- 1125 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
YARIN GEÇ KALMIŞ OLABİLİRİZ...
30 Nisan 1945 de Hitler sığınağında intihar ettiğinde 40 milyon insan bu acımasız paylaşım savaşında yaşamını yitirmişti. Hitler faşizminin önlenebilir yükselişi önlenseydi, bir başka değişle faşizme karşı insanlar birlik olabilseydi, faşizm bilinci verilebilseydi, insanlık milyonlarca canı ve değeri korumuş olacaktı.
İşte bu nedenle, faşizmi bilmek, tanımak, bu gücü yığınsal hale getirmek, günümüz insanının en temel sorunu olma özelliğini taşımaktadır.
Faşizm tarihsel bir katagoridir. Toplumsal gelişmenin belirli dönemlerinde ortaya çıkar. Şu var ki toplumsal gelişmenin zorunlu bir iktidar aşaması değildir. Kapitalizm tekelci aşamasında, kendisine engel olarak gördüğü, ilerici güçleri ve toplumsal muhalefeti durdurmayı amaçlayan güçlerin zora, zorbalığa ve şiddete dayalı yönetim şeklidir.
12 Mart ve 12 Eylüllerde bu süreci somut olarak yaşadık İnsanlarımız çok acılar çekti.
ABD emperyalizmi, dünyada en acımasız şekilde terör estirmekte, işgal ettiği ülkelerin insanlarına akla hayale gelmeyen işkenceler uygulanmaktadır.
Faşizm baskı , zulüm ve kan demektir.
Tüm dünyanın ezilen haklarının, faşizme karşı birleşmeleri , el ele, omuz omuza olma zorunlulukları vardır. Yoksa yarın geç kalmış olabiliriz.
Sevgi ve dostlukla...
YORUMLAR
Çok güzel bir konuya değinmişsiniz Mehmet Bey sizi kutlarım, ama bu sadece faşizme has bi özellik değil, hoş ben siyasetten hoşlanmayan biri olarak faşizmin ne anlama geldiğini de tam olarak çözebilmiş değilim ama dediğim gibi bu sadece faşizme ait bir durum değil bu... Demokratım deyip de demokrasiyi sadece kendisi için geçerli sayan kendinden başkası için (tarif ettiğinize göre) faşizm zihniyetindin daha acımasız olan hiç de azsınamayacak sayıda insan var ülkemizde...Bunu nasıl bu kadar net söylüyebildiğimi merak ediyor olabilirsiniz, ben bizzat bunu yıllarca demokrat geçinen ama bunu sadece kendisi için geçerli sayan bir insanın acımasızca, karşısındakini insan yerine koymayan davranışlarına maruz kalan bir insan olarak dile getiriyorum.Yani olay görüntüde var, uygulamada yok ise düşüncenin ne olduğunun pek bi önemi yok, kısacası, karakter meselesi Mehmet Bey.... Sevgiyle Kalın....