- 1036 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Anteres.
Seyrettiğim bir belgeselde gök cisimlerinin birbirleri ile olan mukayeseleri ve Antares diye adlandırılan bir yıldızın güneş, dünya ve diğer gezegenler ile yapılmış olan mukayeseleri bana aşağıdaki yazıyı yazma fırsatı verdi.
Görünen o ki!
NE BÜYÜKLÜKTE SON, NE KÜÇÜKLÜKTE SINIR YOKTUR.
Güneşe oranla küçüklüğümüz neyse!
Hücrelerimize nispetle büyüklüğümüz ondan geri değildir.
Büyüklük küçüklük açısından her şey mukayese edildiği şeye göre değer ifade eder.
Şu günkü teknik gelişmelerin verdiği imkân ile yapılan tespit sonucu Antares gökyüzündeki 15. büyük yıldız. (kim bilir Antares’in yanında görülemeyecek kadar küçük kalacağı daha ne büyük Antaresler var.!!
Bütün bunların yaratıcısı düzenleyicisi, sevk ve idare edicisi, Allah insanlığa ömür ve imkan verir ise; İnsanlık mikro âlemde insanı hayrete düşürecek cismen küçük, sanat ve hikmet açısından çok büyük, mikroskobik varlıkları!!!
Makro âlemde ise;
Şimdi büyüklüğü karşısında hayrete düştüğümüz, cisimlerin yanında mikroskobik küçüklükte kalacağı büyük varlıklar görecek.!!
Bize göre büyüklüğü ve uzaklığı rakamlar ile tarifi ve mukayesesi mümkün olmayan daha neler keşfedilecek.
İnsan oğlu Yüce yaratıcının akıl almaz daha nice sanat eserlerine şahit olacak, daha neler görecek.!!!
Peki, şimdi düşünelim.
Bütün bunları keşfeden, isimlendiren İNSAN şu kâinatta ne kadar yer tutar?
BU SİTEM İÇİNDEKİ YERİ, DEĞERİ VE BÜYÜKLÜĞÜ NEDİR?
BÜTÜN YARATILMIŞLAR ARASINDAKİ SEÇKİN KONUM VE İMKANI KİME VE NEYE
BORÇLUDUR?
BU SONSUZ İMKAN VE İLİMİN ONA VERİLİŞİNİN ÖZEL BİR SEBEBİ YOKMU?
İnsan hala "laked haleknel insane fi ahseni takvim" İNSANI En güzel ( en mükemmel ) bir surette, şekilde yarattım hitabına dikkat etmeyecek mi?
Ve İnsan hala " Allemel ademe bi esmai kulliha " sırrını dikkate almayacak mı?
"İnsana bütün isimleri ( ilimleri, yarattığım her şeyi takliden yapabilme ilmini ) öğrettim.
İlahi iltifatına mazhariyetinin farkına varmayacak mı?
Hala insan bezmi elestte, bütün meleklerin âdeme ve şahsında insana secde ettirilmesinin,
eşya ve hadiselerin ruhunu teşkil den melaikenin âlemi şehadet olan şu dünyada hayatın yaşanmasında yardımcılarımız olan tüm yaratıkların, İnsana hizmette yarıştığını görmeyecek mi?
Göklerde ve yerde olan her şey O’na aittir; hepsi O’nun iradesine tabidir. (Rum 26)
Tan yerini ağartan(dır O), geceyi sükûnet(in kaynağı) yapan ve güneş ile ayı tespit edilen yörüngelerinde hareket ettiren (Odur). Bu(nların tümü) her şeyi bilen sonsuz kudret sahibinin iradesi ile tayin edilmiştir. (Enam 96)
ŞİMDİ KENDİNE SOR.
BÜYÜKLÜKLERİ AKIL İLE İDRAK EDİLEMEYEN BU GÖK CİSİMLERİNİN YANINDA SEN NE KADAR BÜYÜKSÜN?
VE BÜTÜN BUNLARI GÖRDÜĞÜN GÖZÜN VE ONLARI İÇİNE YERLEŞTİRDİĞİN BEYNİN NE KADAR BÜYÜK?
FİZİKİ AÇIDAN BUNLARA NİSBETEN BUNCA KÜÇÜKLÜĞÜNE RAĞMEN, BUNLARI GÖRECEK BİR GÖZ, ARAYACAK BİR MERAK, İDRAK EDECEK BİR AKIL, İNCELEYECEK BİR İLİM, BULACAK BİR İMKÂN SANA KİM TARAFINDAN VE NEDEN VERİLDİ???
BUNLARI BULMAN VE BİLMEN, SANA BUNLARI YARATANI TANIMA ARZUSU, SEVME AŞKI, SENİ YARATMIŞ OLDUĞU AMAÇ DOĞRULTUSUNDA YAŞAMA TUTKUSU, İSYANINDAN KAYNAKLANAN BÜYÜK BİR CEZAYA ÇARPTIRILMA KORKU VE ENDİŞESİVERMİYORMU???
BÜTÜN BUNLAR, O’NUN İLMİNE, KUDRETİNE HAYRET,
NİMETİNE, MERHAMETİNE, MUHABBET, AZAMETİNE KARŞI İTAAT HİSSİ VERMİYORSA; SEN NASIL AKIL SAHİBİ OLDUĞUNU İDDİA EDEBİLİRSİN?
Ve bugün değer verip peşinden koştuğun, korku ile önünde titreyerek eğildiğin,
istemediğin halde emrine itaat ettİğin şeyler ve kimseler ne kadar büyük, ne kadar değerli, nekadar güçlüki!!!
PEKİ, YA BÜTÜN BUNLARI YARATAN, O NE KADAR BÜYÜK? NEKADAR GÜÇLÜ?
SANA KARŞI NE KADAR MERHAMETLİ OLDUĞUNU DÜŞÜN!!!!
HAYATA BİR DE BU AÇIDAN BAK.
Ve küçük şeyleri olduğundan büyük görme.
Gerçek değeri olmayan şeyler uğruna sana vadedilen ebedi saadeti kaybetme.
Değersiz, basit, fani fakat pahalı, dünya lezzet ve menfaati için kendine yazık etme.!!...
SEN SADECE YEME, İÇME VE BEHİMİ HİSLERİNİ TATMİN ETMEK İÇİN YARATILMADIN.!!!!
KABİR ÖNÜNDE, AZRAİL ARKANDA DURURKEN ARTIK TERCİHİNİ YAPMAKTA SERBESTSİN.
SAKIN YANILIP, YANLIŞ TERCİH YAPMA.!!!
"ŞERRUN NEDAMETİ, YEVMEL KIYAME" pişmanlığın, faydası olmayacak kıyamet gününe kalmasın!!!!!!
Necdet EREM
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.