- 571 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
DİNLE MÜSLÜMAN KIZ - 2
Sana öncelikle teşekkür borçluyum. Kendimi anlatmam gerektiğini hatırlattın bana. Yanlış anlaşılmak, ya da anlaşılamamak ne kadar kötü bir şey biliyor musun ? İnsanın inancından şüphe edilmesi, hatta o inancın düşmanlarından sanılması, ne kadar da kötü...
Bir başka özelliğim daha var benim, gurur duyduğum. Kesinlikle cesur biriyim ben. Hayatta asla korkak olmadım. Bir de açık sözlü oldum daima. İçimdeki neyse, dışa vurmaktan kaçınmadım asla. Kızımın düğününün yapıldığı ordu evinde, türbanlı bile değil de normal baş örtülü davetlilerin dışarıya çıkarılmaya çalışıldığında, komutanların yüzüne karşı ; ’ Bu ordu Türk ordusu mu, yoksa Yunan ordusu mu ? ’diye haykırdım. Hem de öyle bir günde, tutuklanmayı göze alarak. Buna benzer nice cesaretli davranışlarım olmuştur. Bu olayı aslında, kendimi övmek için değil, sizin de rahatsız olduğunuz olayları, bizzat benim de yaşadığımı belitmek için anlattım.
Ben dinimi seviyorum, müslüman kız. O’na çok da güveniyorum. O yüzdendir ki, diğer din ve mezheplere mensup kişilerin de inanç ve hatta inançsızlıklarına bile saygı duyuyorum. Onların da propagandalarından, hatta şu meşhur misyonerlik faaliyetlerinden bile çekinmiyorum. Buyursunlar, benim evimde bile propagandalarını yapsınlar. İnancı zayıf olan, sözde müslüman olan varsa, buyursun kansın onlara. İnancı sağlam olanlar, bizim için çok daha değerlidir. Önemli olan, her şeyiyle, düşünmüş, araştırmış ve inanmış olan insanların bizden olmasıdır.
Benim bu güzel dinin, hiç bir harfine itirazım yok, olamaz da. Benim itirazım, günümüzdeki uygulanış şekline. Ve bu hatalı, zararlı kullanımın gün geçtikçe artmasına. Dinimiz, neredeyse, batıl inançlar, hurafeler dinine dönecek. Bizim dinimizde, Allah’la kul arasına girmek var mıdır ? Kesinlikle yoktur. Öyleyse, nereden çıkıyor bu cemaat liderleri, şeyhler, şıhlar, medet umulan yatırlar, türbeler vb. Peygamberimiz (S.A.V) bile Allah’la aramıza girmezken, bu günkü sahtekârların yapmaya çalıştıkları ne oluyor ? Ne diye Allah’la aramıza girmeye çalışıyorlar ve biz ne diye onlara izin veriyoruz ?
’ Kadınlar evde oturmayıp, iş aradıkları, çalıştıkları için, işsizlik oranını yükseltiyorlar ’ sözünü, kimin söylediğini biliyor musun ? İşte şu anda bu ülkeyi yönetenler onlar. Kaç yıldır bu ülkede, İslâm yanlış anlatılmaya ve uyglanmaya başladı, farkında mısın ? Bunun sorumlusu, bu ülkeyi yönetenler değil de, ben miyim ?
Günden güne eskiye, özellikle kadınların ezildiği, hor görüldüğü, yok sayıldığı dönemlere doğru gidilirken, en çok da onlar malzeme ediliyor.
Ben müslüman kızlarının ve kadınlarının da erkekler kadar saygınlığının olmasını istiyorum. Onların , erkeklerinin kölesi değil de başlarının tacı olmasını istiyorum. Okumalarını, çalışmalarını, toplumdaki yerlerini almalarını istiyorum. Horlandıklarında, ihanete uğradıklarında, kovulmaya çalışıldıklarında, erkeklerinin önünde el pençe divan olmamalarını istiyorum. Üzerlerine kuma getirilişine, evlere hapsedilmeye, kocalarını başka kadınlarla paylaşmaya, razı olmasınlar istiyorum. Saldırıya ve hatta tecavüze uğradıklarında, taşlanarak öldürülmelerini değil de, adil şekilde yargılanabilmelerini, kendilerine de savunma hakkının verilmesini, gerçek suçlu olan, kadına saldıran sapıkların cezalandırlmasını istiyorum. Çünkü, benim dinim aslında bunları istiyor. Ben İslâm dininin, hak dini olduğuna inanıyorum.
Tüm bunlarda, mutabık değilsek eğer, sen de aynı şeyleri istemiyorsan, iş değişir, Müslüman sandığım kız ! Senin inandığın din, başka şeyler söylüyorsa, biz seninle aynı dinden değiliz demektir. Benim dinimin İslâm olduğundan, en ufak bir şüphem yok.
Sen de gerçek İslâma inanıyorsan, bu hataların, bu günkü uygulamaların yanlışlığının farkındaysan, elbette ki din kardeşiyiz. Ve sen asla benim arkamdan yürümeyeceksin. Ben sana, son derece saygılıyım. Zayıf olduğun yanlarında, seni korumak da benim boynumun borcudur. Ama, her türlü hatamda, hesap sormak, kesinlikle senin de hakkındır. Senin yapmanı istemediğim, hiç bir şeyi, ben de yapmamalıyım. Senin temiz olmanı, dürüst ve namuslu olmanı beklediğim gibi, ben de aynen öyle olamıyorsam, reddetme hakkına sahipsin beni, kardeşlikten, dostluktan ve de her şeyden...
Söylenecek çok şey var müslüman kız. Ne var ki zamanlar kısıtlı...
Galiba biraz anladın beni bu akşam. Teşekkürler , anlatmama sebep olduğun ve de dinlediğin için.
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Sevgili Aynur Hanım ; bu günkü iktidarın, dinci bir parti olduğunu, dinî söylemler ve vaatler ve eylemler vasıtasıyla iktidara geldiğini, bilmeyen de görmeyen de yok sanıyordum aslında. Demek ki varmış. Devlet ve belediye ihalelerinde, memur ve işçi alımlarında, yandaş ve dindar ayırımı yaptığını da gören tüm gözler görebiliyor. Göremeyenler de varmış. Saygı duymam gerekiyor galiba. Yedi yıldır yönettikleri ülkede, insanların, dinimize uymayan, çağ dışı, akıl dışı hurafelere, batıl inançlara yöneldiği, bazılarının, dindar olmadığı halde, öyle görünmeye çalıştığı da, beni delirten görüntüler. siz delirmemiş olabilirsiniz ama ben aklımı koruyamadım, kusura bakmayın.....
Bazıları " hem Atatürkçü, hem dindar olunmaz "demeye getirmiş. Ben de diyorum ki, böyle saçmalayanlar yüüznden, millet Ata'sından soğudu. Bırakın artık bu söylemleri, Atatürkü kimse alet etmesin emellerine. Ya da millet Atatürk'ü unuttu diye yas tutmasın sonra.
Fikret bey, sizin yazınıza gelince, herkes istediği gibi düşünmekte hürdür elbette. Kimse size tabi olmak zorunda değil, siz de kimseye. Samimiyseniz de, değilseniz de, bu Rabbinizle sizin aranızda. Bunu kimseye ispat etmek zorunda değilsiniz.
Ben ister laik olurum ister olmam. İster başörtü bağlarım, ister bağlamam. Ama kimse kutsala hakaret edemez. Kutsal görmese bile.
Sanırım derdiniz, inancınızı anlatmaktan ziyade, bugünkü iktidarın yanlış gördüğünüz politikalarını yermek. Hakkınızdır elbette. Ama dinle bu iktidarın ne alakası var, ne yapmışlar anlamadım. Eşleri kapalı diye mi, başörtüsünü serbest bırakmak istedikleri için mi şeriatçı, takiyeci geliyorlar bazılarının gözüne, bunu anlayamıyorum. Namaz kılın demiyorlar, örtünün demiyorlar.Camilere gidin demiyorlar. Peki dinin nesini kullanıyorlar. Camiye gitmeleriyle mi. Açılışlarda besmele çekmeleriyle mi, neyle anlamıyorum.Bunlar her sıradan inananın zaten yaptığı şeyler. Bunun için telkine gerek yok ki?
Neyse ben de daha çok şey anlatırdım ama dediğiniz gibi zaman yok.
Saygılarımla.
inançlı kadınlarımız sömürülüyor da inançsızlar sömürülmüyor mu...
biraz daha tarafsızca yazmalıyız...köklerimizden koparıldığımızı,yeniden kuranla tanışmaya başladığımızı,dinimizi öğrenme safhasında olduğumuzu unutmayalım..öğrendikçe gelişeceğiz.
korku pompalamaya gerek yok...
birilerinin ekmeğine yağ sürmemeliyiz.
müslüman türk kimliğimize zarar vermemeliyiz.
yazılarınızla düşünme fırsatı verdiğiniz için teşekkürler.
selam ve dua ile.
Cezaevinde tutuklular ;İşledikleri suçlarına karşılık gelen ceza yasalarını harıl harıl okuyup,en az ceza almak için hangi maddeye göre daha az ceza alacaklarını tartışırlardı.
Yani insan oğlunun hakim ve savcılardan alacakları cezadan korktukları kadar Tanrının vereceğı cezadan korkmadıklarını gördüm.
Hepsi müslümanım diyordu ama Kuranın Türkçe mealini okuyanını görmedim.
Herkes kendine yetecek kadar ve kendince müslümandı.
Hangi müslümanlık ?!..Bu soruya verilecek binlerce yanıt bulmak mümküm.Fikret beyinki de bunlardan biri.
Bir de devletin dini var ki,akıllara zarar..
Herkesin işine geleni din bellediği bir ortamı yaşıyoruz.
12 Eylülden sonra topluma dayatılan Türk-İslam sentezi sonucu ortaya çıkan bu ucube durum,düzeltilmesi mümkün olmayan bir ortam doğurdu.
Herkesin aklından geçirdiğini din sandığı bu durumdan kurtulmak için araştırmak gerektiğine inanıyorum.
fikret bey, peki nedir "gerçek islam"? nerede yazıyor? kur'an'da herhalde, çünkü başka bir kaynağı esas almamalı "gerçek müslüman". peki kur'an'ı baştan sona tarafsız bir şekilde okuduğumuzda (bunu yapabilenler için diyorum elbette) orada kadınlarla ilgili anladıklarınız, "diğerlerinin" anladıklarından nasıl farklı olabiliyor? şöyle oluyor ki, sizler hem dini inançlarınıza sıkı sıkı sarılıp, hem de dinin ne denli modern ve uygar değerlere sahip olduğunu anlatmaya çalışıyorsunuz. yani sadece YORUM yapıyorsunuz. islamiyetin sizin yazdığınız gibi olduğunu da nereden çıkardınız? örneğin, kadınların örtünme yasalarıyla ilgili sadece yorum yapıyor herkes. hem atatürkçü hem dindar olmaya çalışınca ortaya zorlama durumlar çıkıyor böyle.