KAPİTALİZMİN SOGULANMASI
Afrika’nın kara renkli insanları açlıktan ölürken Amerkalı kara tenisçi Serena Williams’a,bir turnuva birincisi olarak,bir buçuk milyon dolar ve bir gümüş kupa verildi.İnsani bütün kaygılardan soyutlanmış kapitalizmin daha mide bulandırıcı nesneleri saymakla bitmez.
Tenis giysili Willams’a kupasını Katar Emir’inin başörtülü karısı verdi.Katar müslüman için bu bir devrimdi.
20.yüzyılın ilk yarısında,Afrika,Hindistan,Güneydoğu Asya,Endonezya,Filipinler sömürge idi.
Peki sömürgeciler kimdi?Bilgili,zengin ve dünya eğemenliğini kendi uygarlıklarının ödülü olarak gören Avrupalılar.Son300 yıllık yeni zaman tarihi anlaşılmazsa bugün hiçbir şey yerli yerine oturmaz.Bizim toplumumuzun aymazlığı da bu kondaki bilgisizliğindendir.
Avurpa kökenliler vaktiyle sömürge statüsünde olan Avustralya,Yeni Zelanda ve Kanada’da bile bugün zengin oldular.Eski İngiliz sömürgelerinin en zengini ise Birleşik Amerika’dır.Ona karşın Avrupalı olamyan hiçbir ulus zengin değildir.Petrol üzerinde oturan birkaç Müslüman şeyhi ya da kıralı çağdaş dünya tarihinde sadece Avrupalılarla ilişkileri bağlanında yer alıyorlar.
Avurpalılar zenginliklerini farkıl bir sömürü düzenini bir ölçüde gerçekleştirdiler.Batı’nın yabancı ortakları kendi halklarını Batı gibi zngin olacakları hayaliyle yaşatmak zorundadır.Kullanılan en ilginç yöntem,karnını doyaramayan ve çocuğunu okutamayan toplumlara otomobil,cep telefonu ve kredi kartı kullanma gibi sanal araçları bir tür zengin olma yolu olarak sunmaktadır.
Bilimin,sanayinin,eğitimin,sanatın,sporun en üst sıralarını işgal etmelerini sağlayan bir kültürün sahipleri olan Batılılar dünyanın egemenleridir.Fakirler her gün televizyon ekranlarında onların dünyasını seyreder.Dünyaya gözdağı veren,gerekirse falakaya yatıran ve pusulasız cahil kalabalıklara birbirlerini öldürmek için silah satan,fakir toplumların cahil kütlelerini birbirleriyle kavga için kışkırtan da,Batılılardır.
Batılı toplumların bizden daha gerçekçi ve doğrucu oldukları kesin.Fakat Batı politikasının insancıl ve demokrat olduğunu sanan varsa,buna kargalar bile güler.Türkiye’yi üye olarak almayan AB’nin Türkiye’nin zengin olmasına yardım etmesi de söz konusu değil.
iMF nin dünya ekonomisinin üzerideki olan etkinliğini herkes çok iyi biliyor.Doğal gaz ve petrol girdileri ile olan etkinlikleri ise başka bir sorundur.
Sevgilerimle...
Haydar Uzun
YORUMLAR
dunyanın neresinde bir kurşun sıkılıyorsa her kurşunu, nerede bir damla kan akıyorsa her damla kan burjuvayı zengin etmeye yarıyor. yoksullara demokrasi dersi vermeye kalkanların aynı zamanda silah tüccarları olması guzel bir çelişki. uyumaksa yoksulların en güzel davranışı. umarım ve dilerim bir gün uyanırız. içeriği her dönemde geçerli yazınızdan dolayı sizi kutlarım dost. saygılarımla
Değerli Haydar Uzun, tespitlerinizi büyük bir dikkatle okudum. Çelişkileri göstererek yapmış olduğunuz zıtlaştırıcılığınız ve üst yapısal kapital estetik ve ahlakı öne çıkarak yapmış olduğunuz öğreticiliğinizi beğenerek dağarcığıma aldım.
Saygılar...
Göktürkmen tarafından 11/22/2009 6:15:12 PM zamanında düzenlenmiştir.