklımıza terazi gelir. Boş olduğunda iki tarafın birbirine eşit olduğu kefelerden oluşur terazi. Yani eşitliği temsil eder. Hukuk önünde tüm vatandaşların eşit olduğu anlamına gelir.
Nasıl, sizler memnun musunuz hukuk sistemimizden ? Gerçekten doğru tartıyor mu bizim terazi ? O güzelim yasalarımız, herkese eşit olarak uygulanıyor mu ?
Bence hayır ! Bu ülkede,kesinlikle bir hukuk kargaşası var . Yani, adamına göre tartıyor bizim terazi !
On paralık bir suçlu, anında adaletin karşısına çıkarılıyor ve en acımasız cezaya çarptırılıyorken, çok ciddî suçlar işleyen bir çok kişi, elini kolunu sallayarak gezebiliyor bu ülkede. Bazılarına hesap bile sorulamıyor, davalar açılamıyor !
Ülkenin iktidar sahibi, telefonlarının yıllardır dinlendiğini iddia ediyor ama muhatabının kim olduğunu bildiği halde, hesabını sormuyor / soramıyor !
Bir dönemin genelkurmay başkanı, bu ülkede, askerî bir darbe yapmış, elini kolunu sallayarak geziyor ama hesap sorulamıyor ! Şimdi, en alâkasız bürokratlar, yazarlar, doktorlar, gazeteciler v.b. adamlar darbe hazırlığı yaptığı gerekçesiyle , doğru dürüst delil ve yargılama bile olmadan, hapishane köşelerinde çürütülüyor !
Yahu arkadaş, darbe kötü bir şey , kabûl. Darbe yapmaya kalkışanları yargılayıp cezalandıralım ; kabûl. Fakat, darbeyi çoktan yapmış, ülkenin yıllarına mal olmuş, gencecik fidanların ölümüne sebep olmuş adamları niye yargılamıyoruz ?
Bunun adı ; hukuk salatası değil de nedir yani ?
Adamın birini , ’’ terörist başı’’ ilân edip yakalayıp hücreye tıkmışık. Terör örgütü kurmak, yönetmek ve bebeklerin, gençlerin, sivil halkın ve askerlerin şehit edilmesinden sorumlu tutup, ömür boyu hapse mahkûm etmişik ! Bu adamın kurduğu örgüt illegal yani..
O örgüte üye olmaktan, yataklık etmekten, yardım etmekten kaç kişi var hapishanelerde ? Elbette ki oldukça fazla !
Peki geçenlerde neydi o törenlerle, o örgütün bayraklarını sallayarak ülkeye girenler ? Örgüt üyeliklerini inkâr ettiler mi ? Emirleri kimden aldıklarını söylemediler mi ? Pişmanlık yasasından yararlanmak istediklerini bile söylediler mi ? Hayır ! Yani bu adamlar hepsi o illegal örgütün birer üyeleri olarak, bayraklarını da sallayarak ve ülkenin parlamentosunda grupları bulunan yandaş partilerinin milletvekillerini de yanlarına alarak tören yapmadılar mı ?
Bu durumda senin salatan şunu gerektiriyor arkadaş ! Bu adamları ayaklarına kadar gönderdiğin savcılar serbest bırakıyor ve hatta ellerine yargılanamayacaklarını belirten yazılar veriyorlarsa, o örgütün illegalliği bitmiştir ! Yani biz ülke olarak o örgütün legalliğini kabullenmiş oluyoruz !
O zaman yapılması gereken tek şey kalıyor ; bu güne kadar kimleri o örgütü kurmak, yönetmek ya da ona üye olmaktan suçlamışsak, hepsini serbest bırakmamız gerekiyor ! Galiba terörist başı da buna dahil !
Hadi bakalım ayıklayalım salatanın taşını !
Bu konuda kimse konuşamıyor tabii. Ancak benim gibi, deli cesareti olanlar konuşabilir. Gerçekten en doğrucular, aslında deli olanlardır biliyor musunuz ! İşte ben de böyle bir deli olmamla gurur duyuyorum !
Bu ülkede hukuk sistemi falan yok arkadaş ! Her şey adamına göre işliyor.
’’ Kasımpaşalı’’ ’ya yan bakmayana bir şey yok ! Yeter ki ona muhalif falan olma, yan bakma, eleştirme. Soy istersen ülkeyi, korkma ! Yeter ki ’’ Kasımpaşalı’’ ya yan bakma ! Yan bakarsan eğer, bir anda bütün güçleri karşında bulursun. Herkes ve herşey aleyhine döner. Doğru giden işlerin bile bozulmaya başlar. Yıllardır ne kazandın , nerden kazandın diye sormayanalar, kapında kocaman rakamların yazıldığı cezalarla bitiverirler. Daha da olmazsa, darbeci ilân edilir, masumiyetini kanıtlayıncaya kadar - tabii fırsat verirlerse - hapislerde çürürsün.
Ben henüz yan bakmadım bu ’’ Kasımpaşalı’’ ya ! Henüz rastlaşmadık da ondan. İnşallah karşılaşmayız. Çünkü benim kendisine bakışım pek öyle yan falan olmaz. Öyle bir bakarım ki, asılacak adam oluveririm bir anda. Al başına belâ ! Ülkede idam cezası da kalkmış ! Durup dururken adamı zora sokmanın anlamı yok. En güzeli karşılaşmamak, diyeceğim ama birilerinin bu ülkenin hukuk salatasından, yönetim ve demokrasi karmaşasından rahatsızlık duyduğunu, birilerinin gözlerinin kör, kulaklarının sağır olmadığını da göstermek gerekiyor galiba.
Ben en iyisi, şu hiç görmediğim Kasımpaşa’ya doğru bir yol alayım !
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Bu ülke " yasa bir defa delinmekle bir şey olmaz" diyen babakanlar gördü. Bu ülke " verdiysem ben verdim, kime ne" diyen başbakanlar gördü ve bugün ki sistemede çok daha yasaları delen ve delmekle bir şey olmaz diyen başbakanların yanında bakanlar ve cumhurbaşkanları da görecek bundan eminim.
Hukukun herşeyi üstünde olması dileği ile saygılar yüreğinize.