- 786 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
HATÇEM’E MEKTUPLAR (4)
Hatçem,gıybetlim,bi denem,güzelim!..Mehtubunu daha dün aldım.Ben de merah edip duruyordum zaten.Çohdandır haber alamadım diye üzülüyodum da,acaba bı gıza ne oldu diye.Yosa benden gönü vaz mı geçti diye de düşünmekteydim doğrusu…
Neyse, Hatçem şu okumayı sökmene çok sevindim.Ben ne gadar sevinmiş olsam da sevinmeyenler de olacaktır.Başta senin de dediğin gibi gardaşın Ayhan.Niye sevinsin ki;ne de olsa şekerlerinden mahrum oldu değil mi.Sen yine de yaptığın gibi yapmaya devam et.O sıpayı şekersiz bırahma.Yine eskisi gibi devam et.
Şu ohuma yazama gursları eyi oldu bence.Köyde cahal kimse galmayacak bu gidişle.
Nazlı hala bile o yaşında öğrendiğine göre helal olsun ona. Sanırım Kiraz teyze,Sultan ablalar da öğrenmişlerdir.
Bu yeni yazıyı çıharan Ata’mızdan Allah razı olsun.Nur içinde yatsın.Onun sayesinde çoh kısa zamanda cahallıktan kurtalacağız.Ohumak gibi var mı be.Bah ben cahal ve ohur yazarlığı olmayan bir olsaydım şinci sağa bu mehtubumu yazamazdım deel mi?...
Hatçem,güzelim,bi denem!..Sağa hasretim senin de bağa hasretin çoh uzun sürdü deel mi.Bu süre içinde heç ahlımdan çıhmadıydın zaten.Ben de dişimi sıhıp hep sabrettim.Sağa gavuşacağım günün hayaliyle çalıştım durdum.Şu yerin dibinde çehtiğim sıkıntıların eç mi heç önemi yoh.Yeter ki sonunda gavuşmak olsun değeel mi Hatçem…
Hatçem bah sağa ne deyecem.Az daha gavuşmamız hayal olacakdı da işte o zaman çıra gibi yanacahtı yüreğim…Nasıl bah dine şinci anlatacahlarımı:
“Hani önceki mehtuplarımda sağa deyivermiştim ya,aramıza ilginç,tipik elinde kamarayla bizim resimlerimizi çeken,filme alan adam var diye.Patronun da eniştesiymiş falan diye anatmıştım ya.Onunla bir arkadaşlıh gurmuştuk ki sorma getsin…Adamın başka başka hünerleri de varmış da onlar sonadan bağa hep söylediydi.Adam,roman falan da yazıyomuş.Yani yerin dibinde bizim yaşadıhlarımızı romanlaştıracamış.
Her neyse adamdan sağa ne ya da bağa ne diyecen belki de.Haklısın.Dur acele etme söyleyecem şimdi.Adama daha önceden başlık parası için gurbete çıhtığımı anatmıştım da adam çoh duygulanmıştı…
Adam,bir hafta önce beni diğer işçilerden ayrı olarahtan yanına çehti de;sana bi gıyağım olsun dedi.Bu zamana gadar hah ettiğin paralarını gayınçımdan aldın da sağa getirdim.Diğer işçilerinkinin yarı paraları verilemeyecehmiş.Maden ocağı iflas etmiş.Patronun borçları yüzünden maden ocağı kapanacamış.dediydi.
Ya ,elde ne eyiler var deel mi.O salak tipli olarah görüp de gendisine güldüğüm adam da olmasydı var ya benim sağa gavuşmam tarihe garışacahdı…
Hatçem,güzelim!..Bu mehtubumu daha fazla uzatmah istemiyom.Başlıh parası cebimde.Otobüse atladığım gibi yarın köyümüzde olacam.Gelir gelmez de başlıh parasını bubağın gözlerinin içine dıhıp : “ Aha başlıh parası,şimdi de vermeyecen mi bahalım Hatçem’i diyecem.
Seni bir an evvel gollarıma almayı ve her sene birer dene altın saçlı çocuhlar bağa doğurmanı istiyom..
Hasretle kucahlıyom ve de utanarahtan öpüyom seni Hatçem,bi denem,güzelim…
Ben,Rüstem sevgilin.Hadi Allah’ a emanet ol…
BİTTİ