- 1726 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
İBADETLERİNİZ MAKBUL DUALARINIZ KABUL OLSUN...
Allahın selamı rahmet,bereket ve hidayetini hepimizin üzerine olsun...
Çok kıymetli dostlarım,yaradana hamdü senalar olsun ki mübarek kurban bayramı kapımıza geldi dayandı,çok kıymetli günler içinde bulunuyoruz zilhicce ayı mübarek ve çok bereketli bir ay...Her hayırın her sevabın misli misli yazıldığı bi ay...
Hz. ibrahim (a.s) mın oğlunu kurbanla emir olunduğu ve bu emri evladına iletincede hz.İsmail (a.s) "inşallah beni sabredenlerden bulacaksın babacığım" diye sabır ile ilahi emre itaat ettiği ve bu iki mübarek kutlu peygamberlerin sabırlarına karşılık cebrail (a.s) Allah katından onun emriyle mükafat olarak koç getirdiği mübarek günler içerisindeyiz... Tam teslimiyet emirlere itaat ve sabır akabinde de mükafat...
Ve bu ay islamın şartlarından biri olan hac ibadeti yerine getirme ayı…Ne mutlu o mübarek topraklara gidip yüz sürenlere …Bizler bu yıl da gidemedik o kutlu topraklara rasule halimizi ahvalimizi bildiremedik yüz süremedik ravzasına…
Ama hac etmiş gibi sevap alabileceğimiz mübarek günler içerisindeyiz hakkıyla eda edebilirsek boş işlerle uğraşmadan her anını dolu dolu yaşarsak inşallah bizde hac etmiş sevabı alabiliriz…
Yarın sabah inşallah arefe gününe gireceğiz,hacıların arafata çıkmasından dolayı bu adı almış...bu mübarek günü ihya etmenin faziletleri çok,inşallah hac sevabı almamıza vesile olacaktır...
Pegamberimiz(sav) bir hadisinde buyurmuş ki;
"Arefe günü Cenâb-ı Hakk’ın rahmeti o kadar geniştir ki, Cenâb-ı Hakk’ın arefe gününden fazla kullarını cehennemden âzâd ettiği bir gün yoktur. kim arefe gününde dünya ve ahirete ait bir hâcetini (ihtiyacını) Allah’tan dilerse, Hz.Allah hâcetini giderir. arefe gününün orucu geçen sene ve gelecek sene için kefârettir."
Yine; Hz.Âişe (r.anhâ) validemizin rivâyet ettiği bir hâdis-i şerifte Resûlüllah Efendimiz (s.a.v) buyuruyor ki: " Muhakkak cennette inciden, yakuttan, zebercetten, altından ve gümüşten köşkler vardır." Hz.Âişe vâlidemiz, "Yâ Resûlüllah bunlar kimler içindir?" diye sorar. Peygamberimiz (s.a.v) "Arefe günü oruçlu olanlar içindir." buyurur. ve devamla "Yâ Âişe, kim ki arefe günü oruçlu olursa Cenâb-ı Hak o kişi için hayırdan otuz kapı açar, şerden otuz kapıyı kapatır." Bir hâdis-i şerifte buyuruluyor ki: "Allah katında arefe gününden daha faziletli hiçbir gün yoktur. Arefe gününde Allahü Teâlâ rahmeti ile dünya semâsına iner. İnsanlar ile gökteki meleklere karşı insanlarla iftihar edip "Kullarıma bakınız, âzabımı görmedikleri hâlde rahmetii umarak dar yollardan, yorgun argın, toz toprak içerisinde bana geldiler." buyurur. Hz.Ömer (r.a) rivâyet etti: Rasûlüllâh Efendimiz (s.a.v) buyurdular ki; "Kalbinde zerre mikraı ’îmân bulunan hiç kimse yoktur ki, arefe günü mağfiret olunmasın." Bu sözü işiten zât, "Yâ Resûlüllah, sadece arafatta bulunanlar mı, yoksa bütün insanlar mı?" diye sordu. Resûlüllah Efendimiz (s.a.v) "Bütün insanlar" buyurdu.
“Günlerin en faziletlisi arefe günüdür. Faziletçe cumaya benzer. Arefe günü cuma günü dışında yapılan yetmiş hacdan daha faziletlidir (Hac da iken). Duaların en faziletlisi de arefe günü yapılan duadır. Benim ve benden önceki peygamberlerin söylediği en faziletli söz de, Lailahe illallahu vahdehü la şerike lehu. (Allah birdir, O’ndan başka ilah yoktur. O`nun ortağı da yoktur.) sözüdür.” (Muvatta,Hacc 246)
Resulullah (s.a.v) şöyle buyuruyor,
“Arefe gününe hürmet edin! Arefe Allah’ın kıymet verdiği bir gündür.”
“Arefe Günü oruç tutana, Adem aleyhisselamdan Sura üfürülünceye kadar yaşamış bütün insanların sayısının iki katı kadar sevap yazılır.”"Arefe günü tutulan oruç, bin gün tutulan nafile oruca bedeldir.”
Resûlüllah Efendimiz (s.a.v) arefe günü akşamı ümmeti için duâ ettiler. Duâsına şöyle icâbet edildi: "Zâlim hâriç bütün ümmetin affedildi. Muhakkak ben mazlumun hakkını zâlimden alıcıyım."
Peygamberimiz (s.a.v) "Yâ Rab, dilersen mazluma cennetini verir, zâlimi de affedersin" diye duâsına devam ettiler. Arefe akşamı buna cevap verilmedi. Sabah olunca Rasûlüllâh Efendimiz (s.a.v) duâsını Müdelife’detekrar ettiler. Orada, "istediğin veridi" buyuruldu. Bunun üzerine Rasûlüllâh Efendimiz (s.a.v) tebessüm ederek "Muhakkak Allah’ın düşmanı iblis duâmın kabulünü ve ümmetimin mağfiret olunduğunu öğrenince gâyet perişan bir vaziyette yerden toprak alıp başına saçıyordu. Onu böyle görünce güldüm." buyurdular.
Arefe Günü Yapılması Gerekenler.
1. Arefe günü sabah namazının farzından sonra teşrik tekbirleri getirilir.Teşrik tekbiri “Allâhüekber, Allâhüekber, Lâilâhe illallâhü vallâhüekber, Allâhüekber ve lillâhi’l-hamd” demektir.Arefe günü sabah namazından başlayıp, Bayramın 4. günü ikindi namazına kadar 23 vakitte, farz namazlardan sonra teşrik tekbiri getirmek vâciptir. Kazaya kalan namazlarda da aynı tekbir getirilir
2. Arefe günü oruç tutulmalıdır.
3. Arefe gününe hürmet edilmeli, günaha girmemeye dikkat edilmelidir.
4.Arefe günü çokça dua ve istiğfar edilmelidir.
5. Arefe günü çokça ihlas suresi okunmalıdır.
6.Sadaka vermeyide unutmamalıdır.
Ayrıca Tevriye, arefe gününden bir önceki güne denir. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) şöyle, buyurmuştur:
“Tevriye günü oruç tutan ve günah söz söylemeyen Müslüman cennete girer.”
Resûl-i Ekrem Efendimiz arife gecesinde şu duâyı okuyana Cenâb-ı Hak istediğini vereceğini beyân buyurmuştur.
Duâ şudur:
* “Sübhânellezi fi’s-semâvâti arşuhu. Sübhanellezi fi’n-nâri sultânühu. Sübhanellezi fi’l-kubûri kadâuhu. Sübhanellezi fi’l-hevâi rûhuhu. Sübhânellezi raa’s-semâe bigayri amedin. Sübhânellezi vadaa’l-arda. Sübhânellezi lâ melcee illâ ileyhi.”
İmam-ı Tirmizi, Resûl-i Ekrem Efendimiz’in, “Duânın hayırlısı arife günü yapılan duâdır,” buyurarak Peygamberlerin arife günü duâsını şöyle okuduğunu haber verir:
* "Lâ ilâhe illâllahü hüve lehü’l-hamdü ve hüve alâ küli şey’in kadir."
Buhâri’de geçen bir hadisten öğrendiğimize göre arife günü şu duayı okuyan, şeytanın tasallutundan kurtulur, kendini muhafaza altına almış olur.
* “Allahümme’c’al fi kalbi nûran ve fi basari nûran. Allahümme’şrah li sadri ve yessir li emri...”
“Allah’ım, kalbimi, gözümü, gönlümü nûrlu kıl. Allah’ım, kalbime genişlik, işlerime kolaylık ver.”
Bu kadar faziletle hikmetle dolu bir günü , günleri kim boş geçirmek ister değilmi sevgili dostlarım…Mü’min uyanık olmalı önündeki fırsatları değerlendirmeli…
Aman ha! yukarıda da bahsettiğim gibi teşrik tekbirlerini getirmeyi unutmayın!…
Dularınızda bütün insanlık için bütün Ümmeti Muhammed(as) için etmeyi hastaları dertli olanları borçlu olanları da unutmayın…Ahirete irtihâl eylemiş bütün mü’min ve mü’minat kullarıda unutmayın…Bu aciz kardeşinizide dualarınıza ekleyin inşallah…
Rabbim hepimizide rızasına eren cennetinde cemalûllahını seyreden hakiki bayramlara erişen kullarından eylesin…Her daim razı olduğu işleri yapabilmek için güç kuvvet versin…
Gönlümüzde olanı bizim için hayırlı eylesin,bizim için hayırlı olanı da gönlümüze razı eylesin…
Selam ve dua ile rabbimin cennetlik kulları…
(not:değerli hanımlar kurbanda et bulaşığını yani donmuş yağları çıkarmak zordur kimi zamanda insanı tiksindirir tavsiyem odur ki bulaşık suyuna bir kaç damla sirke koyarsanız işiniz çarçabuk bitecektir…)